Gå til innhold

dere som har gått opp lite..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 26 og har gått opp mellom 7 og 8 kg. Synes dette er mye, spesielt ettersom de 5 siste har kommet fort. Men var lita i utgangspunktet. 166 og mellom 49 og 50 kg. Lurer på dere som har gått opp lite(kommet omtrent like langt i svangerskapet), hva skyldes dette? Spiser dere lite? Litt å gå på i utgangspunktet? Dårlig matlyst? Føler det er så mange som trykker inn her, uten å gå opp særlig. Jeg er veldig bevisst, trener og går mye tur.. Likevel... Kiloene kommer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var omtrent like tung som du i starten. Har gått opp 7 kilo er i uke 18. Så synes du har gått opp lite jeg da men..hehe

Skrevet

Er nå 21+2, og har lagt på meg 1 kilo. Dvs jeg gikk ned to kilo i begynnelsen av svangerskapet, men disse la jeg på meg igjen til uke 16. Nå veier jeg 1 kilo mer enn jeg gjorde da jeg ble gravid. Jeg har hatt dilla på isvann, spist masse frukt og grønnsaker, grovt brød og mye relativ sunn middag (skeier jo ut med junk til tider). Jeg tenker ikke over hva jeg spiser, men jeg har fått helt avsmak på sukker. Klarer rett og slett ikke å drikke brus, juice, saft, spise snop (med unntak av potetgull da). Har alltid hatt høy forbrenning. Jeg trener absolutt ingenting, så jeg er ganske heldig sann sett føler jeg. Men kiloene kommer nok til å komme her også ja. Er visst nå jeg skal begynne å legge på meg.

Jeg er lik moren min på dette området, men ellers så tror jeg at vektspørsmålet er veldig individuelt.

Skrevet

Er i uke 28+2 og har gått opp 6 kg..var også liten (160, 48kg) har ikke kastet opp noe, så har heller ikke gått ned noe i løpet av svangerskapet. Spiser slik jeg alltid har gjort, og har sluttet å trene. Det er jo barnet, livmor, morkake + ekstra fettlag som legger seg i kroppen-det er det som veier.

Skrevet

Jeg er 175cm og veier vanligvis 57-58kg. På første kontroll hadde jeg gått ned til 55kg, og det tror jeg både er tapt muskelmasse grunnet inaktivitet første trimester (lå bare og sov..) og dårlig matlyst. Nå er matlysten kommet tilbake og jeg veier 57kg igjen. Er i uke 23.

Jeg spiser forholdsvis sunt, men skulle gjerne trent mer. Det har jeg bare ikke hatt ork til fram til nå. Når arbeidsdagen er over skal jeg lese til eksamen og rydde i huset. :(

Skrevet

Hadde en del å gå på før svangerskapet, samt at jeg var veldig dårlig i begynnelsen og kastet opp mye, samt dårlig matlyst. Nå er jeg tilbake på startvekt, men ikke lagt på meg noe over der.

Skrevet

vær glad for kiloene,de renner jo av ved ammingen.det beste er å legge på seg minst ti kg og under 20..det er til det beste for ungen..tren og spis sundt,da er det ikke noe problem..sist var eg i minus når eg var like langt som deg, såg helt skranglete ut og amminga tok sitt..var skinn og bein...hypermessig...

Skrevet

Jeg er en av dem som gaar ned i svangerskapet. Forrige gang gikk jeg ned 8-10 kg og denne gangen, er ca 22 uker, har jeg gaatt ned tre til naa. Har litt aa gaa paa i utgangspunktet. Forrige gang gjorde jeg ingen verdens ting, annet enn aa ha mitt sunne kosthold, som jeg ogsaa har naar jeg ikke er gravid, altsaa 5-7 moderat stoerrelse balansert mat med lite stivelse og karbohydrater og melk samt normale utskeielser, null trening. Denne gangen trener jeg, og spiser mitt normale kosthold, bare litt mer siden jeg har gaatt fra aa ikke trene til aa gradvis bygge opp en treningsform med 4-5 oekter i uken. Jeg slanker meg overhodet ikke, og proever aa spise litt stoerre porsjoner ogsaa, men ofte klarer jeg ikke det, er ikke storporsjontypen bare.

Saa saann er det bare med meg. =o) Vet ikke hvorfor. Verdt aa legge til at jeg gikk opp ca 12 kg etterpaa sist, hvor mesteparten satt enda da jeg ble gravid denne gangen. Planen denne gang er at jeg IKKE skal opp i barsel/babytiden (forrige gang var jeg veldig passiv) og jeg har en toaarsplan som jeg startet uke 13 naa, hvor jeg skal finne "mitt gamle jeg" altsaa den sporty meg, og jeg starter med aa bygge opp form veldig sakte i svangerskapet, for aa ha mer energi i barselstiden, babytiden og saa trene videre etter dette.

Men det er viktig aa si at jeg har et utgangspunkt som er paa en annen planet enn den vekten du startet med.... =o)

Skrevet

Uke 23+2 og har gått opp ca 5 kg..

Synes ikke du har gått opp mye jeg da..

Jeg er ikke så flink til og passe på hva jeg spiser o.l så spiser igrun det jeg vil, burde sikkert bevegd mere på meg meeeen lenge leve latskapen :-P og kynnere som kommer akkurat når det passer dem og bekkenløsning så er ikke akkurat morsjon det som står høyest..

Skrevet

Jeg er 25+5 og har gått opp ca 2,5 kilo, har heller ikke vært dårlig å gått ned i begynnelsen. Jeg har litt å gå på i utgangspunktet, og har spist og levd helt som normalt etter jeg ble gravid. Vanligvis legger jeg veldig lett på meg så var redd jeg skulle bli diger å slite i lang tid etterpå med å få av kiloene.

Vi jenter er jo så forskjellige, noen legger på seg masse selv om de trener og er kjempesunne. Noen trenger flere kilo enn andre. Så lenge en ikke legger seg på sofaen og spiser alt innen rekkevidde så snart testen er positiv, så går nok kiloene fort av etterpå. Har intrykk av at de fleste legger mest på seg i 2.trimester og mindre i 3.trimester, så tror nok bare du kan slappe av. Gjennomsnittet er jo 12-15 kilo totalt. Ei vennninne av meg la på seg 25 kilo og ho er bare 158 cm høy, men nå 3 mnd etter fødselen er det bare 3-4 kilo igjen.

Kos deg videre i svangerskapet og ikke tenk så mye på de kiloene, de kommer fordi babyen trenger de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...