Gå til innhold

her er endelig min fødselshistorie.. =)


*Wimsey*

Anbefalte innlegg

hei hei.. dette tok litt tid. men endelig skal jeg skrive den. =)

 

Jeg hadde termin den 15 mars. Men lille tulla mi kom den 10 mars.

 

det startet med første rie kl 00.30. da sto jeg i bue i sengen. også sovnet jeg. da kom neste 20 min senere. den kjentes likedan ut. også kom neste 20 min senere.

Når klokken ble 02.30 sto jeg opp, satt meg i sofaen og skulle skrive ned tiden. da var det brått 5 min i mellom. også når kl blw 04.00 så var det 4 min i mellom..

Da ringte jeg føden. hun lurte på og jeg var førstegangsfødene.. siden jeg var det, så kunne jeg ta to paracet og få meg litt søvn. da fortalte jeg henne at jeg hadde vært på kontroll dagen før og da hadde jeg 4 cm åpning, avflatet, moden og en spent vannblære.. også fortalte jeg at jeg hadde 40 min kjøretur til sykehuset.. da fikk dama fart på seg og sa, "kom nå du!!"

 

riene mine var ikke vonde i det hele tatt.. kjentes ut som kynnere egentlig, men at jeg måtte konsentrere meg litt..

 

jeg tok meg en dusj, vekket gubben kl 05.00. fortsatt var det 4 min i mellom. vi reiste hjemme i fra kl 06.00.. i

bilen var det brått 3 min i mellom vær rie. og når jeg kom til sellbakk skiltet ( glemmer det aldri) da ble jeg bløt nedentil. "tror vannet går jeg" sa jeg til samboeren som tråkket gassen i bånn med 75 km forbi fartskontrollen i 50 sona.. =)

 

ankom sykehuset kl 07.00 på b2 på fredrikstad. la meg i sengen og fikk beskjed om at jeg hadde 6 cm åpning.. vannet hadde ikke gått men jeg hadde fått en kraftig tegning.. masse blod..

ble koblet til en ctg.. alt så bra ut..

fikk klyx og la meg i badekaret.. der lå jeg og pustet meg igjennom riene som hadde blitt kjempe vonde og det var ca 1 min i mellom hver.. reiste meg opp av badekaret fordi jeg måtte på do.. skle på det våte gulvet, men ramlet heldigvis ikke..

når klokken var 08.00 så sjekket de åpning igjen. da var det 9 cm. og da tok jordmora vannet.. det sprutet ut over alt.. =) veldig spesielt må jeg si.. jeg sto og jogget på stedet.. jo mere bevegelse jeg var i, jo mindre vondt gjorde det.. fikk litt lystgass. men det hjalp ingenting.. så gjorde det brått dritt vondt i underlivet. jeg skrek at jeg ville ha epidural og keisersnitt og det ene med det andre. da sjekket jordmor åpning igjen.

og jo da kl 08.45 hadde jeg 10 cm og var klar til og presse... "haha, presse da eller, det skulle jeg ikke gjøre.." så gikk ejg rundt en stund til. også la meg i sengen og prøvde og presse 1 gang. da sa jordmora at hun kunne se hode og håret. og at om 3-4 press til så ville hun nok være ute.. jordmora gikk til vasken for å hente noe. da skrek jeg "nå må du komme, for jeg presser."

Og da kom Julie Marie til verden. klokken 09.22. jordmora rakk akkurat under med armene til og ta henne i mot. og sa til gubben min om at han måtte dra i snora for å få inn barnepleieren. jeg fikk jenta mi på brystet. hun var kjempe vakker. også fikk jeg se morkaka.. (helt fantastisk og se hva barnet mitt har levd av)

 

Jeg fikk desverre stjerneåpning. da det gikk så fort.. så jeg måtte sy i 1 time etterpå.. det var det værste med hele fødselen...

 

men etter det fikk jeg tulla tilbake.. hun veide 3510, 50 cm lang og 34 rundt hode... hele fødselen tok 2timer og 22 min.

 

nå er vi hjemme og koser oss masse.. hun er bare våken 1 gang på natten. sover hele tiden. og ammingen går som en drøm. hun har kanskje gråte tilsammen 20 min siden hun ble født.. hun er alltid blid og fornøyd og vi er kjempe stolte foreldre..

 

så nå takker jeg for meg her inne. og ønsker alle som ikke har født enda, LYKKE TIL.. og takk for all hjelp og støtte gjennom hele graviditeten.. =)

 

klem fra meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...