Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 lille i magen min har alltid vært så livlig, forrigårs dabbet livet plutselig av, og jeg ringte føden i går og fikk beskjed om å komme... viser seg at jeg har så lite fostervann at det er så trangt inni der, enda lille i tillegg er -12% i størrelse/vekt....så fikk jeg altså svar på hvorfor magen min er så liten i forhold til alle andre som har kommet like langt..nå må jeg inn på kontroll igjen om 2 uker og se til at avviket i lilles str ikke blir enda større...sukk..føler meg så håpløs...greier ikke negang få til dette jeg noen som har erfaring med dette? hva skjer om avviket blir enda større i forhold til normalen da, kanskje de vil sette meg igang da? stakar, syns så synd på vesle gullet mitt som har det så innmari trangt, enda den er så liten...:'(
Smånetta 14.mai Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Har ikke noen erfaring med dette, men ville bare si at jeg føler med deg. Er du langt på vei? Du får trøste deg med at de på føden alltid vurderer ut ifra den lille i magen din og hva som er best for han/henne.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 jeg er 34+3.. og allerede er det nesten for trangt liksom....etter jordmødre ogsånn så på meg i går kom legen for å sjekke fostervannet, og da strevde hu med å finne lommer hu faktisk kunne måle..er så kjiiipt! blir deppa,ser mange andre med stooore mager, så kommer jeg med min lille...blir misunnelig!! greitnok, sikkert mer hendig med liten mage, men ikke når det ikke er bra for lille som ligger der inne!! hmm, føler nesten ikke jeg egner meg til å være gravid jeg nå..
Smånetta 14.mai Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Tull at du ikke egner deg! Det er klart du gjør. Det er bare litt trangt der inne. Hadde det vært akutt nok hadde de satt deg i gang i dag. Om du blir satt i gang om to uker, er baby ganske så godt rustet for verden. Du får nok en liten slank en, men du kan jo tenke sånn at du har gjort ALT rett. Du tok kontakt med føden da du merket mindre liv, du fikk komme inn og er blitt undersøkt. Nå skal du tenke postitvt og huske på at naturen er full av luner som du ikke styrer.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 glad for at jeg gjorde det ja..når jeg snakket med jordmor om magestr på forrige kontroll bare smilte hun til meg og sa at alt er fiiint..men det var det jo ikke da, så er glad jeg fulgte magefølelsen og tok kontakt. om de vil sette meg igang om 2 uker er babyen hjertelig velkommen, alt er klart for den og vi går jo bare og venter! på at den skal komme til verden! håper selvfølgelig den kan få ligge og "godgjøre" seg til den er klar for å komme ut selv, men blir det bestemt at den må komme før, så får vi tro det går bra likevel!!! :S
sol m to prinser:-) Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Hei, hei. Jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg. Ihvertfall ikke for størrelsen på babyen, lite fostervann kan jeg ikke si noe om. Syns det er rart at de ikke forklarte deg noe om avviket på størrelsen. Skal forklare så godt jeg kan. Babyen i min mage er 16 % under ( 32 + 4), og storebror var ca 20 % under ved fødsel, men er stor og fin i dag. Det de går ut i fra er en gjennomsnittsvekt. Da skal selvsagt noen barn bli over gjennomsnittet og noen under gjennomsnittet. 12 % er ikke stort avvik i det hele tatt. Tror at det er 3500 gr som er gjennomsnitt ved termin, dersom din er 12 % under vil den bli omtrent 3080 gr. De blir ikke bekymra før babyen er 25 - 30 % under. I mitt tilfelle er jeg tynn og ikke veldig stor selv, var også liten da jeg ble født. Barnefaren var heller ikke noen plugg da han ble født. Noen er genetisk bestemt til å bli små, noen skal bli store. Håper at dette roet deg litt. Klem
*Super*Mamman* Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Hei du.. -12% er jo "ingenting" da.. Ingen bebier er jo like store... Vokser i rykk og napp de også. Noen er småe ved fødselen, mens andre er store. De er like sunne og friske uansett! Begge mine har vært -12 %, men det er jo ikke mye det da.. De var 3200 og 3300 g ved terminen. Det er jo helt normalt. Var akkurat til vekstkontroll, og gynekologen sa da at alt mellom -20 til + 20 % er normalt, og er ingen grunn til bekymring. Men er jo flott at de velger å følle med på bebien uansett da.. Dessuten kan man ikke stole 100 % på slike vekstestimeringer.. Første gang fikk jeg høre på overtidskontroll at bebien var iallefall - 40 %, og var under 2 kg... Men der bomma de med 1,2 kg... Så trenger ikke å stemme i det hele tattt:) Apropo fostevann så ble både jeg og alle mine 3 søsken født noen uker før terminen pga lite/manglende fostervann.. Men var helt friske vi fordi.. Største gutten min kom også til verden etter å ha ligger tørr i livmora leeenge.. men ingenting i veien med han heller:) Masse lykke til videre:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 jeg er også liten selv og alltid vært ganske tynn... både jeg og sambo var under 3000g da vi ble født, og legen sa også at det var naturlig at babyen som kommer vil være ganske liten. 12% sa de at ikke var noen krise, likevel ville de følge med på meg, sikkert like mye pga fostervannet. når det gjelder sf-mål har jeg gått fra helt nederst på det grønne til under og til aaakkurat innenfor igjen. dette har vel sammenheng med både liten baby og lite fostervann. får bare vente og se hva de sier om et par uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå