Miniogmy Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 noen som vet om det er fy fy å spise parmesan??? lette overalt og fant ikke ut om den var pasteurisert, så også på nettsiden til synnøve finden... vil jo ikke gjøre ungen grønnsak fordi jeg har lyst på det?
Smånetta 14.mai Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Den pleier ikke å være pasteurisert. STOR favoritt her i huset, så jeg gleder meg til de siste 56 dagene er overstått. Men: Du kan tilberede den I mat. Har masse i bechamelsausen min i lasagne den koker jo i timesvis. mmmmmm
isprinsessan Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 De jeg har spist har värt pasteurisert, så lenge den er det er det trygt. Dessuten er det ikke en blötost. Det er jo de vi skal holde oss unna. Så det er bare å fråtse i pasteurisert parmasan:-)
Smånetta 14.mai Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 HVOR? HVOR? HVOR har du finnet det? Jeg elsker parmesan!
It's all about me Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 På min står det pastorisert, så jeg har spist mer nå enn noen gang.
isprinsessan Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 He he...du er som meg du, desperat etter parmesan!! Men jeg bor i Sverige, så dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med hvor jeg har kjöpt det. Mente jeg har lest her inne at om det ikke står noe så er den pasteurisert. Det er nemlig lov mot det i Norge at det skal opplyses om det ikke er pasteurisert. Men, dette er noe jeg har lest i en annen tråd her inne for noen uker siden, så kan ikke garantere at det stemmer. Noen andre som vet kanskje?
Smånetta 14.mai Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Ble så ivrig at jeg skrev feil, til og med. Hihi. Jeg har sjekket ut de jeg har funnet rundt omkring, men ser at det står på Grana Pandanen i kjøleskapet at den ikke er pasteurisert. Ellers hadde jeg en økologisk, men da jeg bodde i dk da jeg gikk med førstemann, var det ingen garanti at det ikke stod upasteurisert. Grana Pandana har nettopp fått påskriften upasteurisert, faktisk.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Står på mattilsynets sider at Listeria ikke trives i harde oster. Jeg er også kjempeglad i parmesan, men vært litt usikker. Men på Meny har de ihvertfall flere pasturiserte Parmesan oster. Har også hørt at dersom det ikke står noe på- skal osten være laget på pasturisert melk. Varmebehandler du osten er det jo uansett trygt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå