Gå til innhold

rødvin?


trinemor

Anbefalte innlegg

i dag morges trodde jeg riene startet ( etter sex) men etter fem seks stykker så ble det ikke mer. har støvsugd å gjort litt rent å itillegg hoppet litt på trampolinen til datteren min ( en liten som vi har inne) å håpet at det skal komme tilbake men ikke noe tegn på det enda.

 

vurderer å ta meg et glass rødvin i kveld da mange sier dette hjelper, noen som har prøvd det?

 

har drukket noen glass med bitter lemon men det var ikke akkuratt godt så det får holde. skal prøve med sex igjen i kveld også.

 

venter i spenning nå å håper på påske baby er 5 dager på overtid i dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet om en jente som sier at rødvin funket for henne i to av hennes tre svangerskap, men har ikke forsøkt det selv. Vet ikke hvor mye hun evt drakk.

 

Selv har jeg vært innmari forkjølet i fire dager og hostet og nyst som en gal...og nå har vannet begynt å gå, så jeg blir satt i gang i morgen tidlig hvis jeg ikke får rier før den tid. Så forkjølelse var altså det som funket for meg! (men er ikke å anbefale, for det var INNMARI slitsomt og ubehagelig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er gravid- skam deg! hvordan kan du i det hele tatt tenke på det! lkoholen vil gå over til babyen din som ikke har en ferdig utviklet hjerne slik at han-hun kan skille ut giftstoffene.

håper virkelig du kommer til å ta det rette valget. babyen kommer når den er ferdig ellers blir du satt i gang. tenk å være så egoistisk og desperat at du er villig til å skade babyen din!

 

herregud.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg.

jeg er og på overtid men ville aldri tenkt tanken en gang. det er ille at folk ikke er mer opplyst. jeg blir satt i gang neste uke- er også lei og sliten men herregud nei!!!. studerer nevrologi som videreutdanning. er utdannet lege.-og det er ganske alvorlig dette her. noen skulle aldri fått barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så så slapp av da jenter, luftet bare tanken .

 

det er mange som faktisk anbefaler dette og det er i så tilfelle snakk om et halv glass fordi det er et stoff i rødvinen som skal virke på riene. har ikke testet selv å ville derfor høre om noen andre hadde, det er jo rart at det stå på listen over ting vi kan gjøre fo å få gang i fødselen hvis det er så iutrolig farlig.

 

men men jeg har ikke drukket noe enda å tviler på jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket stoff er dette trinemor??

 

Det står laksermiddel på listene også, men det er ikke bra det heller.. Bare fordi det står på en liste, betyr det ikke at det er trygt vet du.. Det er fortsatt lov å bruke hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere, jeg blir så utrolig provosert av besservissere som sier at andre ikke skulle hatt barn pga ditt og datt.

Skam dere!!!!!!!!!

Her stiller hun et stakkarslig spørsmål om noen har noe greie på om det er virkningsfullt å ta seg ETT glass vin, også skal hun bli rakket ned på pga det..........

Jeg vet ikke helt hvem som ikke burde hatt barn her jeg???

Skal ikke blande meg inn om det er virkningsfullt å ta et glass vin eller ikke, men synes at dere som reagerer så kraftig på et så uskyldig spm. burde bruke energien deres på andre ting.

Lykke til da trinemor:)

Jeg går her på overtid å venter selv. Er så utrolig kjedelig. Vi har prøvd alle råd. Gått turer, hatt masse samleie, har vært hos jordmor å blitt strippet 2 ganger, har tatt klyster. Men her går jeg enda:)

Nå er jeg glad det er påske slik at mannen min er hjemme, og at vi kan slappe av i sammen. Men skulle gjerne ha tatt meg en tur på fødestua snart:) Venter nr. 3, og de sier at den kan være treg å få i gang. Men håper vi snart kan få hilse på det nye vidunderet vårt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg anonym 22:51!!! Blir helt sjokkert over hva folk kan få seg til å si til andre gjemt bak å være anonym! Det må da være lov til å stille spørsmål uten å bli hudflettet! Men Trinemor - dennne Bitter Lemonen ble jeg litt interessert i. Skal det funke? I såfall er det rett på bensinstasjonen for min del - jeg er både på overtid og liker Bitter lemon ;-) Lykke til, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror at de som spør om alkoholholdige drikker her inne på en gravidside må regne med at andre blir provosert. og ja, det er mange som ikke skulle hatt barn. etter å ha jobbet med barn i mange år finner man ut av slikt. jeg har vært borti de mest utrolige ting og det er forferdelig at foreldres likgyldige holdninger startet allerede når babyen er i magen. dere kjenner babyen deres i magen daglig og vet at alkohol er skadelig for den lille og alikevel vurderer dere faktisk å ville teste det. jeg blir satt i gang innen tre dager dersom jeg ikke har født. jeg har kjempe vondt og jeg har det ikke noe bedre enn noen andre. men jeg setter barnet mitt fremfor meg selv selv om det fortsatt er i magen. jeg er helt enig med alle de som blir provosert.

det må dere regne med her inne, og de som ikke tåler det får la være å skrive. tenk om dere føder et barn med en lettere hjerneskade? du ville nok vært foruten det rødvinsglasset da.

jeg koser meg i badekaret hver dag, ser på filmer og bare tar det med ro- nyter min siste tid som ikke-mamma. slutt å stress- dere får den ut til slutt. og barnet kommer nok når dere minst venter det.

 

god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med ei venninne i Danmark i dag, hun er 9 dager på overtid. Hun er faktisk blitt anbefalt å ta et glass rødvin av legene for at det kan sette igang fødselen. Utrolig hvor forskjellig det er fra land til land........... I Norge blir man hudfletta hvis man nevner alkohol og graviditet, i andre land er det helt akseptert!?!?!

 

Ei annen jeg kjenner i Danmark ble anbefalt å ta "en lille en" da hun ble stresset og ikke klarte å amme. Hun fikk beskjed om å ta "en lille en" om kvelden og så ville hun klare å amme dagen etter. Dette stemmer, amminga kom i gang. Tror det kom av at hun slappa av etter en liten drink. Amminga kom i alle fal i gang igjen.

 

Håper at fødselen snart kommer i gang for din skyld. Jeg slapp å gjøre noe for at den skulle komme igang, prinsen kom på termindato uten at jeg hadde prøvd noe som helst for å sette igang fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bitter lemon skal funke for å få i gang fødselen, men jeg merket ingen ting. det står vertfall på kjerringrådlisten som jeg fant på barnemix, se under :

 

lykke til alle sammen da, ikke skjedd noe her foreløpig og jeg har ikke drukket glasset med vin til dere som var så redde for det..

 

 

* Ta lakserolje

(det prøvde jeg med min første og han kom 2 dager etter.. Men det var ikke et koslig alternativ.. men jeg slapp klyster på sykehuset i alle fall da)

 

* Drikke bitter Lemon

 

* Ta GLA kapsler,

skal modne livmorhalsen

 

* Ha sex,

naturens egen måte å modne livmorhalsen på..

 

* Kjøre fort i fartsdumper og hoppe tau..

prøvd ut.. hadde 5 cm åpning etter et par timer med hopping jeg

 

* Vaske vinduer/trapper/gulv.

* Et glass vin.

* Biola.

* Mini-klyx.

 

* Gå tur!

Vær aktiv. Dette kan hjelpe til at babyens hode festes, og starte rier.

 

* Oljer

Bl.a. Hjulkrone (borage) olje, nattlysolje (se også nedenfor) og solbærolje, kan brukes for å åpne og mykne livmorhalsen/munnen, og øke fleksibiliteten i underlivet. Du kan svelge kapslene, eller putte en eller to i vagina så de smelter. Brukes kun direkte på livmormunnen hvis vannet ikke har gått. Men disse kapslene vil ikke starte fødselen, kun forberede livmorhalsen/munnen.

 

 

* Nattlysolje

Selges i helsekost foretninger.

Skal taes en om morgenen en midt på dagen og en om kvelden. Men de virker ikke om en ikke er helt moden. Å en må ikke lekke fostervann.

 

* Bringebærblad te

Fåes som te eller kapsler (sistnevnte mer effektivt). Bidrar til utvidelse av både hud og livmor. Drikk 2-3 kopper te dagen 1-3 uker før termin. Kan også bidra til å gjøre fødselen enklere og mindre smertefull.

 

* Kumin te

Dette er brukt av jordmødre i latino kulturer. Tradisjonelt ble en rå bit av potet puttet oppi teen, men grunnen til dette er ukjent.

 

* Rømmegrøt og Bitter Lemon

Rømmegrøt fra Fjordland med et ekstra beger med seter rømme. Spis så mye du klarer+ litt til. Drikk deretter Sweppes Bitter Lemmon, drikk masse. Så gå en tur i trapper eller en vanlig god gå tur.

 

* Ananas

Hvis det ikke gir deg halsbrann - er ananas kjent for å starte fødselen.

Men det er kun frisk ananas som funker da det kun er frisk ananas som inneholder enzymer som fungerer. Jeg har forresten funnet et naturprodukt som heter enzym complex og det inneholder det enzymet fra ananas.. så jeg skal prøve det. Hvis du skal spise frisk ananas, må du spise ca 7 kg

 

* Stimuler brystvortene

Dette er den sikreste formen for å sette i gang fødselen, fordi den bruker morens naturlige oxytocin. Hold varme kompresser mot brystene, og bytt på å stimulere hver brystvorte, evt bruk brystpumpe, i 15 min til riene starte.

 

* Sterk kaffe

Dette skal fungere da koffeinet setter i gang magen og fordøyelsen, noe som også kan sette i gang fødselen.

 

* Tonic

Finn en Tonic som inneholder kinin –”kinin (peruansk indianersprok): det viktigste av de såkalte kina-alkaloider, som fremstilles av kinabark fra kinatrærne. Har vært anvendt til forebyggelse og behandling av malaria, men har nå mindre betydning etter fremkomsten av mer effektive midler. Fremmer en allerede påbegyndt fødsel, men kan ikke fremkalle abort.”

 

* Bio Gladin

Selges i helsekost foretninger.

Kapslene inneholder de samme stoffene som er i sæd. Svelges hele og tas flere ganger for dagen.

 

* Lakrisrot-te

skal vist også ha en viss effekt, men rådes ikke til å inntas før nært termin..

 

* Sannes te

samme som over.

 

 

GOD PÅSKE

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i danmark har dem heller ikke rotalforbud mot omskjæring av jenter. det har med moral og etikk å gjøre. danmark er et mye friere land der barn vokser opp med helt andre verdier enn det vi nordmenn gjør. dersom vi skal blande inn andre land, religioner osv i denne debatten vil det jo aldri ta slutt.

det er i allefall tydelig at de litt yngre mammaene tar dette litt mere seriøst enn det de litt eldre mammaene som har vokst opp med andre regler osv gjør.

 

ja vi kan dø av alt og alt er ferdig og ja vil ville alle uansett dø før eller senere-

men velger du å påføre deg selv skade etc er det opp til deg. men er du gravid vil det og gå utover babyen din. jeg kunne aldri tatt en slik sjangse. tenk om du skulle få et barn som har en utviklingsfeil eller får andre problemer senere pga dine valg. er det verdt det. du ville ikke latt babyen ligge på stellebordet når du ikke var der-

 

nei vi er såpass opplyste at dette burde ikke være et tema engang. og de som ønsker å diskutere sånt kan diskutere det på noen av debattsidene så vi andre slipper å bli så provosert og må lese om de som tenker på sånne ting. og overskriften din gjør det faktisk ikke lett å unngå innlegget.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble vell ærlig talt skrevet rødvin- ikke nødvendigvis med alkohol, i begynnelsen av denne debatten.

Det er jo ikke alkoholen som setter fart i fødselen, men noe stoffer i druene. Har en alkoholfri rødvin på lur jeg, skal teste den hvis jeg går på overtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok et halvt glass med rødvin og sex etterpå, funker som søren.... Jeg fødte 6 timer etterpå. Slutt med dette hysteriet, vi snakker om et halvt glass rødvin og ikke en hel flaske!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa jeg skulle ta et glass rødvin og gå meg en lang tur da jeg var 13 dager på overtid... Så tror ikke et glass kan skade da...

( jeg rakk ikke å ta det glasset da riene startet med det samme jeg kom inn døra hjemme.., :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...