Gjest Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jenta mi på nesten 3 uker har plutselig skreket utrøstelig fra kl 7 i dag tidlig (nå har hun endelig sovnet). Det eneste som hjalp var å legge henne på magen på magen min ... Hvordan vet jeg om det er luftsmerter eller noe annet? Og jeg som drakk tre kopper fenikkel-te igår ...
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Hmm.. ja hva skal en si..?! Man hører det på gråtingen, det er en intens skriking, og som du skriver; den er utrøstelig. Barna med luftsmerter/kolikk roer seg gjerne kun når de blir lagt på magen, bært på arma meg ansiktet ned. Det høres for meg ut som barnet ditt har luftsmerter... Men er ikke noe fagperson, du kan jo høre på helsestasjonen.. Har desverre ikke erfaring med det.. Lykke til, håper det går over for jenta di snart!!
Histepist Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 De drar ofte beina opp når de har vondt i magen... Håper det ordner seg for deg!
Spirevipp med go`gutten Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 På sykehuset sa de til meg at det var typiske luftsmerter når ungen gråt, ble stille en liten stund, for så plutselig å sette i et hyl og gråte videre.
Snappie Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Jeg tenker at når en nyfødt )opp til 3 mnd) gråter så intenst så er det magesmerter/luftsmerter som plager. De aller fleste babyer har "problemer" med magen sin. Det er så mange fordøyelsesstoffer som skal starte å produseres og næringstoffer skal absorberes i tarmen. Og så er det forskjellige stoffer fra dag til dag i melken som de drikker, hvis du ammer. Alt etter hva du spiser. Alle barn må gjennom dette. Noen får det verre en andre og det finnes ikke noe vidundermiddel for å kurere det heller. Men det du kan gjøre er å fortsette å drikke fenikkel te, gi 2-3 ts noen ganer for dagen til babyen og gjerne gi sukkervann når babyen har det veldig vondt. Det lindrer veldig godt, NESTEN som et vidundermiddel for min babye hvertfall. Det stilnet smerter og gråt i flere timer. Ga på flaske jeg, så ble hun tilvent det også, og mor fikk litt ammefri innimellom. Pass på hva du spiser også kan være en god ide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå