Fiolinen Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jeg jobber som vikar og tjener ikke åsmye. Har to små barn, og deter mitt valg å ikke jobbe 100%, men det er vel isnitt 70-75% jeg jobber. Han jobber offshore, ikke fast turnus, skal bare ha timenen sine. Ofte må han stå en uke ekstra, og det har skjedd nå. Og da blir det jo littstyr og ordne pass til ungene da, på kveldstid. Og han driter i det, det re du som tar på deg arbeid sier han. Så mått ejeg føre over noe penger da, fra han til meg,s lik at jeg fiikk handla inn tilpåske. Og det uten å spørre meg, sa han da... Hallo!! Midt i påska kommer det i tillegg en bursdag, ene ungen vår. Han presrer å si da jeg forteller at vi skal feire, uff enda en familietragedier, og hat han hater det osv... Han mente det fikkholde med barneselskap... JO mer tiden går, jo mer irritert kjenner jeg at jeg blir på han! Han er i mine øyne blitt en stor ego, og eneste grunnen jjeg gelder meg til hankommer hjem nå, er at jeg kanksje får sove litt lenger om mårran. Jeg er lei, lei av å mase på besteforledre om å passe unger, lei av å ikke vite når han er på jobb/ikke på jobb, lei av alt!! Jeg tror jeg kunne trivdes som singel, men deter jævlig kjipt å være alene med barna tror jeg. Har det jo egentlig romslig økonomisk...han tjener jo bra da, emn mye går med til det han vil bruek det på. Han betaler mye på fellesen, men han har råd til å bare kjøpe seg ting også...det har aldri jeg. Alt jeg tjener går til mat, og ting til ungene.
Ajam Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Vet du.. Du kan ikke ha det sånn. Han må skjerpe seg, og gi mer av seg selv til deg og barna. Syns du skal ta en skikkelig prat, fortell det du skriver her. Hjelper ikke det så kontakt fvk. Det er ikke verdt å gjøre slutt på forholdet, ting blir ikke lettere for deg da.. Syns det er dårlig av han og ikke hjelpe deg mer økonomisk. Du trenger også å unne deg noe ekstra av og til. Du jobber 70% og i tillegg tar du av deg barna hans. Er i full jobb og vel så det du også. Men det er viktig med en god dialog og samarbeid. Lykketil!
Sjefsmegga Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Skjønner frustrasjonen ang. mannfolk som jobber mye og uforutsett ja... Med det andre på toppen så har du lov til å blir frustrert og forbanna.. Jeg sitter her og banner over at min ble enda mer forsinka og blir borte hele forbanna påska..jaja..greit, ikke hasn feil det der, men like irriterende for min del. Men alikvel, vi har det vel bedre sånn enn om vi hadde had det helt aleine....men dere burde kansej gå for felles økonomi??? Det har vi så vi har ingen konflikter når det kommer til penger, HELDIGVIS! Aner ikke hva jeg hadde gjort hvis det også hadde vært et tema... Husk, det er takket være DEG at han KAN jobbe ei uke ekstra, så det er sånn sett like mye DINE penger....man deler det man har er min filosofi ang. familieøkonomi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå