Gå til innhold

Hvordan tilbreder du laksefilet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage laks i dag, for første gang. Og lurer på om jeg skal ha den i ovnen. Det er små fileter fra Fiskermannen. Hvor lenge må jeg steke dem, og på hvor mange grader?

Tips til krydder?

Andre måter å gjøre det på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm er egentlig mest vandt til hel laks, aller lakseskiver. Bor rett ved siden av super lakseelv :)

Av krydder er det supert med sitronpepper, svart pepper, salt, kan jo bruke litt dill(pleier ikke det selv)

Ang steking, skal stekes til de er ferdige :)... pleier ikke ta så lang tid i panna. Noen få minutter.

Ellers er et tips til sommeren å lage små porsjonspakninger til grillen. Du tar en file eller lakseskive og legger i aluminiumsfolie sammen med smør, krydder løk og kanskje litt grønnsaker, pakken den sammen og hiver den på grillen.. helt supert.

Skrevet

Legger de i ildfast form. Krydrer med salt, pepper, hvitløk og gjerne frisk dill eller persille. Prøv gjerne også sitron eller limebåter oppå. Stekes på 200 grader, til fisken "løsner", ca 20 min.

Server med kokte grønnsaker og hell soyasaus over fisk og grønnsaker (smaker himmelsk med soyasaus på både laks og ørret ;))

Skrevet

eg pakker inn en og en file og tar å skjærer purreløk, løk og litt gullerot tar litt sitronpepper og salt..

har dei i stekeovnen i 25 min på 210 g..

serverer med lett rømme og poteter.. eventuelt grønnsaker..

Skrevet

Har du laks sammen med purreløk, løk og gulroti biter i aluminiumsfolie?

Skrevet

Det skal jeg gjøre da.

Har hverken sitronpepper eller gulrot i hus, men det blir sikkert godt uten også? Kan bruke vanlig pepper og lage en agurksalat til i stedet tenker jeg.

Skrevet

pepper å uten gulrot går fint ;) den setter ikke så mye smak, er bare for å ha litt sunt i ;) purreløk setter mye å kjempe god smak :)

God middag å god påske :)

Skrevet

legg fileten på folie og dekk den med creme fraiche. Legg litt oppskåret purre oppå der, og litt grillkrydder, pepper og sitron oppå der igjen... Stek i ovnen eller legg den på grillen :)

Skrevet

Ja nå tror jeg sambo blir overrasket over meg :) Dersom vi liker det (og det gjør vi helt sikkert) skal jeg skrive oppskriften i boka mi og bruke " Legøya og Thalies laks" som overskrift!

God påske!

Skrevet

hehe ;) har en god lasagne og ;) så bare si fra om du blir mer sulten ;)

Skrevet

Ja kom med den! Perfekt!

Jr har cøliaki og jeg leter etter en god lasagneoppskrift. Dersom du bruker hvetemel i din så kan jeg sikkert bare bytte det ut med en glutenfri meltype.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...