Gå til innhold

Ang. statskirke og giftemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om mannen min er medlem i statskirken og jeg ikke er det, blir jeg da automatisk meldt inn når i gifter oss? Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør du ikke. Det gjelder dåp, ikke bryllup.

Skrevet

hei!

Nei, du blir ikke det automatisk, du må "døpe" deg.. Men det er ikke noe høytidelig, gjøres kjapt etter en gudstjeneste så du trenger ikke ha dåpsselskap osv.. hehe..

Skrevet

man trenger ikke døpes før man kan gifte seg..nok at en av partene er det. Tror jeg hvertfall...

Skrevet

når vi giftet oss i august så var bare jeg medlem. mannen min ble ikke medlem fordiom vi giftet oss i kirka:)

Skrevet

Vet ikke om man må være døpt for å få lov til å gifte seg i kirken, men jeg tror du må være døpt for å bli medlem av statskirken. Det blir man ikke automatisk selv om du gifter deg med en som er medlem.. Jeg har alltid trodd at du må være medlem for å gifte deg i kirken.. Dette skal jeg ikke påstå altså, er litt usikker selv her..

Skrevet

Elimilena:

hun lurte jo ikke på om hun kunne gifte seg i kirka, hun lurte på om hun ble medlem av statskirken hvis hun giftet seg med en som er medlem =)

Skrevet

Til anonym 1859

Jeg forstod det du skrev som at hun måtte døpe seg for å kunne gifte seg, derfor jeg skrev det. Vet en må døpe seg for å bli medlem, men man kan gifte seg så lenge den ene er medlem av statskirka.

;o)

Skrevet

har ei venninne som er katolsk..og hun og mannen giftet seg i starskirka..han er medl der da..men hun er jo fremdeles katolsk hun da :)

Skrevet

hehe.. Ja, det er lett for å misforstå.. Men da er vi enige :)

Hilsen anonym 1859 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...