Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 du skrev om polarbrød her en dag. jeg er helt hektet på polarbrød,men det er en type polarbrød jeg ikke finner. vet du om denne finnes; den er ganske grov, og var før i en blå pakke. det er ikke polarbrød Extreme men den var veldig mørk fordet. savner det :-(
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Som det meste i mitt liv foregår polarbrøding på impuls, så jeg veit ikke. Ikke det med havre, vel? Det fantes i alle fall sist jeg fikk ånden over meg. Ellers anbefales påskemarsipanbrød og rødvin.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Nøtteallergi og kronisk migrene, så vin og marsipan har jeg gitt opp;-( Jeg tror det var det med havre jeg hadde nå. Jeg tror det skal være en hvetetype. MEN de har det ikke her ute på landet... Blå pakke, sett?
oui-oui Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Har du prøvd Bamsemums & rødvin? Mmmmm, det får orden på smaksløkene til selv den ivrigste eggeutblåser! En forklaring er kanskje på sin plass: Dersom dine håpefulle skal male på egg i løpet av påskeferien så anbefaler jeg romtemperatur på eggene før du gir deg til med å blåse ut innholdet... Jeg var nok ca ett blås fra å bli liggende på kjøkkengulvet med to stk skuffede unger rundt meg her forleden :-/
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Næææja, tror ikke det, men er ikke en bevisst shopper på en god dag... Kronisk migrene må suge. Unnskyld idiotspm: er det kronisk som i absolutt hele tida, og i så fall hvordan overlever du?
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Velsigna barnehagen: det er en annen metode OG de opplyste om den: du kan koke egga i en time i stedet for å blåse dem ut! (Veit ikke hva som da skjer med innholdet, men det ble framholdt som alternativ.) Eggblåsing er beste måten å sprekke ei åre - enten av anstrengelse eller sinne. Hjelper det faktisk om de er romtempererte?
oui-oui Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Ja, det hjelper :-) Eller var det kanskje det at jeg brukte grillspyd for å lage hull, slik at jeg måtte teipe begge endene før maleseansen kunne begynne? Orket ikke å lete huset rundt etter ei nål. Siden tiltaket var veldig populært hos 4-åringen så lovte jeg å gjenta suksessen senere i påsken. Da tror jeg vi går for koketipset - takk for det! :-)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Kronisk migrene er egentlig ikke sånn helt vanlig migrene... Det betyr at det egentlig ikke er migrene as in migrene hvor man ofte kaster opp - ikke tåler lys, ikke migrene med aura osv... Så egentlig en grei form for migrene (i den grad det fins grei...) Jeg har ikke kronisk migrene - men jeg har hørt at det ofte er mer hodepiner som kan fort bli migreneanfall også bli helt fin igjen - for så å gå tilbake til anfall osv... (dette har i hvert fall legen min fortalt meg + venninnen min...) Men legen min er ikke helt stabil! Åh som jeg hater migrene. Det ødelegger nesten livet! Og jeg har forresten blitt storesøster idaaag:D:D!
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Hehe. Vil du se etter det en gang? Jeg bor på landet og her har vi nesten bare hjemmebakt brød. Neida, jeg har ikke migrene hele tiden, men jeg har hodepine ca 90% av tiden og migrene sånn oppå det. Nesten alt trigger det så jeg er på en rimelgi strict diet over hva jeg kan spise kan du tro. Polarbrød går fint da. Enda godt det. Jeg har veldig ofte hodepine, og jeg har minst 3 ille anfall i uken hvor jeg kaster opp etc. Utrolig plagsomt. Har du også migrene?
Cat.68 Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Mmmmmmmm, polarbrød og falukorv, med pittelitt majones "sukk" ;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå