Gjest Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Voss eller Haukeland?? Noen som har erfaring med og føde på voss? På grunn av all ombyggingen er jeg litt usikker, har hørt flere som sier at man mest sannsynlig ikke får badekar(noe jeg vil ha) og at det er mye større sjans for og ikke få enerom osv.. På grunn av dårlig kapasitet at ting man ønsker kan være vanskelig og få til. Også er jeg litt bekymret for mye bråk og støv og arbeidskarer som trakker rundt i gangene osv... hva mener dere andre??
--niffi-- Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Jeg skal nå på Haukeland. Tanken på å reise helt til Voss når jeg bor rett ved Haukeland er bare ekstremt lite tiltalende. Sist fødte jeg på Storken og det var knallbra - jeg vet jo at det er ombygginger nå men det skal jo være en fungerende fødeavdeling likevel - og alle de snille jordmødrene jeg traff sist er der vel selv om de bygger om? Også tenker jeg faktisk litt på at når de har 5000 fødsler i året så har de ENORMT med erfaring. Det er jo ganske betryggende om det nå skulle være noen komplikasjoner. Hva er det med Voss som skal være så veldig bra, egentlig?
--niffi-- Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Forresten, når skal du føde, Lykke? Og håper jeg ikke virket for streng i den kommentaren - jeg kjenner bare jeg ble litt matt av å begynne å tenke på at det kanskje ikke skulle være så bra på Haukeland så jeg ble kanskje litt vel sånn i forsvar - for jeg bare ORKER ikke å forholde meg til at det kanskje ville vært bedre å stresse helt til Voss... Jeg har termin 14. april
Sofie00 Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 De fødende på KK i Bergen vil nok være skjermet fra byggestøy, og jeg tviler sterkt på at du vil få se arbeidsfolk i gangene. Jeg har hørt at de har badekar til nesten alle rommene. Alle jeg kjenner som har født i det siste har bare positive ting ¨å si om kvinneklinikken. Jeg velger å føde der. En annen ting er at Voss er så langt vekke. Men hvis du er i tvil og har lyst å føde på Voss, så må du gjøre det. Klinikken på voss har det ihvertfall vært skrevet veldig mye positivt om i det siste. Uansett, lykke til
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Hehe, ingen skade skjedd:) jeg har temin 18 mai. Har ikke tenkt så veldig på det før samboeren min tok det opp faktisk, damen til en kompis av han har netttop født på haukeland og hun opplevde det som ganske stressende. Jeg kjenner jo ikke henne så jeg vet ikke hvor mye som skal til for og stresse henne heller da:) Men det var vist i forbindelse med ombygging at veldig lite ble som hun ønsket, hun fikk også beskjed om at det var veldig press der akkuratt april, mai og juni. det er vist litt sånn fødetid:) Sikkert mange som planlegger og få på våren. Men det er faktisk mange som har gode erfaringer på voss, det jeg har hørt spesielt er at jordmødrene har mye bedre tid.., ikke noe stressing og de har tid til og høre på deg osv, pluss at du får ligge lenger om du vil det. Men i hovedsak er det jeg har hørt at mange setter stor pris på den rolige og avslappende atmosfæren. Jeg er også litt skeptisk til den lange turen, derfor jeg spør direkte her istedenfor og lytte til " en som kjenner en som hørte osv...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Kune fellesbadet på storken som er i bruk, dette for å skjerme de fødende fra ombyggingen. De kan også kun tilby å bli på sykehuset to dager etter fødsel (om ikke komplikasjoner) grunnet plassmangel. Alle familierom er flyttet fra storken til hotellet
--niffi-- Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Hva er fellesbadet? Betyr det at det er do på gangen? Eller betyr det at det ikke er badekar på fødestuene?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Sånn jeg har skjønt det, et rom med flere badekar, med sånne skjermbrett mellom
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 da utenom vanlige fødestuer, på de er det bare dusj
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 hei når jeg fødet nå rett før jul så fikk jeg ett stort rom med badekar og dusj. jeg lå på føden på haukeland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå