Gå til innhold

Sammenheng mellom ryggsmerter og dårlig mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt dårli rygg i mange år, og har alltid fått dårlig mage når ryggen er veldig vond. Det sitter nederst i korsryggen, og kjennes ut som det er noe som presser på en nerve el noe, som igjen påvirker tarmen.

Noen som har hatt det sånn? legen min sa han aldri hadde hørt om det, men kiropraktoren sa det var veldig vanlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiropraktoren min sa også det til meg.. Mye pga av holdningen også..

Skrevet

*sparke dustelegen som vet lite om ryggsmerter og påvirkning i leggen*

Når man har smerter et eller annet sted så spenner man seg eller overbelaster andre nærliggende omeråder for å ikke belaste det skade stedet. eks har du vondt i tåa går du på hælen eller på den andre siden av foten for at det ikke skal gjøre vondt.

Når man har smerter i et så sentralt sted som ryggen påvirker det ofte hele overkroppen. Spesielt da magen ( vi spenner magemusklene, krøker oss sammen og holder oss fordi det gjør vondt og vi vil ikke ha vondt) det fører til forstoppelse eller løs mage, kommer litt ann på personen, også smerter i mage som kommer av muskelspenninger. En annen del vi påvirker er mellomgulvet igjen av samme grunn, skulder og nakke igjen av samme grunn. Ryggsmerter kan også fremkalle hodepine fordi vi spenner sååå j***** for å ikke få vondt.

Legen min har full forståelse for magetrøbbel og ryggsmerter, det har også osteopaten, fysioteraputen til og med gynokologen har skjønt sammenhengen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...