Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Har en søster som skal gifte seg for 3 gang, og hun har nå sittet på telefonen å lagt ut om brudekjolen hun skal ha. Jeg sier bare at den høres flott ut og er posetiv til hva hun forteller, så sier hun plutselig ja for hun må ha brudekjole eller så blir jo alle så skuffet..... Jeg giftet meg for ca. et år siden og hadde bare en enkel vanlig kjole på meg........ (var rett etter fødsel og kom ikke inn i den brudekjolen jeg hadde fått sydd, rett før jeg ble gravid. hehe) Broren vår giftet seg for 2 år siden og kona hans hadde på seg en enkel sommerkjole. Jeg ble veldig satt ut når ho la så press på at alle blir skuffet om ho ikke har ordentlig brudekjole........... Tydligvis var hun skuffet da jeg ikke hadde det da.Eller svigerinnen vår. Har jo ikke hørt noen si noe om hva vi hadde på oss. Jeg prøver jo å være posetiv for henne når ho nå kaster seg inn i ekteskap nummer 3. (ho planlegger stort bryllup men er ikke formelt skilt fra ektemann nummer 2 enda.) SÅ slenger ho ut med slike kommentarer, syntes det er unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Kanskje du skulle la være at dette plutselig skal handle om deg. Glem nå den bagatellen da! Og vær en oppmuntrende søster.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Min tanke her er at det er litt malplassert med brudekjole, når en gifter seg for 2. eller 3. eller 4. gang. Den skal jo liksom være tegnet på uskyld....
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Den har jeg hørt før. Snakk om dårlig argument!!!! Uskyld?? Hvem er uskyldig da for pokker? Enten det er 1. eller n'te gang! Jeg ler!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Le du:) Jeg syns det uansett, jeg da:) Jeg har ikke vært gift, og skulle det skje(lite trolig, fordi jeg forstår ikke hvorfor, med så mange skillsmisser som det er i dag), blir det ikke i brudekjole. Det ville følest teit, siden jeg har store barn..... Jeg synest bare det ser for dumt ut. En blir jo eldre også for hvert ekteskap......
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Tro meg jeg er en oppmuntrene søster, jeg er nøye på at ho faktisk ikke skal føle at jeg er negativ eller noe til dette. Jeg tror fast og helt at folk for ta de avgjørelsene som passer best for dem. Og ønsker henne allt bra. Men er karnsje lei av å være den snille som bare tar imot dritt også. Er jo endel andre ting som foregår her. Hun forlangte(ja ikke spurte men forlangte.) her for en stund siden at i sommer skulle hun ha med min 1 åring. (blir 1 neste mnd.) på ferie en uke, langt herfra. Ho har møtt datteren min 3 ganger siden hun ble født. Dette er de 3 gangene jeg har reist på besøk til henne. Vi bor langt fra hverandre. Jeg sa at det ble uaktuelt at ho skal ha med barnet mitt på ferie sånn for datteren min kjenner ho ikke og er ikke vant til å være borte fra oss. En annen ting er at jeg ikke kjenner hennes nye kjæreste eller tenåringsbarna hans heller.(har aldri møtt dem.) Jeg setter pris på at hun vil ha datteren min der, men jeg må faktisk tenke hva som er best for mitt barn. Da ringte hun foreldrene våre å la ut om at jeg var en forferdelig mamma. (nå kjenner de jo meg da så er ikke noe jeg trenger å bekymre meg om.) Om hun har gjort det samme til andre vet jeg ikke. Men jeg sa aldri noe mer om det til henne, lot det bare ligge, gidder ikke krangelen. Ho gifter seg 2 uker før min termin, i utlandet. Og blir alikevel sur når jeg sier at vi ikke kan være til stede i bryllupet............. Og jeg får høre av en sjokkert (sjokkert over søsteren min) felles venninne at ho har lagt ut om hvor dårlig søster jeg er som ikke skal være tilstede i hennes bryllup. (hvordan i all verden skulle jeg kunne det da, jeg kan ikke fly 2 uker før termin.) Igjen lot jeg det bare ligge ingen vits å ta det opp, ingenting å vinne på det alikevel. Vi sliter veldig økonomisk for tiden, klarer bare så vidt å få betalt ut regningene. Men ho er surfor at vi ikke kommer i bursdagselskap til henne. (koster oss 1000kr å reise til og fra siden vi ikke har bil. Plus at det er langt å reise for meg med bekkenløsning og med ei lita tulle på 1.) Enda jeg har forklart hvordan sitvasjonen er, flere ganger. Men ja jeg har støttet henne på at kjolen var kjempeflott og at hun kommer til å bli en fantastisk brud i den, at det sikker blir fantastisk der de skal gifte seg. Når foreldrene våre hadde satt seg skeptiske til at hun hopper inn i et nytt forhold var jeg der for henne også videre. Og når ho kom med kommentaren som jeg er sikker var rettet mot meg, (angående hvor skuffet folk ville bli om ho ikke hadde ordentlig brudekjole.) så overhørte jeg det også, og sa som sant var kjolen er nydelig og ho kommer til å bli kjempe fin i den. HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Så brudekjoler er til for..? Uskyldige unge jenter? Brudekjole er til for den som ønsker det. Punktum. Enten du er 40 20 gift for 1. 2. 3. eller 13. gang. Man bør lære seg å drite i hva folk mener og følge egne ønsker!
FuckFace Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Det er synd du ikke er trygg nok på deg selv og kjæresten din til å ville gifte deg, bare fordi alle andre skiller seg. Jeg er det motsatte av uskyld, men visst faen skal jeg ha brudekjole!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Til HI: Søsteren din virker helt sprengt samt litt løs i trusestrikken. Med en så miserabel personlighet er det klart hun må kompensere med en overdådig brudekjole. Jeg tror ikke du skuffet noen i ditt valg av brudekjole, dessuten handler det jo mest om hva du selv synes. Et familiemedlem giftet seg for noen år siden i en enkel hvit sommerkjole og barføtter - hun var helt nydelig.
prekæs Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Å gifte seg i brudekjolebløtekake for andre gang og mer er direkte harry og anna nicole smith aktig (sorry anna) og kan trøste HI med at ekte "bløtekakekjole" vil bli kommentert negativt og hoderystende av gjestene. Helt sikkert. Selv gikk jeg til fogden og i gammelrosa selskapskjole andre gang. Skuffe gjestene...jeg ler meg i hjel. Eneste skuffelsen er muligens at de føler seg presset til å kjøpe gave for tredje gang:)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Det synes jeg ikke du skal bry deg om, hun skal faktisk gifte seg for 3. gang, og tenker på brudekjole...? Det synes jeg er drøyt da. Jeg er sikker på at svigerinna di og du var to helt nydelige bruder! Bare støtt henne du, men ta ikke til deg slike kommentarer. Har ingen tro på at det er tilfelle at flere var skuffet over deres kjolevalg:) Har masse meninger om dette, men greier bare ikke å formulere det jeg vil ha sagt. Men høres nå ut som hun haster seg inn i nytt ekteskap, hadde hun stoppet opp og sett seg om, hadde hun nok uansett innsett at det ikke er kjolen som avgjør om ekteskapet blir bra eller ikke... Brudekjole eller ei... Høres ut som selve bryllupsdagen er mer verdt for henne enn selve ekteskapet.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Det høres faktisk ut som hun søstra di er ganske bortskjemt... Kanskje har du også skjemt henne litt bort, med alltid å støtte henne, stille opp for henne osv. Kanskje du bare må sette ned foten snart, og ikke være "dørmatte" for henne... Mener ikke å være stygg mot deg altså, du høres ut til å være en super søster, men la henne få høre at du også har dine meninger og tør å stå for de!!! Stå på
clarice_starling Skrevet 22. mars 2008 #14 Skrevet 22. mars 2008 Søstra du høres ut som om hun er helt LOST IN SPACE. Av flere grunner. Men også fordi hun faktisk planlegger stort bryllup med ny kjole for 3.gang. Må ha god råd også, som kan gjennomføre 3 brylluper, og kjøpe 3 kjoler. Jeg regner ikke med foreldrene dine sponser dette for 3.gang? Hvis du vil være litt kjip tilbake, så kan du jo si: "Kan du ikke ha den du hadde i det 1. bryllupet - den kledde du så godt!" Regner ikke med det ligger noen ønske lister noen steder? Jeg mener forresten det burde vært en regel om at en skiller seg innen 1-2 år, burde man returnere gavene, og betale tilbake til de som sponset bryllupet.. (Satt litt på spissen, men det er jo kjipt å bruke så mye penger på noe som tydeligvis var bortkastet...)
høstbarn:) Skrevet 22. mars 2008 #15 Skrevet 22. mars 2008 HI! Ikke bry deg om henne, hun er sikkert missunlig på deg av en eller annen grunn. Hun høres ganske patetisk ut. Bare hev deg over eventuelle latterlige kommentarer, og kos deg i bryllupet når den dagen kommer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå