Gå til innhold

Huff, jeg er så redd for å ha oversett noe ...

Lotta med novembergutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

...slik at jeg ikke får støtte neste år.

Jeg er egentig ferdig student nå til våren, men har akkurat søkt om videre årsstudium slik at jeg får fødselspenger fra lånekassa. Jeg synes det var veldig vanskelig å finne et studie som ikke krever alt for mye obligatorisk oppmøte + innleveringer. Regner med at det blir en del leveringsoppgaver på meg likevel. Har termin i begynnelsen av november, og jeg går vel da ut i permisjon i første uken av oktober?! Så forhåpentligvis slipper jeg unna det meste. Men jeg er så redd for å ha oversett noe! Har jeg virkelig rett på disse pengene?

Jeg er forsinket i utdannelsen min - 70 stp forsinket + at jeg har brukt opp det året jeg kan få støtte utover forsinkelsen. Men dette skoleåret her tar jeg 30 stp mer enn jeg trenger, og vil da ha hentet meg inn igjen, slik at det forhåpentligvis ikke vil by på noen problemer ...

Jeg har fått støtte fra lånekassen i til sammen 6 år tror jeg - litt av og på, og det ene skoleåret hadde jeg bare støtte i ett semester. Derfor er det vel ikke noen problemer der heller, i og med at jeg fortsatt har rett på støtte i 2 år til...

Jeg kommer til å forsøke å ta noen hengefag i permisjonen min, og når permisjonen er over - i begynnelsen av juli(?), så går jeg ut i arbeid.

Mannen min er ferdig student om en mnds tid, og jeg regner med at han vil jobbe fulltid under min permisjon.

Så - er det noen av dere som kan se om jeg har oversett et eventuelt problem?

Og - er det noen som vet hvor mye penger jeg kommer til å få i mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lotta

Jeg har sjekket regelverket for ditt tilfelle, og er usikker på om du har rett til fødselsstipend. Du må derfor høre med lånekassen om dette.

Utgangspunktet er at alle som har hatt rett til stipend i 6 måneder før fødselen har rett til fødselsstipend.