Gå til innhold

De siste dagene har vært et mareritt rett å slett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg sliten!!

Det er et skikkelig kav å få i Bjørnar mat...Han bare tar ut flaska og vil ikke ha..Før spiste han opptil 240 ml, nå få jeg i han 120 om jeg er heldig..

Er bare sytring og hyling..Ikke virker det som han har vondt i magen heller..Ikke passer det med malt heller..Men fennikelte går ned på et blunk..

Har holdt på med litt velling/grøt i over en måned, og det funker absolutt ikke..Bare sputter det ut igjen..Har prøvd andre ting også.. For over en måned siden bytta vi mme også, og det gikk kjempegreit!

Hva gjør jeg feil??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, dette hørtes ikkje nokke kjekt ut!!!!!

Men eg kan trøste deg med at det er ganske så normalt.. de fleste babyer/barn har perioder der de spiser bedre/dårligere enn vanlig.

Du skriver ikkje kor gammal Bjørnar er.

Men det kan hende han holder på med tenner.

Når vi begynte å introdusere mat til jenten vår spyttet ho og ut igjen lenge..

Men ho likte kjempe godt disse små glassene med frukpure.

så vi gav ho d, og puttet litt sånn i grøten den første perioden.dette fungerte kjempe bra.

DU GJØR INGENTING GALT!!!!!

Håper det går seg til snart!!!

God Påske til deg og dine!!!

Skrevet

"Lek" i ham maten til, han prøver såpass mye at han skjønner at mat er godt. Ikke tving i ham mat elle rmelk, han stopper når han er mett.

Skrevet

han er snart 5 månder=)

Tror og det er tenner på vei, så jeg har ikke noe å beskymre meg for da?

Skrevet

Har du gitt ham velling på flaske? Hvis de får velling på flaske og de kun får mme, og ikke liker vellinga, kan det bli problemer. Babyen assosierer da flasken med den vonde vellingen, og vil ikke ta mme fra samme flaska. Dette sa hs til meg. Sønnen min får kun mme, og jeg torde ikke ta sjansen på å gi han velling siden jeg ikke har puppen som back-up ;-)

Skrevet

Hjelpes=S

Akkorat det har jeg gjort='(

Hva skal jeg nå gjøre da?

Skrevet

nei eg tror ikkje du har nokke å bekymre deg for..

ta tiden litt til hjelp..

virker han utilpass og sulten?

det e heilt normalt m perioder der de spiser mindre..og då blir vi så klart bekymret og prøver å presse i de maten..hehe, eg har vert der, tro meg.

det e jo ikkje alltid vi sjøl har like god matlyst heller.

det går seg nok til ska du sjå!

Skrevet

Uff, akkurat det sa hun jo ikke noe om.....kanskje det hjelper å prøve en annen type flaske? Mam, dr brown, avent....

Skrevet

nei han virker fornøyd..Kanskje jeg ikke skal stresse så da..=)

Skrevet

Hvis det er noen trøst, så nekter gutten min å ta flaska en del for tia også. Ser nå at det er en liten hvit strek på vei opp av tannkjøttet, så der fikk jeg grunnen! Jeg er vant til at han spiser 1500-1800ml mme i døgnet, og plutselig skulle han ikke ha mer enn 600 på tirsdag! Men jeg tror man gjør vondt verre ved å tvinge i de mat. Jeg prøvde å få i han mat, ville jo ikke han sku være sulten! Men da ble det bare grining. Etterhvert skjønte han at han var sulten, og da tok han flaska. Det har pågått noen uker nå. Så hvis han ikke vil ha, lar jeg være. Og da spiser han mer når han først spiser også:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...