Gå til innhold

hvordan blir man "klar" for ny baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vil gjerne at vi begynner å prøve snart, jeg kjenner meg litt stresset... er redd jeg ikke skal takle å ha to barn, at livet liksom skal "skli" ut av hendene på meg og jeg aldri mer får tid til meg selv. Sikkert helt feil, og jeg har veldig lyst til å gå gravid snart og gråter hver gang jeg ser en nyfødt. er det vanlig at man er litt ambivalent når man planlegger nr 2? Har nettopp funnet tilbake til meg selv, også er det på´an igjen liksom. Samtidig tror jeg ikke det blir bedre om vi venter, da blir jo småbarnsperioden bare lenger på en måte.. jeg ble gravid på første forsøk sist, og inbiller meg at det samme skal skje neste gang, men det er jo ikke sikkert man får det til med en gang heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke klar før nå. Er gravid og venter andremann 5. september. Frøkena vår ble 4 år i begynnelsen av mars.

Føler vel litt som det at hverdagen kan nok bli en del mer stresset, men vil ikke ha kun ett barn. Så da var det bare å hive seg uti.

Frøkena ble jeg gravid med rimelig kjapt, mens denne gangen tok det 8 måneder. Så du kan nok ikke ta for gitt at dere klarer å bli gravide like fort neste gang.

Skrevet

Må bare spørre: Ettersom han har lyst, mens du er litt skeptisk med tanke på hvor mye jobb det er: Betyr det at dere harlitt dårlig arbeidsfordeling?

Synes det blir litt teit av mannen din å mase om flere barn hvis han ikke er villig til å ta sin del.. (prøver ikke å krangle her, vet bar at mange har det sånn).

Skrevet

hehe, nei mannen min gjør utrolig masse hjemme, vi fordeler veldig likt. så det er ikke problemet. han har nok heller mer overskudd enn meg og syns ikke det er så skremmende med en til:) jeg er mer avhengig av søvn og egentid enn ham. Om vi får en til har vi bestemt oss for å dele permisjonen helt likt.

Skrevet

OK. Det var bra :). Kanskje du skal vente litt til da og se det an?

Skrevet

Var kjempe klar nå sist vi skulle prøve, men det var plutselig veldig skummelt når vi satte igang.

Er jo som du sier mye jobb og ansvar med en liten en. Popper opp mangen spørsmål. Er man klar? Takkler vi en til? O.s.v.

Nå er jeg i uke 14 med nummer 4, og vi bare gleder oss. Kommer til å gå så fint:-)

Lykke til!

Skrevet

takk.. jo jeg tror nok at jeg bare må hive meg ut i det jeg også - og skulle det ta tid så er det helt Ok liksom. Heller det enn at begynner med prøving når jeg er superklar og så kanskje det tar lang tid...

Skrevet

Jeg ble aldri veldig klar for å si det slik. Måtte bare hoppe i det, hadde ikke lyst å ha altfor mange år i mellom heller. Så nå sitter jeg her da, høygravid, og føler meg fortsatt ikke veldig klar... Nr 1 hadde kolikk, så jeg er veldig spent på om det blir det samme marerittet denne gangen. Og ha et barn i tillegg viss det blir likt, ser jeg ikke helt for meg hvordan vi skal få til. Men alt går vel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...