Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest endel av innleggene her. Det som slår meg er hvor utrulig respektløse mange er. Dere som ikke er kristne og skriver her virker så bitre, fordomsfulle og frekke. Hvor er det blitt av respekten for andre mennesker og andres syn? Jeg bare lurer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All ære til Nassemor hvis det virkelig er slik at hun har respekt for bitre, fordomsfulle og frekke ikke-troende :-)

Skrevet

Jeg har respekt for alle mennesker jeg :-)

Undrer meg bare over hvorfor det er så mange som har så mye i mot kristendommen. Er det kristne enkeltindivider som har såra dere? Er bare nyskjerrig.

• 2 uker senere...
Skrevet

De som hetser og hater kristne og kistendommen, er som regel de samme som hyller og forsvarer islam. Går det an å bli mer hyklersk, uvitende og hatefulle enn disse!?

Skrevet

Hei Nassemor. Jeg har også lagt merketil at kristendommen ofte får mye juling her inne. Noe er kanskje fortjent, annet er tatt helt ut av det blå. Og mange som banker på kristendommen forsvarer Muslimer, budister, hinduister you name it.. En fellesbenevner virker å være at mennesker som forholder seg slik er agnostikere eller ateister. Jeg syntes ikke det er vanskelig å finne utrolig forferdelige ting i alle religioner. Og jeg mener at vi ikke bare kan kalle det for kultur hvis en muslim hevder det og det mens uansett hva vi gjør i det sekulariserte Norge er det religionens skyld. Selv er jeg katolikk. Ja, jeg er klar over at mange prester har forgrepet seg på unge gutter og at makt personer i kirken har dekket over dette. Jeg er klar over inkvisisasjonen og korstogene. Men dette mener jeg er kulturellt (ukultur kan man kanskje si) Mange av guds fotsoldater oppfører seg helt utenfor en hver kritikk men det betyr ikke at jeg ikke elsker kirken og Gud. Akkurat som muslimer elsker sin kirke og sin Gud.

• 3 uker senere...
Skrevet

Er helt enig! Må si jeg blei ganske overraska over en del av innlegga,er det noe poeng i å rakke ned på andres livssyn? Og begynne å "krangle"om hvilken tro/ religion er best eller den rette synes jeg blir helt feil. Hadde håpet på litt mer seriøsitet,går utifra de aller fleste her er voksne som klarer å vise hensyn og respekt tilhverandre.

De fleste her har barn eller venter barn,kanskje lurt å tenke igjennom hvilke holdninger man ønsker å vidre formiddle våres barn. Vi er jo deres forbilder. Ellers så er det mange fine og lærerike innlegg fra mange flotte mennesker her inne. håper at nivået ikke synker mere nå.

Jeg selv er verken kristen eller tilhører en religion. Jeg er et spritituell og åndelig menneske. Er interissert i det meste innenfor den alternative livstil,vil si meditasjon,selvutvikling,utvikle klarsynet og driver med reiki.

Jeg tenker slik at det finnes flere veier til "gud",min vei er å utvikle mine ressurser til å bli et bedre menneske og gi av mine goder til andre. Selv om denne veien er rikitg for meg trenger det å være riktig for et annen person. Da er det bedre at alle mennsker kan få mer informasjon og kunnskap om de ulike livsyn--slik at hver enkelt kan velge og erfare selv. Så lenge jeg er ærlig mot megselv,er et medmenneske og vet at jeg følgjer kjærlighetens vei - må vel det være viktigere enn hva man tror på??

Og jeg respektere alle som ikke deler mitt syn,fordi vi er alle forskjellige og på ulike nivå i livet vårt.

Klems

Skrevet

Bare ser at det er noen skrivefeil i innlegget mitt. Hvor er rediger knappen? Håper det er forstårlig og ikke blir misforstått,

Skrevet

Hei :)

Det er vel ikke helt riktig at alle som er muslimer kritiserer Kristne!!

Jeg er selv muslim, er oppvokst med bare kristne rundt meg, har alltid vært stolt av den jeg er og den troen jeg har, og dem som liker får like meg for den jeg er og ikke for hva jeg tror på, og liker ikke noen meg pga det så bryr jeg meg svært litte om egentlig :))

Poenget mitt er at ingen mennesker er like, heldigvis er vi alle forskjellige!

Hadde vi alle kjempet for fred på jorda, mot fattigdom, og om et bedre klima hadde det vært mye bedre enn slik dem kriger rundt omkring, jeg dømmer ingen, men jeg må da få lov til å si at jeg verken liker krig, selvbombing og lignende som blir gjord av mennesker jeg kaller for maktsyke, håper Gud kan tilgi dem for dem vet virkelig ikke hva dem gjør, for til himmelen tror jeg ikke at dem kommer!

Og ja, vi er forbilder for våres barn, vi må kjempe for at dem lærer å leve i fred og harmoni med andre mennesker, barn er det mest fantastiske som skjer oss mennesker og det er vår jobb og få dem til å vokse og blomstre, elske dem skil at dem lærer å elske videre!!

Utrolig, men sant så er det faktisk mennesker der ute som lærer barna sine å hate andre mennesker,.

Har hørt med mine egne ører at foreldre har sagt til sine barn at dem må ikke vanke med Nordmenn, eller andre raser, akuratt som om dem er så mye bedre selv, men hvis dem er så syndfrie så er dem ikke så slemme!!

"De som ikke synder,skal heller ikke kaste sten"

Det verste rovdyret på jorda er oss mennesker det, og det mener jeg uten tvil, vi dreper, vi hater, vi sladrer, jeg bruker ordet vi, fordi jeg vil ikke bruke ord som du og jeg, for jeg snakker jo selvfølgelig ikke om alle, finnes veldig mange gode mennesker også heldigvis!

Jeg håper muslimer kan respektere krisnte slik dem respekterer oss, for jeg må da med hånda på hjertet si at de som kritiserer mest er vi muslimer, sorry, men jeg må være dønn ærlig!!

Håper ikke det er så mange som blir sure på meg nå, for jeg mener hvert eneste ord jeg har skrevet :))

Skrevet

Hehhe...

Det siste innlegget er dønn sikkert kristen troende eller ikke troende som forsøker å sette seg så høyt opp som mulig..

Det var det jeg visste det skulle skje..Du vil liksom ikke kritisere kristne eller andre men du mener at det er muslime som mest kritiserer? Hva og hvordan kan du da forvente at samtlige folk skal tro at du er "muslim"? Du signerer under en tråd som folk mener er respektløst..så gjør du det nøyaktig det samme? Latterlig.. men dette er din personlige mening så det har jeg ikke noe i mot. Men når du skriver noe så synes jeg ikke du skal gjøre akkurat det samme. For som du har skrevet over at kristne respekterer oss muslime, så sier jeg hånda på hjertet at det er ikke så veldig mange av dem...men ja dem finnes...

Skrevet

Hva er det du ler for egentlig??

Du må lese nøye hva jeg har skrevet, du må gjerne si akuratt hva du mener, det jo din frihet til og si din mening og det skal ikke jeg gå imot, men jeg er faktisk muslim!

Og jeg mener at i det store og det hele så er det faktisk muslimer som ikke respekterer kristne i samme grad som dem respekterer oss!!

:))

Skrevet

Hva var så respektløst i det jeg skrev vil jeg gjerne vite?

Å si din mening og å slenge om andres religion er to forskjellige ting, understand?

Og ja faktisk så er det slik realiteten er, jeg er muslim, men gurimalla skal jeg liksom jatte med andre muslimer bare fordi vi har samme religion?

Nei, jeg holder ikke med fanatikere som hevder dem er så nær Gud at dem må drepe andre mennesker fordi dem tror dem kommer til himmelen!

Jeg tror av hele mitt hjerte, men min tro er ren, basert på å elske andre, respektere andre og deres religion, så ikke kom her og si at jeg ikke tror!!!!

Du kan kun uttale deg om deg selv og din tro!!

Ikke min og andres!

Ha en trivelig dag :))

Skrevet

Har det ganske trivelig jeg...men innlegget ditt ødelegger min trivsel her inne. Hva jeg ler av er åpenbart..

Skrevet

innlegget mitt ødderlegger din trivsel her??

Ja da må du ha det ganske forferdelig med deg selv i og med at det er så litte som skal til for at du skal ha det slik ;)

Du høres litt rar ut, føler med deg.

Skrevet

Lite?? Hva er det du egentlig snakker om?

Ja jeg har det kjedelig når jeg møter på personer som deg.

Skrevet

bla bla bla, vet du hva?

Jeg gidder ikke å diskutere med deg en gang!

Finn noen som er på lik linje med deg, så har dere noe felles å prate om i hvertfall..

Skjønner det er så mye ondskap rundt omkring i verden, akuratt fordi det finnes Slike som deg, stakkars menneske hvis man kan kalle deg det, for du høres ut som et udyr, uffaa meg!

Skrevet

Finnes det et udyr her inne så er det deg.... Hvem tror du at du egentlig er? Finne en person som er i lik linje som meg? Og du er liksom på en høy linje med den latterlige innlegget ditt? Uffa meg gitt... linjen din er vel å lage bagatell..Om jeg finner meg en linje kan jeg garantere deg at DU personlig er langt ute av den linja... Jeg tror fortsatt du er en person som liksom prøver å lage en bagatell av andres religion... Det er ingen som presser deg til å svare.... om du har tenkt å diskutere ett år, er jeg her og svarer slike som deg.... Prøv å finne deg noe annet å gjøre. En ondskap er at en muslim skal hakke på en annen muslim...da hvis den personen er muslim...Så er det en ondskap her så er det ogsp DEG personlig..Jeg har mye felles å prate om med mine muslimske venner... ser ut som du ikke har det engang...jeg er i allefall glad for at jeg har venner som er i lik linje som meg... Linjen din er åpenbart synlig....

Skrevet

så fint at du har mye felles med muslimer da, for det bryr jeg meg veldig litte om hvem du vanker med og har til venner!

Jeg har mange gode venner som er både muslimer og kristne, men dem er ikke super gale i hodet for det, dem driver ikke å dreper i Guds navn!

Og hvis du er så dum at ikke du kan akseptere at JEG som er muslim ikke synes noe om slike ting, så får du jammen holde munn og passe dine egne saker, ikke kom her og fortell meg hva jeg kan mene og ikke mene OK!

Og jeg skal fortelle deg nøyaktig hvem jeg tror jeg er,

Jeg er et helt vanlig menneske som alle andre, som passer mine egne saker og er veldig imot tvangsgifting,selvmordsbombing,æresdrap, disse tingene er bare noen av hovedtingene, for det er så mye mer som jeg synes er patetisk galt..

Jeg har respekt for alle menesker uansett hvem dem er, uavhengig av deres tro.

synes ikke jeg lager bagateller for noen, men hvis du vil forstå det jeg skriver på den måten så være så god.

SYNES DET ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ PATETISK AV DEM SOM KALLER SÅKALTE MUSLIMER SOM DREPER I GUDS NAVN OG DET KOMMER JEG TIL OG TRO SÅ LENGE JEG LEVER!!!!!

Skrevet

Hvem har sagt at jeg støtter tvangsgifting, selvmordsbombing, æresdrap osv? Poenget mitt og grunnen til at jeg ble sint var kun en setning du skrev i det første innlegget ditt hvor det ble skrevet sorry as men det er mest oss muslime som kritiserer andres religioner eller noe slikt lignende...hva får deg il å tenke slikt? Det er dette jeg tok meg nær av som muslim...Her ligger poenget...Jeg personlig mener at du burde holde dette for deg selv... hva jeg er for og hva jeg er imot er ikke ditt problem...Det er ja jeg som muslim skal passe på mine saker...mine saker er å sette fingern i slike diskusjoner som blir bare forlenget av sånne som deg. Og du som "muslim" forklar meg en ting som kan få meg til å tro du er muslim....for det er nemlig mange som laaaater som de er muslime og skal skrive pøkk her inne om vår religion.... Ja pls forklar meg en ting som kan få meg til å tro du er faktisk en ekte muslim....

Skrevet

Glemte å føye til et spm....hva og hvordan kan du absolutt være så sikker på at alle kristne respekterer muslimer? Det finnes kristne som respekterer Islam, men det finnes også flere kristne som hater Muslimer? Ellers passer jeg på mine egne saker....dine saker blander jeg meg ikke inn i...men når du skriver ett innlegg her, så må du også være sikker på at du enten vil få kritikk eller ros av det du skriver...for du deler nemlig din personlig mening med andre her inne. Hvis du vil at folk skal passe på sine egne saker, så lar du være å skrive dit innlegg her... Så har jeg lagt merke til en annen ting, du skriver "Håper ingen blir sure på meg nå, men jeg er helt ærlig min mening eller noe slikt"? Så du liksom regner med at noen blir sure på deg for det du skriver, men så skal du liksom kalle den personen igjen for et udyr fordi den personen sier sin mening? Men du har liksom rett til å kallle andre akkurat hva du vil, nettopp fordi den personen har sagt sitt..Så regner du med at andre skal bare sitte der å lese det du skriver? Det er derfor jeg spør deg hva er det du tror du er? Frøken perfekt? Er du frekk på starten, får du frekke svar så lenge du fortsetter med din frekkhet...Starter du godt, ender du med gode svar...

Skrevet

hei...

Jeg er muslim,akuratt på samme måte som de fleste nordmen er kristne, men jeg er oppvokst i Norge mestparten av mitt liv, jeg har opplevd mye i mitt liv som har gjort meg slik jeg er, jeg syes det er bedre å være rettferdig, prøve å være god mot andre mennsker osv..

Første kjæresten min var Norsk og det var mange som var imot det, det hendte en gang ut på byen at en gutt som visste hvem jeg var og at jeg var muslim som kastet vodka-battery på meg, jeg ble kalt for ei Norsk-H--e bare fordi jeg valgte kjærligheten, han var min første kjæreste og jeg kjempet for oss i 4 år, jeg var ikke velkommen noen sted bare pgv det!

Jeg kaller ingen for noenting, dømmer ingen for deres tro, folk må få lov til og tro på det dem føler blir riktig for dem!!

Syned ikke jeg startet frekt og har ikke tenkte å bli det heller, men tro meg når jeg sier det, at utleninger er ikke så snille som du tror, dem finnes men ikke så veldig mange, synes ikke dem er så snille når dem ber barna sine om å ikke ha kontakt med nordmenn, så lenge dem bor her så må hver enkelt respeltere Norge og Nordmenn og være takknemlige for det..

Hvis det hadde vært i et muslimk land, tror dem hadde tillatt at Nordmen drev og bygde Kirke midt i byen der ???

Jeg tror virkelig ikke det!!

Men får dem lov til det i Norge??

Ja, dem gjør det!!

Der har du bare et litte eksempel på hvorfor jeg mener at Muslimer (ikke alle) ikke har samme respekt.

Forresten så er det helt uvensentlig for meg om jeg får krittik eller ros, folk må si det de mener er riktig, ikke alt jeg sier er riktig for andre, men det er mitt syn på ting og mine meninger :)

Skrevet

Jeg skal ikke bevise eller mottbevise at jeg er muslim, du får bare tro meg på det!

Som sagt du tror på Gud ikke sant?

Men skal du da ha bevis får at han finnes?

Du har all bevis du vil ha på at han finnes,, de nærmeste bevisene har du i deg, i ditt hjerte!

Hadde du ikke trodd på søvn, så hadde du aldri sovet, men hvordan ser søvnen ut egentlig? sett den noen gang?

Hadde du ikke trodd på føleleser, så hadde du heller ikke følt noe, men du tror dem bådde når du er trist og når du er glad, men du ser dem ikke, og måle dem går jo ikke an, for dem synes jo ikke..

Peker du på noen, husk st du peker med en Finger, mens tre peker rett tilbake på deg!

Å Kjære deg, det er så mye urettferdigher her i verden, mye viktigere å elske hverandre enn å hate!

Håper Gud kan tilgi oss, for ofte sier vi så mye galt og gjør så mye galt, men Gud føler med oss og hører oss selv når vi ikke snakker!

Peace sis, Måte Gud være med oss Alle

Skrevet

Ja, og hadde du skrevet dette helt på starten så ville ikke ting misforståes ikke sant? For det var nemlig ikke h e l e innlegget ditt som var problemet. Du har gode ting du har nevnt, men det var liksom en av de siste setningene som satte fyr på ræva mi... :) Jeg er en person som er født og oppvokst i Oslo. Personlig har ikke jeg opplevd at en eneste muslim i min miljø som har kritisert kristendommen. Jeg har norske venner som er kristne og atteiste. Det er ikke det som er problemet...Enkelte p e r s o n l i g h e t e r lager kvalme, så fort man merker dette så avslutter man vennskapet eller kontakten med denne personen ikke sant? Man krever liksom respekt for det man tror på...mener jeg da...Noen vil da sikkert kritisere dette forholdet om hvorfor man må avslutte et forhold til en venn pga religion? Generelt for muslimer så kommer Allah først, så religion også Koranen deretter resten. Er det folk rundt meg som ikke kan akseptere dette så kan ikke den personen holde seg i nærheten av meg. Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe hvorfor du ikke kan si noe enkelt som kan bevise at du er muslim? I hjemlandet mitt som er et muslimsk land, finnes det katolikker, kristne armenere, siontister, atteister, russere og ikke minst norske...Her lever dem trygt og godt...og vet du hva?? der finnes det synagoger også. Her er det muslimsk land vi snakker om som faktisk har tenkt på andre religioner enn sitt eget....Så da bør ikke alle tas under ett kam...Hadde det vært Iran, Pakistan, Afghanistan deriomot ville jeg forstått poenget. Nå vil jeg heller ikke uttale meg om disse landene...hvem vet? Kanskje de også har den samme ordningen der hvor jeg kommer i fra?

Skrevet

sånn er det i det landet jeg er fra også, at det finned flere religioner, men jeg pratet sjenerelt sett!!

Hvordan skal jeg bevise for deg at jeg er muslim med ord annet enn at jeg Tror på Allah av hele mitt hjerte......

Hvordan skal jeg tro at du er muslim da ??

Vi har besøk så jeg får ikke svart deg ordentlig, men jeg beklager hvis du tok ting så personlig i utganngspunktet, og det var ikke snakk om ALLE muslimer, men poenget var rettet mot de landene du nevnte ovennfor.. +++

Var ikke meningen å såre deg eller noen, det er det siste jeg ønsker å såre andre mennesker, selv om noen gjør meg urett så lar jeg det i Allah`s hender, han vet hvem som har rett, hvem som har syndet, og hvem,hvordan skal straffes!

Selv om jeg mener det jeg skrev, så skuller jeg ønske at alle mennesker kunne leve i fred med hverandre.

Lurer veldig på hvor du er fra... kanskje du er fra samme land som meg...

Skrevet

For at du skal tro at jeg er muslim kan jeg si følgende: LA ILAHE ILLALLAH MUHAMMEDEN RESULULLAH... Det merkelige var hver gang jeg var skeptisk og sa at jeg ikke trodde på at du var muslim, svarte du ALDRI med "Elhamdulillah, ja jeg er muslim" :-) Derfor er denne tråden strukket så langt :-) Forstår du meg nå? Og du nevnte nesten aldri ALLAH, men du skrev kun Gud Gud Gud....Det er i den siste tråden jeg ser du skriver Allah. Jeg vet det betyr nøyaktig det samme, men muslimer pleier som regel å kalle Gud for Allah og ikke Gud. Allah er en og har 99 navn som kalles Esma`ul Husna. DA vet du vel nå at jeg er muslim. Islam har 5 krav. Å be, besøke Mekka, å faste, å gi zakat(enhver muslim vet hva dette er), deretter si Esheduenla Ilahe IllAllah ve Esheduenle Muhammeden Abduhu ve Resuluhu. Dette er den siste setningen en person sier rett før døden, samt rett før leggetid(til sengs) Det sies at søvn er den korte døden, derfor er det lurt å si dette rett før man sover :-) Det er mere jeg kan nevne deg....men da blir det langt å skrive... da vet du det... :-) Jeg orker ikke å skrive hvor jeg er fra, for da er jeg ikke anonym lenger...ikke vits.

Skrevet

og sorry den femte setningen nederst...denne setningen sier man når man konverterer også...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...