Cala75 Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Hvordan er de Henrikene du kjenner som personer? Personlighet og væremåte? Og tror du på at navnet man får kan påvirke dette - eller tror du som meg at dette er noe sprøyt?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Jeg kjenner en Henrik som er en kjempekjekk og morsom fyr. Også kjenner jeg en annen Henrik som er litt.. kremt... nerdete.. Også vet jeg om en annen Henrik som bare er en skikkelig klyse:)
hit og dit Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Eg kjenner fire som heiter Henrik, og dei er alle totalt forskjellige. At navn påvirker personligheten er noko tull spør du meg. Familien er den største påverknaden. Kanskje foreldre som liker navnet Alexandra gir ein anna oppdragelse enn familien som liker navnet Oda, eller kanskje ikkje. Men i bunn og grunn så meiner eg at navnet har lite å sei, foreldra har mykje å sei. Foruten den delen av personligheten som er medfødt da.
heisand? Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 han ene lys og han andre mørk. hehe. forskjellige med alt egentlig. men det er et utrolig pent navn
Fire småtroll Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Kjenner to stykker.. Den ene er en erergibunt uten like, elsker fotball og all annen idrett hvor en kan løpe, herje og ha det gøy. Skravler i ett kjør, ler og tøyser.. Andre er en skikkelig sofagris, elsker søndager for da kan han sitte under pleddet i sofaen og se på TV hele dagen om han vil. Ganske stille av seg, prater egentlig bare om han må... De er utrolig forskjellige!
Ingenting Tingeling Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Tror vel egentlig ikke at navnet påvirker væremåte. Men kanskje heller at visse navn er speielt populære i enkelte miljøer. Henrik var kanskje mest vanlig i den gamle overklassen før, men nå tror jeg at det har jevnet seg fint ut. Min lille nevø på åtte heter Henrik og er en sart og forsiktig gutt. Kler navnet sitt, men kunne like gjerne ha vært en Jonas eller Sigurd.
Cala75 Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. mars 2008 Godt å høre at dere har samme oppfatning som meg. Har nemlig ei venninne som mener det er et "belastet" navn. Blir litt irritert av den type utsagn. Lille spiren i magen min skal nemlig hete Henrik om det viser seg at det er en gutt.
Nit@™ Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Mannen min heter Henrik. Væremåten. Rolig, sindig, kanskje litt for rolig av og til ) Hjemmekjær. Tror ikke det har så mye med navn og gjøre. Begge brødrene hans er ganske like han, og de heter jo ikke Henrik )
hit og dit Skrevet 19. mars 2008 #12 Skrevet 19. mars 2008 Er Henrik eit belasta navn? Det er eg i såfall heilt uenig med. Det er jo eit kjempekoselig gammalt navn, og la oss ikkje gløyme Henrik Ibsen. =)
ann-k 82 Skrevet 19. mars 2008 #13 Skrevet 19. mars 2008 Jeg kjenner en Henrik,og han er en kjempekar på alle måter,høy,mørk,kjekk,artig,kjempesnill og en skikkelig gentlemann:) Men jeg valgte likevel samboeren min(som heter Even),hehe.. Men Henrik er et veldig fint navn da:)
Den drygaste Skrevet 19. mars 2008 #14 Skrevet 19. mars 2008 Min onkel heter Henrik og jeg har vært dagmamma for en som heter Henrik. jeg forbinder det navnet med rolige og litt lubne gutter søtinger med andre ord hehe...
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #15 Skrevet 19. mars 2008 Kjenner flere som heter Henrik, hvorav to av de aldri har gjort noe kriminelt, men pøbelunger var de begge;) En som aldri har gjort ei flue fortred, en som er skikkelig "barsking" osv. Jeg vil vel egentlig ikke si at navn i seg selv former personligheten, men at populariteten på navnet ofte gjør det slik at enkelte navn likevel blir "belastet", derunder faller slike som Johnny, Ronny og Roger feks. Iallefall her jeg bor. Alle med de navnene er det "noe" med liksom. Men det er jo ikke navnet som har gjort at det er blitt sånn. Kent er forøvrig også et slikt navn. Men jeg kjenner jo gutter som heter det som slett ikke passer inn i kategorien der heller...
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #16 Skrevet 19. mars 2008 Jeg kjenner hele 9 Henrik faktisk. Ganske så brukt navn her:) En er stor og lubben - en litt ekkel personlighet - men alt i alt trivelig på samme tid Fem er samme ull - gutter med mange venner, alle har et pent utseende og opplevelseslystne... Pluss glad i sport En av Henrikene er veldig skoleflink, god i sport og veldig koselig... To av de siste er fortsatt små gutter. Ene er tvilling og kjempe søt, andre er litt eldre og en veldig søt og trivelig gutt.
Sylteflesk Skrevet 19. mars 2008 #17 Skrevet 19. mars 2008 Vet om en som er ganske nerdete, distré professortype. Men det er en forsker på jobben min, og de er jo sånn nesten alle sammen, uavhengig av navn. Så vet jeg om en utrolig hyggelig svenske som heter Henrik, kjekk og blid og energisk, driver med fjellklatring og all slags ekstrem ski- og brettkjøring og er ganske kul. Tredje Henrik jeg kommer på var en lett utviklingshemmet gutt i klassen min på barneskolen. Jeg pleide å ta følge med ham til skolen (vi bodde rett ved hverandre), men jeg husker det var flaut når noen gutter på skolen sa at jeg vi var kjærester, og så ville jeg ikke ta følge med ham mer ... Uff.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #18 Skrevet 19. mars 2008 En av Henrikene liker rock, tuller med alt og jobber som lærer. En kul lærer faktisk;) En annen er verdens største nerd, han har streng og spiller sax, men er veldig veldig snill og omtenksom En tredje er bare 2 år, men en skikkelig rampegutt er han hvertfall! =) En fjerde er litt rar, har mange venner, men likevel liker han seg oftest aleine. En femte er med i den kuleste gjengen på skolen og får alle til å le og han er kjempe omtenksom og bryr seg om alle, de som ikke er " kul" også. - Jeg tror det er helt tilfeldig om en annen Henrik hadde blitt modell, golfer eller modelltogentusiast. Henrik er et fint navn:)
Poteto Skrevet 19. mars 2008 #19 Skrevet 19. mars 2008 vi hadde en nabo, han var NERD.. kunne alt om data osv.. men hadde ikke briller da
Bring_it_on!!:)) Skrevet 19. mars 2008 #20 Skrevet 19. mars 2008 Kjenner en.. Mørk og kjekk.. Flørtete.. Men bra utdannet og ordentlig.. =)
Trulte76 Skrevet 19. mars 2008 #21 Skrevet 19. mars 2008 var en som gikk i paralell klassen min..han het jon Henrik da..og jeg var vel litt småforelska i han Han er iallefall en skikkelig fyr da hehe..
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #22 Skrevet 19. mars 2008 Ja, jeg kjenner en. Han sitter nå i fengsel for (million)underslag. Mannen er forsåvidt ganske creepy. Jeg ble ikke overrasket da jeg fikk høre hva som hadde skjedd med ham.
3 blå Skrevet 19. mars 2008 #23 Skrevet 19. mars 2008 Sønnen min heter Henrik Har aldri tenkt over at det er et belasta navn, ikke i kategorien Ronny og Johnny... Men det finnes garantert Ronnyer og Johnnyer som er supre folk også Nei, Henrik er et bra navn synes jeg
madame Mim Skrevet 19. mars 2008 #24 Skrevet 19. mars 2008 har en liten bror som heter Henrik. Han er nysgjerrig å oppvakt. Elsker litt fart å spenning, og er veldig glad i mat. Er en veldig bedagelig å god unge
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #25 Skrevet 19. mars 2008 Henrik er et kjempeflott navn. Har bare gode assosiasjoner. De Henrik'ene jeg kjenner er alle pene, høflige og gode gutter. Godt valg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå