Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 noe er galt på blodprøvene? Jeg har legeskrekk, og sitter her med konvolutten med svar fra blodprøvene, men tør ikke åpne den! Dette er en helt forferdelig påkjenning, men skal til jordmor idag, så da må jeg ta med svarene.......
Miss Misantrop Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Her finnes det to alternativer: 1. Aa kvinne seg opp! Gjor det fort saa er det gjort. 2. Ta med konvolutten uaapnet til jordmor saa kan dere aapne den sammen, hun kan forklare resultatet og si noe om hun syntes du bor kontakte legen eller ei. Vil forresten legge til at selv naar du kontakter legen har du full myndighet og kontroll over egen kropp. Hvis han eller hun onsker aa sette I gang med en undersokelse eller behandling om gjor at du foler deg ukonfortabel- si nei. Kanskje er det alternative maater aa komme til maalet paa. Det finnes I allefall andre leger til aa gjore undersokelsen. Ofte kan det vaere ok aa si nei I forste omgang for saa aa forbrede seg litt bedre mentalt til neste gang. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Må bare dytte littt...........noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Hva er problemet? Utdyp hva du undrer deg over.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 jeg vil tru at legen ringer vist det var noe galt... så det er det helt sikkert ikke:) enten så kan du bare hoppe i det, åpne og lese... eller som hu over sier. ta det med til jordmor.. hvordan prøver er det snakk om? vist det er de vanlige svangerskaps prøvene, så er det sikkert bare svaret på de, og da vil jeg tru at legen hadde ringt deg vist det var noe galt:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 jeg fikk ikke noe brev om blodprøvene, legen hadde nok ringt hvis de fant noe uvanlig, akurat som de gjør på en celleprøve. legen tok bare en oppsummering på 2. svangerskapskontroll over hva de hadde testa meg for og at jeg ikke hadde noe farlig;)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Et kryptisk HI. Forsto ikke mye av det. Legen ville sikkert ha ringt hvis det var noe galt. Men hvis ikke er han eller hun fikk tak i deg burde du ringe.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Jeg fikk også brev med svar på blodprøvene. Men det var bare et brev som beskrev hvilken blodtype jeg har. Dette skulle jeg ta med til føden og oppbevare sammen med helsekortet. Ingenting galt..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Det er ikke noe galt, det er bare en utskrift som du skal legge sammen med helsekortet og ta med til føden. Svar på blodtype, hepatitt og HIV regner jeg med. Og jeg kan si med sikkerhet at slike svar får du IKKE i posten hvis det skulle være noe galt. Senk skuldrene og åpne du, legen ringer hvis noe ikke stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå