Ingenting Tingeling Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har i noen uker hatt vondt på den ene sida i halsen når jeg svelger. Og så oppdaga jeg i dag en ganske stor kul på utsida av halsen, altså på samme side som der jeg har hatt vondt. Kulen ligger helt opp til kjeven, nesten litt under, og beveger seg litt når jeg forsøker å skyve på den. Merker at jeg ble fryktelig bekymra nå. Er det noen her som har hatt noe sånt noen gang??
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Sikkert bare en hoven lymfekjertel, men få den sjekket likevel. Alle kuler bør vel sjekkes. Det er masse lymfekjertler som kan hovne opp der. Spesielt hvis du er litt forkjølet i tillegg. )
Ingenting Tingeling Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2008 Takk for svar! Ja, jeg krysser fingrene for at det er noe sånt. Siden jeg ikke er forkjølet, tenker jeg jo katastrofetanker med en gang sjekket på internett og fikk symptomene til å ligne på hode/hals kreft. Får uansett ikke gjort noe før påske for legekontoret holder stengt.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Selvfølgelig tenker du katastrofetanker med en gang! Jeg tror vi mennesker er bygget sånn. Sønnen min hadde kul på ene siden av halsen, litt lengre nede enn det du beskriver. Han var så hoven at du kunne se det på lang avstand etter hvert. Jeg holdt på å gå under, for jeg VISSTE at stakkars 2-åringen min hadde fått kreft og ikke skulle få leve livet sitt, og jeg visste også at det var min feil siden jeg hadde røykt litt i svangerskapet... Vi gikk til fastlegen med ham, og legen ringte opp på barneklinikken med én gang. Fikk time dagen etter. Tok prøver og skulle få svar innen en uke. Fant ingenting på de prøvene, så vi måtte komme tilbake etter noen dager og ta enda flere prøver. Vente et par uker på svar... masse frem og tilbake, og gutten min var så flink at. Det var JEG som grein og var fortvilet. Enden på visen var ihvertfall at han var frisk som en fisk ) Det var bare hovne lymfekjertler, men de tok masse prøver for å utelukke kreft. Puh... Er helt sikkert bare det med deg også, så prøv å ikke ødelegge påsken med å krisemaksimere ) Påskeklem fra
Sjefsmegga Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Henger meg på at det rolig er en lymfekjertel som har hovna opp, had det flere ganger selv. Men oppsøk lege hvis du blir verre i hvertfall, hender man må ha antiboitika. Så hvis kulen er "jevn" og bevegelig så skal du ikke tenke katastrofre tanker,,,,kos deg i Påska :-)
Ingenting Tingeling Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2008 Takk for beroligende ord, kjenner at jeg kan slappe litt mer av nå. God påske og stor klem til dere alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå