Gå til innhold

Noen sovetips til en gutt på 6 uker???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Martin her, vil altså ikke sove =/ Sover ikke fra 09.00 ca til 22-23 på kvelden.. Han er jo KJEMPE trøtt gjennom dagen, gjerne etter måltid, men kjemper imot..

Han er ikke sur eller noen ting, ligger stort sett bare å smiler og "prater" med seg selv :)

Men, vil jo så gjerne at han skal få sove når han er såååå trøtt..

Any ideas??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innfør faste sovetider på dagen, det hjalp for meg. Gå enten en tur eller trill ham inne til han sovner, bare slik at han får sovet litt - søvn avler søvn. Er jo veldig individuelt, men min gutt har begynt å få smokk i det siste når han skal sove (ventet litt med det den første tiden, men nå er han snart 4 mnd), og da sovner han mye lettere, og ihvertfall hvis han får et godt ull-strikketeppe rundt seg, ved siden av hodet, da holder han rundt teppet og lukker øynene :-)

Skrevet

Han får smokk se :) Avhengig av den!!

Tror rett og slett han kan ha fått det som en vane og bli båret/dysset i søvn!! =/

Besteforeldre som gjør det hver gang de er på besøk.. Ca HVER dag=/

Skrevet

Hm, da er det vel bare å sette i gang med bysse-avvenning :-)

Vi gjorde det i vinterferien. La ham i sengen med smokk og holdt ham i hånden og sang, lot ham sutre hvis han sutret, men tok ham opp når han begynte å gråte skikkelig. Når han roet seg igjen, la vi ham ned og begynte på nytt. Måtte gjøre det 4-5 ganger før han sovnet, men nå blir det bedre og bedre. Hvis han ikke er sovnet etter havannen-to timer, får han pupp en gang til før jeg legger ham i sengen igjen. Da sovner han som oftest :-) Kriseløsningen er vognen!

Skrevet

Har forresten en bamse på hver side av hodet, så tett at han klarer å gnikke seg inntil dem hvis han vil, og en over hodet, slik at han ligger i et lite rede med hodet :-) det tror jeg hadde mye å si, for han elsker å ligge inntil dem og drar dem ofte nærmere med hånden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...