Kobra Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Reiser dit imorgen...Gleder meg masse!! Men så til saken.... Hva må jeg handle når jeg først er der...noe spes?? Hvor dra på shopping, utflukter osv.... Ditt beste tips... Tuuusen takk for svar
januarsurprise Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Du bør rusle deg en tur i Cho San Road [kossanroad] - Bangkoks worldfamous backpacertreet. Dersom du ikke har bestilt deg noe sted å bo kan du jo overnatte på et av herbergene i gata. Ellers er det jo flotte templer du kan dra å titte på (husk å være "anstendig kledd" , men det jeg husker best fra Bangkok er en tur med en av ferjene som går nedover elven. Ta en ferjetur sammen med thaier som skal på jobb og se Bangkok fra en litt annen side. Styr litt unna alle turistgreiene og prøv deg litt frem på egenhånd! Reisehåndboken Lonely Planet er et must Eneste du skal se opp for er at det er endel "bondefangeri" - altså at du kan bli litt lurt av folk (gjerne i pene skjorter) som skal være meeeget hjelpsomme og behjelpelige med f.eks. å skaffe deg taxi el. liknende. De jobber flere sammen og har avtalt spill seg i mellom for å lede deg til en bestemt butikk etc. De er forholdsvis harmløse, men det kan oppleves litt ubehagelig når man skjønner hvordan det henger sammen Bangkok er flott - du kan glede deg!!! Har du litt tid der nede så ta toget litt nordover til Ayutthaya (et par timer på tog hvis jeg ikke husker heeeelt feil...) og besøk de fantastiske ruinene der. Kjempeflott! Husk å få thaimassasje for såre turistmuskler og prøv å få sydd deg noen klær av silke og kasjmir. Da jeg var der fortsatte vi nordover og tok toget helt til Nong Khai og dro inn i Laos. Det var et fantastisk land! Fantastisk natur og fantastiske mennesker og et herlig fravær av feite tyskere på chartertur med feite lommebøker... He he.. Hvor lenge skal du være? Og skal du videre fra Bangkok?
Kobra Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2008 Tusen takk for svar Skal være i Bankok i 8 dager, så drar vi vestover til en mindre by og er der i 3 dager.... (husker ikke hva det het nå) Tenkte på thaimasasje ja, er vel et must når man er der!! Silke bør jeg kansje kjøpe med meg og... Spennende blir det iallfall!!! Sol og varme...gleder meg!! Tusen takk for gode tips!!!
Saltlakris Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Pass deg også for tuk-tuk sjåfører som tilbyr veeeldig billige turer, da ender du gjerne opp med et par-tre stopp hos skreddere og smykkebutikker før du kommer til din endelige destinasjon..
Lykken_er_tre Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 diskuter alltid pris på forhånd, ikke bare med tuk-tuk sjåførene men i vanlige taxier også. Insister på at du skal ha ha alt på takstameter om ikke bare gå og finn en annen taxi.
power puff Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 er du klar for shopping dra på shopping senteret MBK: http://www.bangkok.com/shopping-mall/mbk.html 7 etg shopping senter!! En annen ting du bør prøve er banan pannekaker...mmmmm... God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå