Gå til innhold

Er dere i full jobb??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 30, har nå to uker gått bare i 50 % pga svimmelbyer, de er nå gått over men jeg har nå sååå utrolig vondt i skuldrene ,nakken og øverste del av ryggen..

Sykemld går ut nå men jeg vet ikke om jeg orker tilbake i 100%, men blir vel rimelig teit ringe be om forlenging for en helt annen grunn.. virker vel da som jeg bare finner på nye ting for å slippe jobbe. Men jeg kjenner rett og slett at jeg klarer ikke full jobb dersom dette fortsetter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet 100% +++ frem til nå, og det har gått helt fint, men så har sikkert jeg vært veldig heldig og så synes jeg også det er veldig gøy.

Men; hvis man først begynner å "hangle" er det vel ikke så rart om dette fortsette? Er det ikke ofte slik da? Det blir vel gjerne ikke bedre akkurat hvor lenger ut i graviditeten man kommer. Så tror vel ikke at jobben vil tro at man bare er ute etter en forlenging jeg da. Det har de nok forståelse for. Og hvis du begynner 100% - hvor lenge vil det vare da? Det er nok bedre for jobben om du jobber 50% i en lengre periode, enn om du kanskje blir 100% sykemeldt.

Skrevet

Du kan evt bare prøve deg fram da. Sett deg mål om at du skal prøve å jobbe 100% i noen dager, evt en uke, også hvis du plutselig syns det er greit er det jo topp, og hvis ikke så ringer du legen og får ny sykemelding, fordi at dette klarer du ikke.. Da har du hvertfall prøvd, og det virker kanskje ikke så rart heller :)

Skrevet

Har jobbet 100% hele tiden i dette svangerskapet og det har gått kjempefint. Bare 5 arbeidsdager før jeg går ut i permisjon. Nå har jeg en jobb som gjør at jeg kan styre dagene selv og sjefen har vært veldig velvillig til å tilrettelegge arbeidet.

Skrevet

men dersom jeg prøver en uke til og så sykemlder meg igjen må arbeidsgiver betale alt, men om jeg forlenger går jeg over til penger fra nav... jeg tenker jo litt på arbeidsgiver også da at det er irriterende at jeg får slik fram og tilbake... og jeg kjenner jo d at 100% ikke kommer til å gå nå.. jeg har vondt når jeg sitter hjemme her i påskeferien også.

Skrevet

Ved sykemelding pga svangerskap har arb.giver krav på å få refundert lønn for arb.giver perioden av sykemeldingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...