Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Herregud.. Alle syter og klager om en dag to dager ja uke på overtid, men hvis dere leser litt på nett og i bøker om dette med termindato er det kun en dato man får opp ved UL men noen babyer velger å ligge lenger, og noen kommer før.. Syns det er helt teit at dere venter og venter til akkurat den datoen dere har oppi huet så blir dere så jævla sytete når babyen ikke kommer, hallo? Den kommer når den kommer, sånn er det! Er ikke sikkert dere er på overtid engang i følge veksten til babyen i magen.. Nei faen å sytete dere overtidsfolk er. Jeg forbereder meg på at jeg kan gå en stund over, da veldig få her i verden faktisk føder på termin!!! Det er en grunn til det nemlig.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Det er vel flertallet som går over, ifølge statestikken. Og ja- hadde man fått med seg litteraturen, og i det hele tatt allmen kunnskap, så ville de vel visst at termin kan være feil med ca 14 dager før og etter datoen de setter. Sytinga kan de spare seg for.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Hmm....kunne sverge på at innleggene ovenfor har et snev av syting i seg..? *pussige greier*
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Jeg syter hvertfall ikke over at jeg er over termin
*H* Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 jada jada babyen kommer når den er klar... man blir jo lei da siden man "forventer" å få til termin. men man vet jo aldri når de kommer. jeg lar det bare gå som det går. spiller jo ingen rolle for meg egentlig, når hun kommer.. hadde vært greit om hun kom snart sånn at jeg fikk mer tid før min permisjon er over (skal ut i jobb 1.sep), men vi har da hele livet foran oss, så det gjør jo ingenting..
*H* Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 hehe nå er ikke jeg på overtid da.... jeg har en mnd igjen omtrent til UL termin, 10 dager mindre til menstermin. så det er store skiller mellom dem, derfor tenker jeg at det hvertfall ikke er sikkert når hun kommer! i april en gang, forhåpentligvis... eller kanskje det blir mai-baby på meg? hehee...
togutter-08og10 Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 For oss med IVF så er jo termin når den skal være fullgått da.. Jeg kaller det overtid hvis vi går over tiden, men syte og klage skal jeg ikke gjøre... (tror jeg da)
☆lieela Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Hehe, jeg klager ikke Har dato for planlagt keisersnitt, men er allikevel ops på at det KAN skje noe før den datoen (selv om ks er 2 uker før termin) Visste ikke at det var så mange her som syter og klager jeg..de vil vel bare få ut noe frustrasjon da?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Herregud selv,har du ikke bedre ting å gjøre? Jeg fikk på termin,og kjenner flere som har gjort det.. Hva er grunnen til det da HI?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 HAhaha jaja men da e rjo du en av de heldige da Men de fleste her inne KLAGER så jævelig på at dem er 1 dag over 2 dag over 3 dag over osv... Det er faktisk HELT normalt at man går over termin, og da syns jeg de som syter over at nå er jeg lei og bla bla bla og over termin og bla bla bla, de syns jeg overdriver noe så jævelig. Og dette er kranglesiden og jeg krangle om hva jeg vil. Og syns de som er på overtid e rirriterende. Jeg vet at jeg garantert kommer til å gå på overtid, og kommer ikke til å syte og klage fordi da er ikke ungen klar til å komme ut enda for faen.. Guda meg å folk her inne ikke tåler noen ting.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #12 Skrevet 19. mars 2008 Folk vet jo at det ikke er en sikker dato,men det er jo ikke så kjekt å gå over den datoen!En har jo forventninger uansett.....Så en føler seg jo på overtid..omg
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 Hvorfor skape forventninger rundt en dato som er så lite sikker? Forstår ikke. Hvis du ser på gjennomsnittet er det kun få som faktisk føder denne datoen, er ikke sikkert folk egentlig er på overtid engang. UL termin er ikke sikkert akkurat som mens termin, det som er sikkert er at ungen kommer når ungen er KLAR.
Edelweis Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 det er jo flere som er sikkre på at UL termin ikke stemmer også da, å har selv en termin mange dager før den tid, og føler seg litt usikkre på å måtte gå så langt over sin egen termin. det kan jo være ganske risikabelt å gå så lenge over termin. ellers så gikk jeg 14 dager over sist gang, og følte ikke akkurat at dagene gikk så fort. å en har jo forventninger til termin dagen også.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Hmmm, det er faktisk ikke sikkert at babyn kommer når den er klar. Det er faktsik fødsler som aldri starter av seg selv, og det kan være dødelig for babyn hvis du ikke er klar over det. Hvis det var sikkert at babyn kom når den var klar så hadde de jo aldri trengt å sette igang pga overtid! Hva med å lese seg opp litt selv før du tar så JÆVLIG hardt i???
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #16 Skrevet 24. mars 2008 jeg mistet nesten gutten min 10 dager over ul termin... legene ville ikke høre på at den ikke stemte og at jeg var lenger på vei... stoppet fødsel 35+5, som da egentlig i følge meg var 37uker... etter hu og hast og flinke leger på vakt er gutten min i dag 4 år... så ja jeg klager og skjønner de som klager om de går over... hvem unger dør om de kommer et par uker for tidlig da....? er værre om de ligger for lenge...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #17 Skrevet 24. mars 2008 Bare 5 % som føder på termindagen. Termin innebærer at det er normalt og forventet å føde på innenfor en periode på 4 uker, dvs pluss minus 2 uker i forhold til termindatoen. Dvs terminbegrepet er egentlig en periode på 4 uker. Hvis noen er interessert i fakta, da
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #18 Skrevet 24. mars 2008 Personlig kommer jeg til å kreve å bli satt i gang dagen etter termin, blir jo lovt at babyen kommer den dagen.. Hjelpe meg... Klart vi vet at det ikke er sikkert at den kommer akkurat da! Men vi har ventet i 9 mnd, og de siste ukene går forferdelig sakte.. Man føler man ser litt enden på visa når termindatoen nærmer seg.. Jeg har aldri selv gått over termin, men jeg kan forestille meg at hver ekstra dag er et hærk! Man er utålmodig, og gleder seg til å se det lille nurket.. Det virker som du er 1.gangs, og at du har null peiling på hva det vil si å vente på babyen..
Edelweis Skrevet 24. mars 2008 #19 Skrevet 24. mars 2008 min fødsel startet ikke av seg selv. derfor er jeg ganske redd for at den ikke skal gjøre det denne gangen heller. å da er det ganske farlig om babyen må vente 10 dager ekstra på overtid, det lir 24 dager det og det er ikke serlig bra. vet om ei som mista tvillinger slik for noen år siden. grusomt. synes at helsevesenet skal ta mere hensyn til mødrene som skal føde barna enn å være så bastant på den forbannede ultralyden som overhode ikke stemmer noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #20 Skrevet 25. mars 2008 Selvfølgelig vet man det! Men datoen er noe man har et bevisst forhold til hele veien, og når man har ventet så lenge er det uansett lov å bli litt utålmodig...
Lykken_er_tre Skrevet 25. mars 2008 #21 Skrevet 25. mars 2008 Virkelig!!!?? Er det sant? Jeg er jo 100% innstillt på å føde 2 mai...tenkte klokken 14.05..om det passet greit..har en avtale den 3 mai..så.... Ja... da røk hele tidskjemaet mitt..hva skal jeg gjøre nå liksom...? Kanskje det går ann å sende en skriftlig klage til legen eller jordmoren? For jeg har jo hatt inntrykket av at ALLE føder nøyaktig på termindatoen som er blitt satt....
lillefot Skrevet 25. mars 2008 #22 Skrevet 25. mars 2008 Jada, besservisser. Vi vet at termindatoen ikke er sikker, men du skjønner det at når datoen nærmer seg så blir man litt ekstra utålmodig. Og når man har gått halve svangerskapet på krykker med store bekkensmerter, ja da er man drittlei, og da vil man at det skal gå over fort. Kom ikke her og snakk om syting til til folk som har strekt tålmodigheten til det ytterste. Kos deg med overtida di du, kanskje du får en aha opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå