Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 jeg vet ikke helt hva som hjelper, kansje idoform eller noe sånt? men vet iallefall at når eg lot være å drikke/spise alt som var masse syre i- appelsin, sitron o.l. så ble eg mye bedre. Også ikke spise altfor sent på kvelden.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Melk og biola hjelper meg en del, også fikk jeg akkurat tips om Gaviscon her. Det er visstnok greit for oss gravide å ta. Her kan du lese mer om tips og triks mot halsbrann: http://www.apotek.no/sw26006.asp?ParentID=126 Lykke til!!
Zikosu og William Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 gaviscon tyggetabletter funket ikke på meg og dessuten smaker de gusomt...hørt at den flytende skal funke bedre,men... jeg bruker mest link 1100mg tyggetabletter,de er gode... ellers er det deilig med vaniljeis,melk eller sitronvann(!)...
nr-4-i-oktober Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Trodde bare det var meg på 1.trimester som slet med halsbrann jeg.. Kjekt med tips!
☆twinkle twinkle Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 jeg fikk titralac (tror jeg det heter) det hjalp kjempe bra på meg.hadde problemer etter middagsmaten...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Revet gulrot, tannkremskum, love hearts, melk, vann, og vaniljeis er gode råd :-) derimot brus, godteri, sjokolade, fet mat og spicey mat er fryktelige triggere for halsbrann :-( Lykke til alle sammen, halsbrann er grusomt!! Og blir man ikke kvitt den blir man kvalm tilslutt i tillegg. Jeg brukte mye nyco før, men det kan jo ikke gravide ta :-( Så nå går det i gaviscon, men syntes ikke den har så stor effekt at det gjør noe. Så handlet meg til og med en flytende gaviscon, men den var om mulig enda mer kvalmende å ta enn tablettene :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå