noLadyjustME Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 har anfall som overlapper hverandre?? Utrolig ekkelt og vondt, og ikke minst slitsomt:S Kan en ta for mye migrene-medisin av ene eller andre slaget tro?!(ikke samme dag, men i det hele)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Trur ikkje du kan ta for mykje av det så lenge du ikkje tar meire enn dosa over 24 timer, trur eg det står på min..... Eg kan ta ein først også ein til etter 2timer men så må eg vente 24 timer meiner eg det står, er sjeldent at eg har to anfall som overlappar kvarandre. Eg brukar Relpax...........
Pærefrø Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg får så sterke anfall som ikke går vekk. Det er også slitsomt. Jeg bruker almogran, men er ikke bestandig de virker, da tar jeg en annen tablett som gjør at jeg sovner, for jeg klarer ikke være våken når de er så sterke. Da klarer jeg ikke ligge, ikke sitte, ikke sove, selv om jeg ligger på mørkt rom så banker det i hodet....
noLadyjustME Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2008 Takk for input:) Ja jeg bruker også relpax nå, og imigran av og til..Men er veldig lenge siden jeg hadde relpax sist og derfor litt usikker, men av 6 tabletter har jeg 2 igjen på under en uke, syns det er skikkelig skummelt å ha så mye vondt!(har tatt MR av hode så jeg er helt sikker at det er migrene, men mer i retning av kronisk:s )
noLadyjustME Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2008 Hva er almogran?Og hvilken tablett får du som du får sove på? :)Jeg føler mange ganger jeg holder på å svime av for jeg er så trøtt og sliten, men får ikke sove når det duuuunker!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 4 på ei uke er kanskje litt mykje ja...... Men nå kjem det jo ann på kor ofte det skjer da. Eg kan brukar på det verste 2-4 i uka men det er veldig sjeldent. Kan få to anfall på ei uke men da med eit par dagar minst i mellom, og tar eg to på eit anfall så er det fordi eg har kasta opp den første............MEN eg ventar to timar uansett så sant eg klarer for eg har oppdaga at kroppen klarer å ta opp ganske masse sjav om det bare er 5min sida eg tok den.......... Sida dei er orange så er dei lette å sjå og eg såg ingen når eg spydde sist 5min etter å ha tatt den. Hadde da ingenting i magen bare vann og den........... Nå er du i gang med utgreiing så da blir det meire hjelp å få. Får håpe dei finner ut noko så du slepper det................ Hadde anfall i dag eg.......... Får ikkje synsforstyrrelser el noko slikt bare kjem over meg, når det har blitt ille så sliter eg med å fokusere men da har det gått så langt at det er bare å stappe i seg Relpax og legge seg for å prøve å sova litt. Våknar med det for det meste.....
noLadyjustME Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 huff, ikke bra å kaste opp nei, det slipper jeg heldigvis!Hatt i dag jeg også,eller det var over i dag på tredje dagen..Er nesten litt godt å høre at andre og har det slik, føles ganske ensomt i denne bobla vi lever i under anfall:p Våkner også veldig ofte med et og kan nesten ikke gjøre noe anstrengende for skuldre og nakke før jeg ha et anfall "på nakken".. Men går du på noe forebyggende?BT medisin f.eks? Jeg har blitt satt på blodtrykksmedisin nå siden slutten av desember, og det er en helt klar forbedring, men hadde nok forhåpning om en smertefri hverdag,hehe Har også dessverre brukt endel pinex/paralgin forte, som til tider har vert eneste som klarer å ta "toppene".. Hvor mange mg relpax? Mye spørsmål her:)
giggsi Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Migrene er no dritt! Får nesten litt panikk når jeg merker at det er et annfall på gang. Det er så sykt vondt.Og så ubehageligt med den auraen når en ikke ser skikkelig også er det bare å legge seg og vente at skallebanken skal herje noen timer,eller dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå