lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Lillegutt er 15 mnd når vi reiser i Juni. Hotellet hadde babyseng,men kunne ikke garantere at dette var noe vi fikk. Transferbussene har ikke bilsete. Så vi må ha med både reiseseng og bilsete...og vogna. Dette går som egen bagasje,sant? Må ikke betale noe ekstra for dette? Må vi kontakte flyselskapet/flyplassen på forhånd når vi har så mye bagasje? Å,det blir mye å bære på..
lenej :o) Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 vi hadde mini på fanget i bussen. ingen probl. an var 15 mnd da. hadde ikke storvogna med, men lilletrilla. be om å få en seng-garanti.
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Avhenger av flyselskap... Blir fort kroner ekstra med så mye ekstra. Forresten ofte noe dritt når man skal hjem igjen, fordi de utenlandske flyplassene har ikke nødvendigvis spesialemballasje til disse digre tingene... , alternativt må du betale blodpris for litt plast. Så ta godt vare på posene du får på Gardermoen! Du trenger dem når du skal hjem igjen! Ikke for å skremme altså. Jeg har hatt med bøttesete og diger vogn - vi reiste da to voksne. Litt styr selvsagt, men ta det med godt humør så går det kjempefint! God vogn som barnet er vant til og sover godt i er litt kjekt. Jeg har ennå til gode å se en trille hvor ryggen går helt ned. Bøttesetet bør du ha med. Ingen ting er viktigere enn sikkerheten for barnet. Reisesengen hadde jeg vurdert å droppe, og heller hatt barnet ved siden av meg i sengen inntil hotellet klarte å skaffe. Eller finne en rimelig en i en butikk der nede som du bare lar bli igjen. Koster jo nada...
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2008 Slik som det kjøres i syden hadde jeg aldri i livet hatt Lillegutt på fanget.Hva hvis vi krasjet?Hadde aldri gjort det på en liten strekning med 30-grense i Norge heller ;-) Kall meg gjerne hysterisk,men jeg har jobbet med trafikkskadde.. Skal ha med babytravel sportsvogn/trallen,veier 9,3 kg. Spurte på resebyrået ang seng,så de sjekket det opp for oss,og sa da at hotellet ikke kunne garantere seng til Lillegutt. Burde vi spørre igjen?Være litt mer kravstore? Er jo rart,i og med at det er et "family-hotel".
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Kjøpe en seng der nede, om hotellet ikke har ;-) hva koster en reiseseng da. Hundrelapp? Eller to? Det hadde jeg betalt for å slippe alt styret med å drasse med en seng i tillegg til vogn og sete.
lenej :o) Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 jaja.. vi er litt fang-kjørere her da.. men men.. vår sak, din sak.. du vet.. men! hvilket reisebyrå reiser dere med? hvor skal dere?
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Ryggen går helt ned på babytravel-vogna,eller,det er vel kanskje en bitteliten forhøyning på den.Det er det på Brio-kombi vogna òg. Har bestilt en Teutonia-vogn,men tørr ikke ta den med til syden..dyr vogn,og jeg vil ikke at den skal bli ødelagt! Tror jeg skal presse litt ekstra på Ticket jeg!
SkravleFruen Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Hva gjør du på bussen her hjemme da? Er det barnet ditt bedre sikret i vogn?
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2008 Sant det ;-) Skal til Chania,Kreta. Reiser med Apollo.
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2008 Har ikke tatt noe buss enda! Har jo bil med skikkelig bilsete,så da bruker jeg jo den! Er jo helt latterlig sikkerhet på barn i vogn på buss..
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2008 Det var faktisk en veldig god idè!!! Foreldrene mine reiser 2 uker før oss,og skal ha den 3. uken sammen med oss. Vi kan jo bare få dem til åkjøpe en billig seng der nede,og hvis de ikke finner tar vi med! Flott tips =)=)=)
SkravleFruen Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Tar sjelden buss selv, jeg også! I de tilfellene jeg gjør det så har jeg hatt mini på fanget, rett og slett fordi jeg syntes det gir bedre/likestilt sikkerhet. Er helt enig med deg, sikkerheten på buss med barn er elendig. Iallefal når ikke alle bussen kan tilby sikkerhetsbelte engang! Forstår at mtp kjørestilen, så er man mer skeptisk til utlandet enn her hjemme. Alternativet er at dere dropper arrangert transport fra flyplassen, og tar taxi. Dere må selvsagt ha med barnesete selv der også.. erfaringsmessig føler jeg meg uansett tryggere i en buss.. taxiene kjører helt vanvittig uforsvarlig. Men dette blir jo selvsagt opp til dere.. bare litt tips
71variant Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 husk på at du ikke er garantert at hverken busser eller taxi har bilbelter da er du like langt selv med bilstol
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Vil bare understreke at det ikke er noe stort problem å ta med sete og vogn, og jo større vogn jo mer plass til å stable annet oppi. Mener å huske vi forsøkte å stable bøttesetet litt oppi vogna på et vis på flyplassene. Og setet kan jo uansett være kjekt å ha med inn i flyet, så sitter barnet ditt godt der og.....
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. mars 2008 Hadde tenkt å ta taxi,men da får vi sannsynligvis ikke med oss all bagasjen.. Finner ikke helt en god løsning som er sikker,billig,og som tar hele bagasjen i en tur! Er så oppgitt over forholdene ang sikkerhet i bil/buss for barn i syden,og nordmenns holdninger til det =(
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. mars 2008 Vet det,det må vi spesifikere når vi bestiller buss eller taxi.
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Da vi skulle kjøpe trille (som skulle være liten og lett) var det ingen som hadde rygger som gikk helt ned. De større vognene kanskje, ja.
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Eh, du klarer ikke å holde igjen et barn du har på fanget om dere skulle kræsje...
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 18. mars 2008 Reiser om natta,og har lagt inn ønske om sånn "seng" til Lillegutt på flyet. Men det får vi visst ikke vite noe om før vi er der.. Så får håpe at vi får vite det.FØR vi sjekker inn setet.. Skikkelig dårlig og uproft dette synes jeg =(
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Kan du ikke sjekke med hotellet om de kanskje har sin egen buss som henter på flyplassen. Det hadde hotellet vårt. Vi spurte bare i forveien om bussen hadde seler.
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 18. mars 2008 Denne er nok litt større ja.
lillegutt mars o7 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 18. mars 2008 Tviler på at de har det.Har aldri sett det før. Hvor var dette hotellet?
nickoline og supermann Skrevet 18. mars 2008 #24 Skrevet 18. mars 2008 hadde ikke med bilstol. er jo ikke det på bussene her hjemme heller. sånn baggasje går som egen baggasje...
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #25 Skrevet 18. mars 2008 hmm, ja, det var jo litt kjedelig å ikke kunne vite i forveien. Har dere sjekket inn setet får dere bare ha ham på fanget. Går jo greit det og. Be om litt puter og tepper og slikt. Tror du ikke skal bekymre deg så veldig jeg. Er sikker på at det meste ordner seg og at dere vil få en kjempefin tur. Sørg for å være godt uthvilt selv før dere reiser og ta alt med godt humør. Husk at mange har reist med små babiser før deg - det går kjempefint!!! :-) :-) Ta med setet til buss/taxi og vognen så går det bra. god tur! kos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå