Kirsebæra Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 når jeg skal lage håndavtrykk...gikk rett vest med malinga i dag(høhø, smakte ikke godt det nei, gjorde det vel Elias?) noen som har prøvd det? tenkte å kvesse opp sånn at det blir pulverisert på en måte..å få han til å ha det ihanda og avtrykket det...håper det går bra, men noen som har noen tips?
pia_1 Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hvor kjøpte du kullstiften?? Skal lage det samme i morra tenkte jeg:o)
Kirsebæra Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Kjøpte det på ciro...en slags hobby-interiør-slash mye annet rart buikk...tror de fleste hobby butikker har det....
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Kull er litt vanskelig, med tanke på at det ikke 'tåler' noe etterpå. Kommer du borti, blir det ødelagt. Maling tørker jo, er det tørt holder det. Skal du ta vare på noe i kull, må du kjøpe fikseringspray og spraye på... ;-) Men, hvorfor enklere med kull enn maling - hva er forskjellen? Kull er enda verre å spise ;-) (Kreftfremkallende). Sort maling, for eksempel, fingermaling altså, rålekkert!! Hold kluten klar!
Kirsebæra Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2008 hmmm...ja du sier noe der....faen, det tenkte jeg ikke på...men har ikke svart maling...har bare rød...og gul og grønn og blå...men jeg skal jo uansett ta kopi av det etterpå for å ta det med til tatovøren...hmmm....blir så vanskelig dette! vil jo gjerne få til ett bra håndavtrykk, med linjene og alt slik at det blir ett bra bilde....
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Hvorfor ikke bruke stempelblekk/stempelpute?! Vanskelig å få bort fra handa etterpå sikkert, men lite grisete og lett og få på handa ihvertfall
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Ikke spesielt barnevennlig det tror jeg ;-) Trenger jo inn i huden vet du..
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Kull vil gi et veldig veldig svakt trykk...
Kirsebæra Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2008 ingen som hadde sånne vannbaserte. de som hadde det var fri for det. så jeg tok ikke sjangs på noe annet som jeg ikke vet om er giftig og slikt.... rød maling...tror jeg satser på det i morgen.... får prøve noen ganger jeg da=) se om det blir bra=)
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Altså, det kan da ikke være så farlig, eller?! Smør handa med en litt fet krem en liten stund i forveien, så trenger ikke blekket så inn i huden... Regner jo med at handa vaskes rett etterpå...men uansett, var bare et forslag!
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Man skal ikke en gang bruke solkrem på de minste (i Sverige frarådes solkrem i sin helhet til alle barn under 3 år), så jeg ville kanskje vært litt tilbakeholden med stempelputefarge uten å kjenne innholdet i detalj.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 hehe..i usa så får alle barna fottrykk og håndtrykk av blekk på føden.. Dere er nå litt vel overivrig på farligheten her tror jeg... Ellers får dere ringe politet å spørre hva de bruker til fingeravtrykk når det skal taes. heheheheheheh!
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Phuh, godt å høre det ikke bare er jeg som er hyperhysterisk ang det her... Skal sies at jeg har to barn med atopisk eksem (ene kraftig plaget), men de tåler fint litt kulepenn/tusj på hendene fra tid til annen!!
~Fanta~ Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Det blir veldig fint å bruke embossing;o)) "Stempelputen" er jo blank, og veldig lett å vaske bort på hånda/foten etterpå. Strø på embossingpulver i den fargen du vil ha, og hold arket over kokeplata etterpå til alt er smeltet:o)) Kjøoes på hobbybutikk, koster ikke mye, veldig enkelt å bruke og resultatet blir kjempefint! PS: Jeg tok sølvavtrykk på sort ark, og det ble nyyyydelig:o))
Kirsebæra Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. mars 2008 hmmm....heter det embossing? uttales det slikt også? hmmmmm......
~Fanta~ Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Heter embossing ja, og uttales slik;o)) Det er en blank stempelpute....smør dette på hånda/foten...Strø på embossingpulver, oh dunk arket forsiktig i bordet, slik at overflødig pulver drysser av. Hold over kokeplata, så ser du at det smelter (går fort) Da blir avtrykket litt "oppblåst" på en måte. Kjempefint blir det, og du hat mange farger å velge mellom i embossingpulveret;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå