Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Det er ikke så lenge siden vi innførte fast føde. Småen slutter å gape etter ganske kort tid, men gaper og spiser videre hvis jeg berører leppen hans med skjeen. Da kan han fortsette og spise lenge. Er han mett når han slutter å gape/strekke seg etter maten? Eller er det OK å fortesette å gi mat?
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Min sønn er også slik at han slutter å gape og strekke seg etter maten, men viss jeg har skjeen foran munnen så gaper han litt, og spiser som regel litt til. Jeg tror vertfal med min at det er det at den verste sulten og interressen for maten gir seg. Han spytter også ut, eller bare slutter å svelge viss han er mett eller ikke vil ha mere mat. Det er liksom ikke til å ta feil av når min ikke vil ha mer.
ifie Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg husker ikke hvordan gutten min var da han begynte å få grøt, men nå sier han hvertfal klart i fra når han ikke vil ha mer! Her hender det også at han ikke gaper før jeg er helt oppi munnen på han med skjea, men da er han som regel litt opptatt med noe annet. Han er helt klart ivrigst med å gape for de første skjeene, for da er han så sulten Hvis gutten din "aldri" slutter å spise er det jo greit at du bestemmer når det er nok, ellers ville jeg fortsatt å mate han Om han sutrer litt midt i måltidet kan det være at han bare er tørst - ikke nødvendigvis mett! Lykke til med fóringa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå