Gå til innhold

Hvilke p-piller anbefaler du??

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg spør på vegne av ei venninne som skal begynne med p-piller; hun er usikker på hvilken type hun skal be legen om. Selv har jeg brukt Diane, Synfase og Microgynon, og har forsåvidt vært fornøyd med alle...men mener å huske at Microgynon ble anbefalt. Har hørt mye dårlig om Yasmin. Hvilke erfaringer har dere damer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var veldig fornøyd med trioenetta jeg el.p-plaster.

Skrevet

Jeg gikk på yasmin, og var kjempefornøyd. Helt til jeg ble gravid :-P

Skrevet

Microgynon er veldig bra. Jeg tåler nesten ingen p piller, men microgynon gikk rett hjem =)

Skrevet

Det er noen nye som heter Cerazette. De er egentlig minipiller men det spiller ingen rolle om du ikke husker å ta dem til nøyaktig samme tid.

Ca 1/3 av dem som tar dem får småblødninger gjennom hele syklusen.

Jeg hører til en annen 1/3 som ikke får menstruasjonen i det hele tatt når jeg går på dem. Helt supert!! (Da mener jeg absolutt ingenting på det året jeg gikk på dem. Økonomisk også for jeg hadde ikke behov for bind eller noe slikt. ;-)

Siste 1/3 funker de som andre p-piller. (Stopper graviditet men du får en mens liknende blødning en gang i måneden.)

Jeg reagerte ganske lett på andre typer, bl.a. microgynon, så det ble mye prøving og feiling før jeg fant Cerazette. Eneste minuset er jo dersom man skulle glemme noen piller og skulle bli gravid så kan det være vanskelig å se det på en eventuell uteblitt menstruasjon, siden den aldri er der likevl om man reagerer slik jeg gjør.

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Diane :)

Skrevet

Jeg startet med trionetta og fikk masse bivirkninger.

Gikk så over på synfase,var kjempe fornøyd med de.

Men hvordan p-piller funker er individuellt fra person til person,så det beste er vel å prøve og feile...

Skrevet

Har prøvd litt forskjellig, og vil absolutt si at loette 28 er de aller beste. Ihvertfall for meg. Ikke merket noe til bivirkninger med disse.

Skrevet

Det er veldig individuelt hva som funker, man må nesten prøve seg fram. Jeg har f.eks. en venninne som bare kan bruke ett eneste merke (husker ikke hvilket), alt annet blør hun sammenhengende av - i månedsvis. Jeg har prøvd Yasmin og Mercilon, og vært fornøyd med begge.

Diane er forresten ikke en "vanlig" p-pille, den gis på andre indikasjoner som f.eks. mye kviser, økt hårvekst etc. At den fungerer som prevensjon i tillegg er egentlig en "bonus".

Skrevet

Jeg tilhørte også den tredjedelen som ikke hadde blødninger når jeg gikk på cerazette, og var fornøyd med dem :)

Skrevet

Diane er egentlig ikke en p-pille, men et legemiddel mot acne etc. Den har såpass mange bbivirkninger at den ikke bør brukes med mindre man har spesielle hudproblemer.

Ellers er jo det tryggeste å velge et merke som har vært på markedet en stund. Da vet man hva man får. :)

Skrevet

Yasmin..

har brukt den i noen år og aldri hatt noen probl.

jeg har trange blodårer og kan egentlig ikke bruke noen typer hormonell produkter, men da jeg fikk denne gikk det greit.

man får heller ingen vektøkning når man begynner på disse:)

Skrevet

hørt mange varme ord om Cerazette... rakk aldri å prøve, hehe..

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med Yasmin i mangen år helt til jeg ble gravid på dem..

Prøvde meg på Cerazette etter fødselen men blødde så utrolig mye av dem..

Men veit om mangen som er veldig fornøyd med Cerazette..

Skrevet

Microgynon er billig og bra!!! De jeg har brukt lengst og hadde ingen bivirkninger av. Anbefaler de på det varmeste :)

Skrevet

Brukte trinordiol i mange år og var fornøyd med dem.... Men vi brukte utrolig lang tid på å klare å bli gravide, og jeg er bra sikker på at det er fordi jeg har tilført kroppen så mye hormoner! Så etter endt svangerskap må vi vurdere andre typer prevensjon...

Skrevet

Dessuten så er disse pillene tatt av markedet for endel år siden...

Skrevet

Eg bruker et lite kjent merke som heter Loette. Fungerer veldig bra! Har ingen bivirkninger av de. Har noen venninner som går på de også som er kjempe fornøyd. Pillebrettet er veldig overstiktlig uten for mye streker frem og tilbake. Kjenner ingen som har blitt gravid når de har gått på de pillene =) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...