Gå til innhold

Med svigermor på lasset......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig rimelig at svigermor skal være med på (nesten) alle aktiviteter vi har? Uansett om det er handletur, søndagstur, bytur el så henger hun på. Det som er ekstra plagsomt er at hun blir sur hvis vi en dag har kjørt uten at hun er med (vi bor i samme hus).....

 

Jeg føler meg egentlig litt slem og egoistisk, men jeg har IKKE lyst å ha henne med hver gang, og blir ofte veeldig provosert så snart mannen min nevner at hun også må få være med. Hun er klar i toppen, og passe sprek, men blir fort sliten og jeg føler meg presset til å dra hjem før jeg er ferdig.

 

Jeg har problemer med å få dette ut på en passende måte til mannen min (full av gravidhormoner) som jeg er. Og trenger noen gode tips....eller kjeft om jeg er urimelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er absolutt ikke slem eller egoisisk om du ikke vil ha svigermor med på alt dere foretar dere! Absolutt ikke! Du og mannen din skal jo ha et forhold uten henne, selv om dere bor i samme hus!

 

Men jeg må samtidig si at jeg aldri ville ha bodd i samme hus, by eller land som min svigermor. Jeg har akkurat snakket om henne med mannen min, og har fremdeles høy puls selv om vi er helt enige. Vi flyttet ikke utenlands pga. henne, men hun er helt klart en av hovedårsakene til at i ikke flytter hjem igjen med det første. Det er en ganske kompleks grunn til at hun er som hun er, og ikke noe jeg kan gå inn på her. Men jeg kan si at hun bor alene og stadig tar usunne valg for seg selv, og at dette gjør at hun har et overdrevet behov for bekreftelse og oppmerksomhet fra sønnen sin.

 

Det jeg vil si til deg er at du må få mannen din til å forstå at dette er et problem for deg, og burde sette klare grenser for hva som er din og mannen din sitt område og hva dere vil dele med henne. Det vil være bedre for dere begge. Jeg ville helt klart ha flyttet til et eget sted. Hvis du strekker deg og strekker deg for å gjøre henne til lags så vil hun kanskje snart ligge mellom dere i dobbeltsenga. Jeg prøvde nemlig å være supergrei med min svigermor i begynnelsen, la henne bestemme alt siden hun tydeligvis hadde behov for det, og overså alle de sårende tingene hun sa til meg. Det ble bare verre og verre etterhvert, så nå er vi i ferd med å sette foten ned og la henne vite hva som er greit for oss og hva som ikke er greit. Det verste er at jeg vet at hun ikke gjør noe av dette bevisst, men det er jo nesten det samme når resultatet uansett er at jeg får migrene og angst av det.

 

 

Skrevet

au da! den er kjiip!! Jeg hadde blitt sprø om jeg skulle ha med svigers over alt! Hyggelig å finne på noe innimellom, men det er vel ingen selvfølge at hun er med dere! Mannen din er vel ikke så mamma-gutt at han ikke skjønner at dette ikke er naturlig!? Noen gutte-mødre har litt vanskelig for å forstå at en annen kvinne har overtatt plassen som den viktigste kvinnen i sønnens liv, men her må du stå på krava! Det er på tide at svigers får seg sitt eget liv! Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

"Gode naboer har gode gjerder", sier jeg bare.

 

Vi bor i tomannsbolig med moren min. Det var en forutsetning for at vi kunne bo sammen at hun ikke skulle være med på alt mulig som foregikk i vår familie. Nå er jeg velsignet med en mor som ikke gir oss dårlig samvittighet om ikke vi ber henne inn til oss på fredagskvelden f.eks., så hos oss har det ikke vært noe problem. Men vi har klare regler på at vi må ringe på hos hverandre etc. - vi snakket grundig gjennom dette på forhånd. Hun tar det ikke for gitt at hun skal være med på ting vi gjør, og vi tar det ikke for gitt at hun kan passe barna våre. Jeg må si at det gjør at vi ønsker å være sammen, fordi det blir på frivillig basis :) Og jeg har vært veldig lydhør ovrfor mannen min oppi dette - men han synes det er enda mer ukomplisert enn meg. Hadde moren min oppført seg slik du beskriver hadde enten hun eller vi flyttet, det hadde jeg ikke orket.

Skrevet

Synes du skal ta det opp med mannen din jeg...hadde blitt sprø om svigermor skulle hengt etter OVERALT hele tiden..tro meg-du er ikke urimelig!!

Skrevet

uffda... jeg syns jeg er mye sammen svigermor, middag 1-2 dager i uka (hos dem, og vi må ta tog og gåå langt siden vi ikke har bil), + at hun kommer på mine sykkeltimer på sats. også skulle hun være med å kjøpe ting til babyen på ikea... men HVER DAG med svigers? guuud da hadde jeg blitt gal! syns IKKE det er urimelig eller egoistisk å la henne være igjen hjemme hehehe...

Skrevet

ehh...er dette unni og torkel tråden? nei....dette handlet om noen andre ja...jaja..

Skrevet

Når du jobber på SATS og holder spinning timer kan du vel kalle det dine timer???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...