akt80 & Sara Emilie Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 er så vanskelig å¨holde henne fast og åpnet øyet nok til at det kommer en dråpe inn..frykter at eg må opp til legen å be om ny flaske for den vi har blir tom før hun er frisk hehe kom med dine gode tips!
Sjokoladekaka Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hold ungen fast med eine handa. Med den andre held du flaska mellom tommel og peikefinger, og brukar lillefinger til å dra ned "underøyelokket"(hehe.. har ikkje bedre navn). og så drypper du inn det du skal:) Har alltid gjort det aleine:)
Vilja<3 Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Vi har nettopp hatt øyebetennelse. Jeg holdt gutten min på 1,5 år i ene armkrokenm ene armen hans bak på ryggen min liksom menst jeg åpnet øynene hans ( med litt makt hehe) og dryppet de inn. Husk å fortsett med dråpene to,tre dager etter symptomene er borte. Vi fikk det tilbake igjen, både jeg og ungene.
Gjest gründerjente Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 ET GODT TIPS: Du drypper IKKE dråpet RETT I ØYET. Det er særdeles ubehagelig å få dryppet rett i pupillen og barnet vil vegre seg og sno seg unna alle ganger deretter. La heller barnet være mer oppreist. Dra folden under øyet litt ned og drypp inni der. Øyedråpene vil deretter fordele seg rundt på øyet ved blunking. Enkelt og greit... Da er det enklere å få mer samarbeidsvillige barn neste gang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå