Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er ordforådet på 2 åringer???

hehe, jeg syns min er så flink! :-0

han sier så mye og synger på sanger...

postmann pat, en liten kylling i egget lå (denne er jo ganske sesongbetont, så den har han nettoopp lærtt, men allerede kan han mye av teksten!!), mikkel rev, epler og pærer, bæbælille lam, ro ro til fiskeskjeør , kaptein sabeltann sang han tidlig på, osv.....

født for tidlig er han også..... 8 uker...

husker ikke hvordan storebroren var på samme alder... Ikke så flink på sangene hvertfall! Minsten begynte jo å nynne mikkel rev i 1 års alderen, så det er en musikalsk gut jeg har!

Men - han lærer nok mye av storebror - det ligger nok mye der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig forskjellig.

min jente kan si det emste. hun kan føre lange setninger og prater rent. hun kan noen sanger,men mer deler av sanger. hun begynner i barnehage til høsten så da regner jeg med hun lærer flere sanger ol der.

hun er veldig glad i å lese bøker og kan noen av de enkle utenat.

gutten din er veldig flink han. utrolig artig alder. de lærer noe nytt hele tiden.

i går sa vesla til meg da jeg sølte på gulvet"herregud da mamma.ikke søle-gulvet blir møkkette". veldig sjelden jeg banner. men det hadde hun altå fått snappet opp.....he he

Gjest NydeIig
Skrevet

jeg synest min er flink også, han også synger, men det er mest bruddstykker fra noen sanger, så dete hørtes jo imponerende ut.

ikke er det så mye fullstendige setninger heller, men han er veldig flink til å gjøre seg forstått :-)

han har alltid sagt ballonk for ballong, og aldri hørt noe annet, men i dag gikk han så fint til naboen som hadde ballonger oppe og spurte så fint etter palooooooooooon pliss

han begynner å skille mellom hvem han skal snakke norsk til og hvem engelsk virker det som :-)

Skrevet

Hehe... Er jo en høyst sjarmerende alder! Min er akkurat fylt 2, og skravler ivei, synger, danser, og forsøker seg på gamle engelske slagere ;) Skulle hørt henne synge "last christemas", lover dere at man må se henne gjennom mammaøyne for å skjønne at det er last christemas som synges ;)

Hun snakker godt, men ikke så tydelig og rent hele tiden. Må mamma til for å skjønne de lange setningene! Men merker at hun er blitt flinkere til å bruke preposisjoner i det siste, selv om det mangler endel og/eller/men/så/for i språket fortsatt :)

Skrevet

oi flink da,min synger ikke nei,orker ikke alltid å høre på når jeg synger en gang,hehe... så ikke så opptatt av sang.

men sier mye da,men ikke så lange setninger enda,er ikke så lenge siden han knekte snakkekoden :)

er gøy ja når de prater.

men får ikke nusse å klemme på han mere da :(

nei nuss mamma!

nei kos mamma!!

hehe er søtt når han sier det,men litt trist å da :(

Skrevet

ja så tørker han bort nussen eller klemmen i tillegg,hehe...

Skrevet

Vår gutt ble akkurat to. Han snakker i setninger, men mangler en del småord, som skal, er, blir, vil osv...

Ellers så sier han det meste, men det er ikke helt tydelig, og han er litt fæl på å dra sammen ord og forkorte. Så her må også mor og far trø til litt som tolker av og til. :o)

Skrevet

Her er mini akkurat fylt to, og han synger ikke noe særlig. Han sier bare; Mamma synge om tollmor, så må jeg synge:-)

Men han gjør seg veldig godt forstått da, blir imponert når han prøver seg på gramatikken. Han skjønner forskjellen på min, din, sin, hans, hennes osv...og tar seg selv i å si feil innimellom. Er veldig opptatt av sammenhenger, slik som f.eks at vinden blåser og da vaier trærne. Og så bruker han tonefall; Hvis han vil jeg skal komme inn på rommet og jeg sier nei, prøver han seg først veldig høflig: Mamma komma leka romme med xxx? Etter hvert blir han mer og mer yndig og smiskende; Mamma komma nåååååå då? Mens han gjør seg så søt han kan:-)

Skrevet

datteren min fyller to år om en mnd.. hun prater helt reint nå. sier stortsett alt som man kan si.. hun synger masse hun også..;) men av og til når hun synger så begynner hun på en sang så går den over i en annen..;) men veldig sjarmerende. hun er utrolig søt når jeg legger meg ned og hun skal synge natta sang til meg. da synger hun når trollmor har lagt sine 11 små troll... skikkelig hærlig..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...