Gå til innhold

Til dere som har tatt PLANLAGT keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Jeg skal inn til KS 22.april. Tok KS med nr 1 også ,men da ikke planlagt. Den gangen endte det i narkose, fordi de ikke klarte å sette spinalbedøvelse :o( Tidligere, da jeg prøvde på normal fødsel,ble epidural satt, det merket jeg ikke, hadde jo da veldig vondt pga rier osv...

Nå gruer jeg meg VELDIG til spinalbedøvelsen.. FOr nå settes den jo sånn uten at noe annet har "skjedd" før.. Føler at det sikkert er sinnsykt vondt og jeg liker IKKE sprøyter generelt...

Noen som har erfaringer rundt dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Håper jeg kan berolige deg veldig. Jeg hadde haste k.snitt med narkose første gang. Så skulle jeg ha planlagt k.snitt andre gang med spinal bedøvelse. Og grudde meg veldig til dette. Men det gikk så fint. En helt annar opplevelse, og stikket som jeg grudde meg til kjente jeg ikke i det hele tatt. Kjente noen fingre på ryggen, mens de lette etter punktet, spant hele kroppen ipåvente av hva som skulle komme. Plutselig så va det gjort uten at jeg merket noen ting.

Nå er jeg gravid igjen, og skal ha nok ett k.snitt. Er jo selvfølgelig spent på hvordan alt vil gå, men det er vel alle til fødselene sine?

Skrevet

Jeg har blitt opperert med spinalbedøvelse. Jeg syntes stikket kjentes ut som et vanlig blodprøvestikk! overhode ikke noe vondt=)

Skrevet

Jeg fikk lokalbedøvelse før jeg fikk spinalen, slik at jeg ikke merket noe til den. Har litt "rar" rygg, så legen gjorde det for å være sikker på at jeg ikke skulle lide hvis han trengte flere forsøk ;)

Skrevet

Jeg fikk nok også lokalbedøvelse først (kjente to stikk så var sikkert det). Kjente bedøvelsen veldig godt, de var vondt. Men det varte i 1/2 sekund så var det over. Spinalen kjente jeg ikke.

Det går så bra! Og det er så herlig å være våken og få alt med seg!! Husk bare å ikke se på nåla!! =)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, ble faktisk litt beroliget nå!

Desverre har jeg allerede sett nåla :o) Det er vel kanskje derfor jeg gruer meg litt xtra! :o)

Jeg har jo stort sett hørt positive ting om planlagte KS, så håper det stemmer! Gleder meg til å høre den lille's første gråt osv.. Fikk jo ikke med meg noe slikt sist!

Igjen, takk!

Skrevet

Huff da, synet av den nåla slipper ikke så lett hos meg heller nei! Og den skal de inn i ryggen min med!!!!!! Men vet du, jeg gjør det gjerne mange mange ganger til jeg for å få ut premien på den andre siden..

Det er kjempeherlig å være våken. Gled deg!! =)

Skrevet

OK, da skla jeg prøve å glede meg mer ennå gue meg i alle fall :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...