Gå til innhold

Normalt å være tungpustet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 6+2, men puster som en hval. Jeg peser bare jeg skal spise middag!!!

Er det noen som kjenner seg igjen?

Puh.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir også mye fortere tungpustet enn før, men ikke slik at jeg føler det er unormalt/skummelt. Det kom tidlig, også, omtrent rundt uke 6-7 slik du er nå. Hele kroppen går jo gjennom store forandringer nå, og det vil jo sikkert påvirke pusten også. Blodvolumet øker f.eks. med 50%(!!!) i løpet av graviditeten, det er utrolig mye! Men hvis du føler at du er unormalt tungpustet, kan du snakke med legen din om det. Det er jo mange grunner til at man kan bli tungpustet. Jeg blir f.eks. ikke tungpustet bare jeg skal spise middag, slik du beskriver, jeg kjenner det mest hvis jeg går raskt i trapper.

Skrevet

jeg er slik som deg skal til legen til uka å ta det opp jeg klarer nesten ikke puste til tiden hiver etter pusten for ingen ting...er du overvektig eller veier du normalt..jeg er overvektig så det er vel derfor jeg er så er 9 uker jeg da

Skrevet

Så godt å lese at det er flere. Jeg er også bare i uke 6, men kjenner jeg blir fortere anpusten, både på trening og ellers i hverdagen. Trodde det var usannsynlig tidlig, så jeg trodde det var noe jeg innbillte meg =)

Det er første gang for meg, så alt er veldig nytt og rart. Dog veldig kjærkomment!

Skrevet

Jeg føler også at jeg har blitt tungpustet. Spesielt opp bakker når jeg er ute og går eller når jeg går opp og ned trappene her et par ganger. Men det er vel bare en del av det hele.

Men godt å se at vi er flere :)

Skrevet

Jeg ble tungpustet med en gang jeg blir gravid. Utrolig irriterende. Går opp trappene å puster og peser... Jeg er ikke overvektig, og i ok fysisk form til vanlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...