cocochin med to små Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Permisjonen min skulle vare til 14. Mars, og fikk dette bekreftet på telefon med Nav for et par måneder siden. Men har ikke fått mammapenger siden Januar, og nå sier de at jeg ikke får det heller, fordi jeg ikke søkte om overføring av fedrekvoten til meg! Men jeg fylte ut at far ikke hadde opptjent rett til fedrekvote når jeg søkte om permisjonspenger, men finleste ikke vedtaket om innvilgede foreldrepenger der det sto at jeg måtte søke på nytt om å få de overført før de siste 6 ukene, i tilfelle far hadde tjent opp rett frem til da. (det hadde han ikke, og jeg visste ikke at det var mulig heller!) Så nå har jeg ikke fått penger for de siste 6 ukene, og det kom som et sjokk, har en haug med regninger og det betyr stor forskjell for meg økonomisk. Damen fra nav trodde ikke det var noe å gjøre med, var ganske sikker på at ukene nå falt bort og at jeg ikke kunne få noe. Andre som har vært borti lignende?? Finnes det ingen smutthull eller mulighet for å få det etterbetalt? Ingen nav-ansatte som kan hjelpe? Skikkelig blakk.
Pysa Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 I gamle dager, da jeg hadde permisjon, kunne man søke om permisjon for inntil tre mnd tilbake. Altså, skulle man ha betalt for hele perioden, måtte man søke før det hadde gått tre mnd fra den dagen perm startet. Ring nav og spør om ikke det samme gjelder nå.
cocochin med to små Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Ja.... skjønte ikke helt? Permisjonen min er jo herved slutt? Sluttet 14. Mars, men fikk ikke betalt for mer enn t.o.m Januar - uten at jeg var klar over det, fordi far ikke har mulighet eller opptjent rett til permisjon og jeg ikke søkte om å få det over på meg mer enn i de opprinnelige søknadspapirene. Nav sa at de da falt helt bort fra oss begge. Mener du at faren kan søke om permisjon t.o.m 3 måneder etter? Eller at jeg kan søke om å få disse seks ukene lagt til i permisjonen t.o.m 3 måneder etter at de skulle vært? (fra 02.02.08-14.03.08) Det sa hun ikke gikk an, for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå