Gå til innhold

Ang. det å "bli satt i gang".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet når det er vanlig å få satt igang fødsel (hvis man går ut ifra at alt er ok med mor/barn).

Er det fra man er på overtid, altså 2 uker etter termindato?Eller kan man måtte gå enda lenger?

Og hvordan er det man gjør det? Drypp?

Blir veldig takknemlig hvis noen vil dele sine erfaringer rundt dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet det er mange som går 16 dager over osv... er vel sånn at ca to uker etter terminen kommer man på overtidskontroll og da får man time til i gangsetting... tror jeg... (har ikke gjort det selv før)

tror man i utgangspunktet får noen modningspiller i skjeden (om man ikke er moden)... så blir det vel drypp etterhvert om ting ikke skjer av seg selv

Skrevet

tror det er litt forskjelig fra sykehus til sykehus.jeg var på overtidskontril i dag 12 dager etter ul termin. og da ble jeg strippet og fikk beskje at inne 2 -3 dager vil jeg nok ha født. men vist ikke så må jeg opp igjen på lørdag og da tar de fostervannet og setter meg på drypp.

så lenge alt er fint med mor og barnet.

Skrevet

jeg blei satt i gang 14 dager etter termin forrige gang. de satte modningsgel på meg, og fikk rier med en gang! husker det var en lettelse, for en hører om de som ikke føder før 2-3 dager etter de er blitt satt på "kur", fått modningspille eller gel..

brukte ca 12 timer fra det blei satt i gang til snuppa mi var ute. ofte er det sånn at mange får et hardere fødselsforløp når det blir satt i gang, enn de som føder normalt, fordi kroppen egentlig ikke er helt "klar" for at noe skal skje enda. riene kommer ofte tettere og en har ikke alle de gode pausene en hører om.. men det er sikkert veldig indivduelt, alle fødsler er ulike uansett:o)

Skrevet

Hei, jeg hører ikke til her enda, men jeg fikk ei datter i mai i fjor og har nr 2 på vei. Da jeg fikk jenta mi, ble jeg også strippet. Rev og sleit... Neida, men han romstrerte litt for å få fart på sakene, da hun fikk lite næring og det begynte å bli tomt for fostervann.

Legen sa det kunne ta fra 1-3 døgn. Dro hjem, og om kvelden fikk jeg litt tak, men tenkte aldri på at det var rier. Skulle få drypp dagen etter. Da vi dro innover på morgnen hadde jeg 11min mellom hver rie. Da jeg fikk drypp, fikk jeg hyppige tak, men jeg åpnet meg ikke noe mer fordet. Hun kom 13 timer senere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...