Gå til innhold

Noen som har prøvd akupunktur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og faktisk blitt gravid etter behandlingen?

Jeg går til behandling nå, og har vært der 3 ganger nå. Tror jeg har hatt EL i helga som var, men er ikke sikker (ble anbefalt å ikke ta EL-tester og "stresse"). Har IKM ca 28. mars, og er ekstremt nysgjerrig på om det har skjedd noe.

Har følt mye mer i magen enn jeg noen gang har gjort før. Har en veldig varm og "rar" følelse nå som begynte en dag eller to før jeg mener jeg hadde EL og varer fortsatt. Har litt småstikking og "klyping" inni magen nå.

Er det noen som har opplevd det samme eller lignende etter akupunkturbehandling? Og som også har fått hjelp til å bli gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har prøvd akupunktur??

Skrevet

Jo...gikk til akupunktur i 2 mnd i høst uten resultat.

Skrevet

Noen andre som har prøvd det og fått reslutat av det? Evt hørt om andre som det har lykkes for etter de har prøvd akupunktur...

Skrevet

Hørte om en jente i går som hadde prøvd i tre år å bli gravid, uten hell.

Tok to akupunktur behandlinger, og så var hun gravid...

Skrevet

Jeg prøvde også akupunktur for å bli gravid, og ble gravid i første pp etter at jeg begynte med akupunktur. Men jeg mistet desverre i uke 11. Prøver nå igjen og skal fortsette med akupunktur. Akupunktur har hjulpet meg med så mye oppigjennom årene, det er noe jeg virkelig har tro på.

Skrevet

Jeg har virkelig tro på det jeg også:)

Håper vi kan få det til å klaffe en av de første månedene nå i alle fall. Har vært til 3 behandlinger nå. Og har bestemt meg for å fortsette i 2 måneder til etter denne hvis det ikke har skjedd noe nå.

Må si jeg er ekstremt spent nå som det nærmer seg IKM med stormskritt:)

Skrevet

Jeg har faktisk nettopp begynt på akupunktur Fordi jeg ikke har fått tilbake syklus/tr igjen etter MA i desember (3 mnd siden). En behandling og vips, 3 dager etter fikk jeg TR. Utrolig godt. Ventetiden har vært svært lang da det eneste vi vil er å begynne å prøve igjen Ikke at vi vet om det var behandlingen som hjalp meg, men jeg tror virkelig på dette. Jeg kommer å fortsette gjennom en syklus, så kanskje jeg er heldig å bli gravid denne pp også :):)

Lykke til!!!!

Skrevet

Så bra at TR kom rett etter du startet med akupunktur. Tror nok de kan hjelpe til med mye:)

Får håpe vi er så heldige at de klarer å hjelpe oss til å få en liten spire hver denne måneden:)

Lykke til til deg også:))

Skrevet

Ja veldig bra var det. Er lettet nå. Må si det er spennende å starte prøvingen igjen selvom jeg kommer til å være redd for å miste igjen. Men men... viktig å være optimistisk iallefall.

Hold oss oppdatert, da. Blir spennende å høre om behandlingen har gitt resulater :) Forresten.. hvorfor har du begynt med akupunktur i første omgang? Har dere prøvd lenge?

Skrevet

Skal holde dere oppdatert:)

Må holde oss oppdatert du også da:)

Vi har vært prøvere i ca 1 år nå. Har de siste månedene blitt veldig stresset av at det ikke skjer noe, og oppsøkte ei som driver med akupunktur. Hun er "spesialist" på kvinner og "kvinneplager". Tenkte det var greit å prøve akupunktur før vi setter i gang med uttredning.

Har dere prøvd lenge?

Skrevet

Veldig smart Tror at å prøve alternative metoder, som akupunktur, før utredning høres fornuftig ut. Kanskje hun finner eggløsning, styrker livmor eller hva som skal til for at befruktning skal finne sted :) Spennende!

Vi var prøvere kun 2 mnd før jeg ble gravid. Mistet da i MA i uke 10. Det værste med hele opplevelsen er jo da at det å få tilbake tr skulle ta 3 mnd. (normalt sier de 4-6 uker!). Og selvsagt redd for at man skal måtte gjennom det samme igjen ved en evt. ny graviditet. Vel, tror det er viktig å være optimistisk og TRO på noe.... derfor kommer jeg til å fortsette med akupunktur gjennom minst en syklus :)

Igjen, lykke til. Mener du sa noe om at tr er rett rundt hjørnet, så jeg krysser alt jeg har for at akupunktur har gitt den ekstra piffen dere trengte for å få spiren til å sitte.

Skrevet

Jeg kommer til å forsøke i 2 sykluser til før jeg gir meg med akupunktur.Hun jeg går hos har klart å få positive resultater hos mange før, og da har hun brukt maks 3 måneder, derfor tenkte jeg å prøve i 3 sykluser og så gi meg hvis ikke vi får en spire.

Tiden vi er inne i nå er så spennende at jeg nesten ikke får dagene til å gå fort nok...

Tusen takk og lykke til til deg også:)

Jeg har IKM 28. mars så "bare" 1 uke igjen nå. Håper jeg klarer å "glemme" det litt innimellom hvis ikke kommer tiden til å snegle seg av gårde.

Skrevet

hei, jeg gikt å tok akupunktur ifjor, ble gravid men mistet etter 7 uker.

Desverre gikk hun jeg var hos ut i svangerskapspermisjon, så jeg håper at hun starter snart.

Gjett om jeg skal stå først i køen når hun starter.

Hun driver litt hjemme nå, men det er litt langt å dra så jeg venter til hun er tilbake på jobb.

Men jeg har stor tro på det, går å får øreakupunktur , men tror ikke det hjelper så mye.

Hun er megaflink hun jeg gikk til.

Lykke til.

Skrevet

Aj, da har du IKM rundt min EL.... Hadde vært så gøy å få en baby i 2008. Må nesten klaffe denne pp om det skal gå hehe!

Jeg går til ei i Oslo, som er akupunktur OG jordmor. Hva med deg? Er det også i hovedstaden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...