Gå til innhold

Er det bare meg eller er dette ganske drøyt? ? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg kjenner er på ferie med sønnene sine på straks 12 og straks 14, han eldste har med seg en kamerat på samme alder som han selv..

De er i Lisboa, bor i en leilighet veldig sentralt i byen, jeg snakket akkurat med eldste gutten på msn. De tre gutta sitter på en internettcafe aleine nå og ska ta taxi hjem aleine til leiligheta.

Er det bare meg som synes det er sykt å gå fra tre gutter i den alderen midt i Lisboa? Og i tillegg la de reise hjem i taxi aleine..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig drøyt. De burde være med foreldrene 24 timer i døgnet til de er 35. Ring barnevernet. Tenke seg til...og uten å spørre deg på forhånd og greier... ;P

Skrevet

Greit, de to guttene er halvsøsknene mine... er det greit at jeg reagerer nå?? ?

Skrevet

Tror nok strengt tatt foreldrene klarer å vurdere selv hva disse guttene klarer og ikke klarer.

De er da på ferie ikke i et fengsel!

Men du har vel et ekstesmt behov for å få dibs befolkning til å ærkjenne at du har feil eller rett?

Skrevet

Spørs kanskje litt hvor i sentrale Lisboa de er. Snu litt på det...hadde det vært forsvarlig å la 3 portogisere i samme alder være alene igjen på "ditt" kjøpesenter f.eks. Men som sagt...man bør vel muligens være på stedet før man kan si noe om det er uforsvarlig eller ikke. Har vært flere steder i Europa hvor jeg hadde turt det... og flere steder hvor jeg ikke hadde vurdert det engang:)

Skrevet

Foreldrene røyker hasj i ferier, og noen ganger ellers. De drikker hver eneste helg, barna er vant til å se dem fulle og blir flaue over dem, minsten var 3-4 år da han sa første gang at han ikek ville til mamma pga hun var "rar". Ungene har vært aleine hjemme i leiligheten deres i oslo flere ganger fra de var 7 og 9 med naboen som "bakvakt" (altså hvis gutta ville noe sku de ringe på hos henne). Hva om det hadde begynt å brenne? Og dette mens foreldre var på byen.. Jeg synes det er rett og slett uansvarlig av dem å ta med barna ut av landet fordi jeg vet hvordan de er hjemme og de er IKKE noe bedre når de er utenlands. Jeg har selv blitt "mistet" i Syden da folka satt på nattklubb... da var jeg 8. Eldste av gutta har vært aleine hjemme over både en og to netter flere ganger, mens foreldrene og minstegutten har vært på hytta ca halvannen time unna..

Sorry hvis jeg overreagerer da!!!

HI

Skrevet

Jasså................så det var mer..............og da gjør dette deg til????

Hvis det er så ille som du uttaler og mener selv så bør vel strengt tatt DU gjøre noe eller så er vel du på et og samme nivå selv.

Skrevet

Angelica, jeg vil helst ikke krangle, jeg vil bare vite om dette i sin helhet er såpass ille at man bør gjøre noe eler er gutta så store nå at de vil finne ut av ting selv?

Skrevet

Ja, det er bare deg. Syns du bør holde deg for god til å involvere deg i ting du ikke har noe med.

Skrevet

Synes ikke dette høres ut som foreldre som er i stand til å vurdere om ting er riktig eller ikke. Skjønner din bekymring. Det er altså ikke bare deg:)

Skrevet

Det er småsøsknene mine!!!!!! jeg vil helst ikke miste de pga uforsiktige avgjørelser av foreldrene:/

HI

Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med dem?

Skrevet

Ok............kan si jeg faktisk vet om en lærer som er far som røyket hasj...............Han var fortsatt like god lærer og god far.

De drikker hver eneste helg............Hva mener du med hver eneste helg, kjenner mange som drikker hver helg je, både et og to glass vin og øl uten at det gjør de til noe mindreverdige foreldre!

Også har de da vett nok til å ordne nabon som barenevakt...?

Mener du selv at du vet de er full hver dag og at barne blir vannskjøtet så forstår jeg ikke helt hvorfor du spør?

Du forstår vel hvor dumt det blir å skal ha folk her til å ærkjenne at du har rett når INGEN her egentlig vet hva dette dreier seg om. Hva vet jeg om de da? Det du har sagt!!....Nei du får nok ta et standpunkt selv ut i fra hva du vet og kan bevise!

Skrevet

Så det er dine foreldre også da. Da bør du vel ikke komme hit å spørre; om det er bare deg. Blir litt teit. Det er jo ikke akkurat noen du bare kjenner. Hvis du har så dårlig følelse på dette, så må det vel bunne ut i et eller annet. Snakk med dem, og ikke oss.

Skrevet

Jeg har forsøkt i flere år.. Stort sett har de klikka på meg så jeg har tatt det meste over telefon. Moren til gutta har skreket til meg om jeg tror hun vanskjøtter barna og at de får mat osv.. Hun stiller opp på alt av kamper gutta har og sånn. Men dog synes jeg hun har feil grunnprinsipp, de er bortskjemte og gjør nesten som de vil.. Særlig eldste, svarer frekt og kjefter tilbake går ut og kommer nesten hjem når han vil. Minste er ennå frekkere i kjeften og flere kvelder i uka ender i krangel og grining fra unga:/

Sist jeg prøvde å snakke med dem, fikk jeg vite at selv om jeg hadde blitt mamma så var det ikek sånn at jeg var perfekt og at mitt barn kom til å bli som deres når min sønn blir stor. For det er liksom sånn gutter er. Men jeg mener det har MYE å si hva foreldrene gjør. Gutten min er 19 mnd.

Skrevet

Jeg er anonym 20.48

HI

Skrevet

Jøss, snakk om å få hodet bitt av av enkelte..! Jeg ville også ha reagert på dette, men det er mulig jeg også er hysterisk? Heller hysterisk enn dumdristig, sier jeg da.

Skrevet

Høres bare ut som du misliker foreldrene sterkt,og finner alle mulige feil de gjør. Er typisk når det er en splittet familie. Er du så bekymret legg inn en bekymringsmelding hos barnevernet..

Skrevet

Den ene av deres foreldre er min også.

Skrevet

Ja,den ene er din forelder også. Kan jeg gjette resten av historien? Når din forelder fant seg en ny partner,var det dette mennesket som forandret din forelder? Vedkommende forandret seg kjempemasse og ting ble aldri som de var?

Skrevet

Skjønner bare ikke hvorfor du ikke gjør noe med det hvis det er så forferdelig, istedet for å sutre her inne?

Skrevet

Den foreldren som fant seg en ny partner har aldri vært noen god forelder, han har desverre dratt sin kone med nedover i gjørma også. Da de ble sammen var det plutselig en god grunn for å ville dra til pappa. Hun har alltid vært der for oss, spurt om ting og brydd seg.

Du tok GRÅDIG feil der!!!!

HI

Skrevet

Hvis det er en by de er kjent i så ser jeg ikke problemet. De må få lov til å prøve seg litt på egen hånd. Hadde ikke hatt problem med det. De skal jo ikke gå hjem en gang, men ta taxi. Det går nok helt fint.

Skrevet

De har aldri vært i Lisboa før, men men, moren til barna snakket om å reise til Egypt eller Marokko, er egentlig på en måte mer glad de er i Lisboa, vet ikke helt hvorfor..

Og nå skal jeg slutte å plage dere med sutringa mi...som noen mener jeg driver med..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...