Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Hei lurer på en ting. Jeg har en venninne som står meg veldig nært, vi har kjent hverandre siden vi var små og vi er utrolig gode venner, det vi kaller beste venner. Men jeg må si at jeg har blitt så utrolig skuffet av henne under svangerskapet mitt. Jeg har vært utrolig dårlig, og havnet på sykehuset for noen uker siden, ble lagt inn og de ville se om jeg ble bedre ved tilførsel av veske osv, mens jeg la på sykehuset kom hun ikke å besøkte meg(selv om det bare var to dager/1 natt, og fikk sms 11 på kvelden dager etter på om hvordan det sto til og jeg var blitt bedre. Er det jeg som overreagerer eller er dette litt dårlig?HUn så filmen og bildene fra ul nesten 1 mnd etter jeg fikk dem, har vært ute å reist å ikke handlet en bitte liten ting(ikke at det er det viktigste, men føler at det er litt av hele pakken). Redd det er jeg som er for følsom for tiden, eller hva sier dere? Signerer med anonym pga vi har andre felles venner her inne:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Litt følsom kanskje? Min mening i allefall. Husk at det at du er gravid helt sikkert er mye større for deg enn for henne. Og det å kjøpe gave til et ufødt barn er ikke akkurat normalt. I allefall ikke om det ikke er tanter eller kommende bestemødre.
sonnenschein Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Jeg kan forstå deg veldig godt! Hadde et lignende problem når jeg gikk gravid med førstemann. Bodde i Tyskland og hadde en veldig nær venninne der nede. Problemet var at venninnen min selv ikke hadde barn og ikke hadde interesse av å få det med det første heller....Hun var mer opptatt av jobb, fest og singel-livet. Hun hadde ikke interesse av ul bilder eller beskrivelser av mitt svangerskap. Sønnen min er 2,5 år nå og har aldri fått en gave av henne....Hverken til fødsel, dåp, jul eller bursdag... Selvfølgelig er du følsom, men du har rett til å være lei deg p.g.a. dette... Men jeg tror ikke venninna di mener noe vondt med oppførselen, hun kan sikkert ikke sette seg inn i din situasjon. Hun skjønner ikke hvordan du føler deg, det skjønner hun først når hun er gravid selv en gang!
Trulte76 Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 må være hormonene dine Siden du bare lå 1 natt på sykehuset så snes jeg ikke det er rart hun ikke kom da.. Litt vel overfølsom kanskje ja ?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Jeg syns faktisk også hun virker rimelig uinteressert.....Dårlig gjort av en bestevenninne, mener nå jeg. Selvfølgelig ikke verdens største svik at hun ikke har kjøpt pakke til babyen når hun har vært borte, men tjaaa...høres ut som hun ikke bryr seg så enormt.
Asobi Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Forstår at du synes dette er litt trist, men jeg tror ikke venninnen din mener det på den måten. Tror det kan være litt vanskelig å involvere seg i andres graviditet når man selv ikke har fått barn selv. Dette er selvsagt veldig forkjellig fra person til person. Når det gjelder sykehusbesøk er det mange som ikke vet om det passer seg å komme på besøk og trenger invitasjon for å tørre å komme. Når det gjelder kjøp av gaver til ufødte barn er det mange som ikke gjør det. Er dere gode venninner skal du se at hun sikkert kommer til å være der 100% når babyen kommer.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Jeg forstår godt at du blir lei deg. Men jeg må vel også si at jeg synes ikke det er unormal oppførsel av venninna di. Selv har jeg aldri kjøpt gave til den ufødte babyen til noen av venninnene mine, og må innrømme at det å høre om svangerskap, være seg gleder eller plager, ikke er så superinteressant med mindre det er mitt eget. *flau* Sånn er det ofte. Skjønner at for deg er det svangerskapet som får mest fokus om dagen, sånn er det for meg også. Men jeg regner ikke med at det er slik for de rundt meg, faktisk ikke for mannen min engang, selv om han gleder seg enormt. Det er ganske uvirkelig for meg at det bor en baby inni meg, og jeg kan da bare tenke meg hvor uvirkelig det må være for andre. Dette var ikke for å tråkke deg på tærne. Det du føler er sårt for deg, du er gravid, følsom og har lov til å være det!!
Mary Poppins Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Jeg syns du er for følsom. Det er ikke vanlig å kjøpe presanger til ei venninnes ufødte barn, og jeg ville ikke besøkt noen som lå på sykehus en natt, særlig ikke hvis det var alvorlig. Da holder man seg unna, og ja, spør i en sms kanskje om hvordan det står til, i tilfelle den syke ikke ønsker besøk eller ikke orker prate. Jeg har selv aldri visst noen interesse for andres ultralydbilder, tror ikke jeg er ei dårlig venninne av den grunn. Nå handler dette sikker om en generell følelse du har at hun ikke bryr seg, viser deg nok forståelse. men med de eksemplene du kommer med, syns jeg hun oppfører seg helt normalt, og sikkert bryr seg like mye om deg som hun alltid har gjort. Hun elsker bare ikke barnet ditt like høyt som du gjør ennå (det gjør ingen)!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 tror bare du kan ta det med ro;) hun ville nok ikke forstyrre på sykehuset siden du var dårlig og var innlagt. jeg hadde i hvertfall tenkt slik. vi tror det er kjempestort for andre når vi går gravide men de føler ikke den stasen før barnet er født mange ganger. er bare vi som foreldre som føler det er kjempestort hele veien. husk at veninner kan bli veeeeldig lei av babysnakk! vi må begrense oss litt, hehe;)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 nei det med gave ikke spiller noe som helst rolle!!!!men helst det med sykehuset. Synes det var det verste! Har dere ikke fått noen gaver til barna?jeg har fått mange av venner og familie jeg:)kanskje jeg har vært ekstra heldig der:)hihi:)takk for tilbakemeldinger:)
juli-prins:) Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Forstår deg veldig godt! Skjønner godt at det ikke er gavene som spiller noe rolle, men tror du tenker på det at hun var å reiste, stemmer det?:)Og selv om det kun var en natt, så synes jeg det er dårlig!iallefall med tanke på at hun ikke kontaktet deg før 11 på kvelden neste dag:)men hun mener nok ingenting vondt med det, men forstår deg oppi det hele:)jeg har også fått gaver av venninner og familie etter at de fant ut at det blir en gutt, ikke store ting, men små kose ting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå