Gå til innhold

Tar dere "huset" når ungene er i seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rydder,støvsuger osv?

Jeg prøver og gjøre det meste mens de er oppe..De får hjelpe til litt,så deler vi oss jeg og sambo,Han leker med barna mens jeg gjør noe,så bytter vi på.. Blir jo litt hver dag,men sånn ordentlig helgavask gjør vi hver torsdag..

Synes det er så godt og ha kveld selv når ungene er i seng..Så sjeldent at husarbeidet skjer da ja...

Enn hos dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Ikke etterat de har lagt seg nei;) Da skal vi ha fri hehe, kanskje til nød at vi setter på oppvaskmaskinen eller vaskemaskinen. Vasker stua ca 4ganger i uka og kjøkkenet 3 og gangen 2.. Alt gjøres mens barna er tilstede hehe;) de hjelper til å rydde på plass leker etc. før de legger seg. Fått en bra rutine på det syns vi=) Helgevasken tar e på fredag forresten.

Skrevet

varierer mye, pleier å ta støvsugingen når hun leker i lekegrinden, ikke så mye bråk om kvelden da;) liker å vaske gulvene og tørke støv når hun har lagd seg for kvelden, da slipper jeg å gjøre noe når jeg står opp, kan bare kose meg, gå tur osv;) er som regel om morgenen,formiddagen det kommer folk også, godt å slippe å vaske gulvene å rydde da;)

Skrevet

Gjør slik som du gjør, får unna mest mulig før småen legger seg. Vi går og tar små plukk ol før vi tar kvelden.

Jeg må ha alt strøkent til dagen etter, hater å våkne opp til en rotete leilighet.

Skrevet

Her blir det oftest når småen fortsatt er oppe, men noen ganger når han er komt i seng.. Men han elsker å hjelpe til.Får sin egen klut med vann på og tasser rundt og "vasker". Hehe, sååå søt!:) Helgevasken pleier jeg og småen å ta på torsdagen, for da har jeg fri og vi er hjemme:)

Skrevet

Prøver å få tatt alt mens unga er våkne. På kvelden vil jeg har fri :-)

Skrevet

Største hjelper å rydde leker før de legger seg og støvsuging tar jeg mens de er våkne.Annet tar jeg også på dagtid de dagene jeg er hjemme.

Skrevet

Tar det mens poden er våken ja. Torsdager vasker vi alle tre. Litt slitsomt siden ungen stort sett vil ha den moppen vi har, vaskekluten skal dyppes like ofte hos han som hos oss osv. Men greit at han lærer at dette er noe vi alle gjør sammen.....

Etter leggetid er det faktisk godt å kunne sette seg ned og ha litt fri før leggetid.

Skrevet

Når jeg kommer hjem fra jobb er det bare et par-tre timer til dattera mi skal legge seg, så da prioriterer jeg å leke med henne, mens pappaen lager middag. Eller omvendt. Husarbeid gjør vi i helgene. Men oppvask, klesvask og sånn som ikke kan vente til helgen, tar vi etter at hun har lagt seg, og det som ellers må gjøres fordi det ser for bomba ut.

Skrevet

Når barna er i seng rydder vi kjøkkenet og soper sammen lekene og putter i kassen. Så er det sofatid=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...