Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Sliter litt med å få i meg nok drikke. Er plaget med treg mage, og da burde jeg vel drikke mer enn jeg gjør (ca 2 liter om dagen). Problemet er bare at jeg får halsbrann av å bøtte innpå med vann. Og da trenger jeg litt ideer til hva som kan drikkes. Ikke klarer jeg saft med kunstig søtningsmidler, og føler ikke at jeg kan drikke litervis med "sukkersaft" heller (selv om jeg velger typer med redusert sukker). Drikker et glass biola om dagen, og kunne sikkert drukket mere melk, men det er jo begrensa hvor mye melkeprodukter man skal ha i seg også. Er jo fryktelig mye sukker i juice også, så vil ikke helle innpå med det heller... Så hva drikker dere jenter? Håper noen har noen tips her
rarfølelse Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 her går det mye i den dere olden boble med eplesmak:) mm mmm;)
En liten en til? Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Vann, farris og litt grønn te:) Var ei kaffekjerring, men klarer det nesten ikke lenger etter jeg ble gravid;)
ChellBell - har født! Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 vann, vann, vann og vann!! Jeg har også treg mage så jeg drikker mye av det - i tillegg ETER jeg syredempende tyggetabletter for magesyre
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2008 Hvilke tyggetabletter er det du bruker, ChellBell?? Tidligere har Pepicdou vært min eneste redning, men det er jo ikke helt heldig nå...
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Drikker hvertfall meir vatn no enn tidlegare.. Drikke omtrent ikkje kaffi lenger,men tar gjerne ein kopp om eg får servert/tilbud hos andre.Har kutta ned på pepsi max,men "må" ha litt likevel..
ChellBell - har født! Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Pepciduo har vært min kjæreste venn lenge, men nå fikk jeg beskjed at legen min at jeg ikke burde ta den lenger.. så nå tar jeg Gaviscon. Tyggetabletter det også. Funker umiddelbart og smaker litt som Lovehearts (syns nå jeg da..) Den virker ikke like lenge som Pepciuo, men i og med at den er helt ufarlig så kan man også ta noen flere av dem.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Vet akkurat hvordan du har det. jeg får også halsbrann av masse vann.. Men drikker te, det går fint:-) Min favoritt te er Lipton forest fruit:-)
Tomtetroll Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Har du treg mage så få i deg svisker. Rosiner funker også, og druer. Men svisker er best =) Da jeg var plaget med halsbrann, drakk jeg stort sett bare vann.
AO3 Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Vann er det kroppen min vil ha for tiden! Litt rart, for til vanlig drikker jeg masse cola, men nå vil jeg ikke ha det lenger. Jeg drikker også endel appelsinjuice. Jeg merker at jeg drikker mye mer nå enn før. Hva med å prøve å blande farris og eplejuice? Da får du ikke i deg like mye sukker som om du drikker bare eplejuice.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. mars 2008 Har begynt å blande appelsinjuice og vann nå. Ca 1/3 appelsinjuice og 2/3 vann. Blir egentlig litt som appelsinsaft, og absolutt ikke så surt som juicen i seg selv. Så da har jeg ett alternativ. Kan jo prøve det med eplejuice og farris også, men tror jeg styrer unna appelsinjuice og farris-da tror jeg at jeg får litt for mye minner om en screwdriver eller tre for mye ;) Gaviscon altså, Chell Bell-skal løpe og kjøpe på apoteket!! Må si jeg gleder meg til jeg kan begynne å ta pepicduo igjen, men så lenge man har et ok alternativ så går det vel Lillemy123, jeg drikker også noe te, men får faktisk litt halsbrann av det også. Har gått til innkjøp av koffeinfri (eller, det heter vel egentlig theinfri) te da, det er jo faktisk ikke bra for oss gravid å drikke for mye te heller... Mye å passe på ja!! *lyserosa* - de sviskene dine skal du få ha i fred!! Jeg blir kvalm bare av tanken! Men en spiseskje linfrø i den biolaen jeg drikker hver morgen løste problemet med magen. Nå er den sånn nogenlunde i lage igjen, og gjett om det er godt!!
nr-4-i-oktober Skrevet 19. mars 2008 #12 Skrevet 19. mars 2008 Her går det mest i farris bris, mindre kullsyre enn vanlig farris. Koffeinfri frukt-te fra helsekosten funker også. Det meste av anna drikke, bortsett fra vann, blir for surt for magen. Drakk mye melj, juice og kaffe før jeg ble gravid, men nå tåler magen nesten ingenting (
scoobydo Skrevet 19. mars 2008 #13 Skrevet 19. mars 2008 Her går det også mest i vann... drakk mye pepsimax før, men har kuttet det helt ut nå! :/
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #14 Skrevet 20. mars 2008 Vann, vann, vann og vann..... tenk at vann kan være så deilig. Drak MASSE pepsi max før, men nå klarer jeg ikke tanken på det en gang. Presset i meg et glass pepsi max en kveld, for at ikke svigermor skulle bli mistenksom hi hi. Og så tisser jeg MASSE
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 jeg drikker vann masse vann.. drakk mye pepsi max sist, men fikk beskjed å slutte med det, samme med for mye melk.. nå drikker jeg ikke noen av delene.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har fått dilla på "Tørst" en tynn juice fra Nora som har lite sukker. Favoritten er appelsin og pasjonsfrukt. namnam!
Milena Skrevet 22. mars 2008 #17 Skrevet 22. mars 2008 Jeg drikker vann, og økologisk sviskesaft blandet med vann. Det er godt, og bra for å holde magen i gang Samt litt kaffe da..
Endelig-mamma Skrevet 22. mars 2008 #18 Skrevet 22. mars 2008 Jeg blir skikkelig dårlig om jeg drikker for mye vann, og blir bare tørstere og tørstere. Skikkelig frustrerende. Men jeg har lagt min elsk på tropicana smoot style orginal juice, som forøvrig ikke er laget av konsentrat. Appelsinjuice av konsentrat inneholder uanstendig mye sukker, og blir alt for søtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå