Gå til innhold

Navndilemma, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden jeg var lita jente tenkt at hvis jeg noen gang får en datter, skal hun hete Maria. Dette fordi jeg syns det er et nydelig navn, og fordi min bestemor het det. Hun døde da jeg var 6 år gammel.. Min samboer liker også dette navnet veldig godt, og vi har vært enige om å kalle vår eventuelle fremtidige datter Maria i flere år.

Nå får vi vår førstefødte, ei jente, og har veldig lyst til å kalle henne Maria. Skåret i denne avgjørelsen er at en venninne fikk ei datter i fjor som ble døpt nettopp Maria. Jeg er så redd for hva hun tenker hvis vi også velger dette navnet! Jeg har pratet med henne om det og hun sier det er helt greit, men mener hun det? Vil alle tro at vi hermer etter min venninne?

Hva mener dere? Veldig glad for innspill

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du vil kalle din datter maria så gjør du det:)

hvis veninnen din eller noen andre tror dere hermer så...ja da er det deres problem.

jeg syns absolutt at dere skal kalle henne dette hvis det betyr mye for dere og spesielt hvis du vil oppkalle henne etter din bestemor noe jeg syns er kjempe flott.

Skrevet

hvis jeg var dere så ville jeg ha kalt datteren deres for maria. hvis noen tror at dere hermer, så ikke bry dere om det. jeg har alltid hatt lyst til å kalle sønnen min for bendik og det skal han hete, uansett om noen andre jeg kjenner vil kalle sønnen sin for det samme.

Skrevet

Kall henne Maria!!! Hadde ikke brydd meg om vennene deres har kalt sin datter.. Du vil jo i tilegg oppkalle henne..Gjør det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...