Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Flere som sliter med leggkramper? Noen som har noen tips for å få vekk smertene eller for å unngå kramper? Har det helt grusomt!
Madde/sommergutt:) Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jeg våkner nesten hver natt av at det bygger seg opp til leggkrampe, våkner heldigvis akkurat i tide til å avverge det før det slår helt ut.. har vært kun en natt så langt at jeg ikke fikk avverget det i tide og krampen kom for fult. Det er forferdelig vondt. Sambo fikk strekt ut foten min, og masserte den til det ble bra.. Tar gjerne i mot råd for å forebygge dette jeg også, om noen har noen:) Var noen som sa til meg at det var lurt å spise banan før man la seg (men spiser flere bananer i døgnet og det hjelper ikke for min del) Så var det noen som sa at jeg måtte passe på å drikke mye vann/væske..
peppe Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg hadde også problemer med kramper i leggene, men de ble så godt som borte etter at jeg begynte å ta kalsium og magnesium. Tar et tilskudd som består av 1000 mg kalsium, 500 mg magnesium og 400 IU vitamin D daglig. Kan jo være verdt et forsøk, kramper er ikke godt.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Sliter med det jeg også... Noen ganger våkner jeg idet de er på vei og får avverget de, men ikke alltid desverre.... Har ingen råd å komme med.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 jeg har desverre ingen råd, men tror kansje jeg akkurat fikk svar på spm mitt.. jeg har nemlig hatt krampeaktige smerter fra knærne og ned til anklene, spesielt i leggene, et par 2-3 ganger den sisten uken. nesten sånn som voksesmerter, men det kommer og går, og varer ulikt hver gang.. er det slik som dette du/dere har opplevd? jeg har tenkt å ringe legen min å spørre, da det er ganske ubehagelig når det kommer på jobb siden jeg står hele dagen.. kansje hun har noen tips, kan iallfall dere med dere hva hun sier
mamma 35 Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg pleier å drikke et stort glass biola eller spise yougert hver dag-det hjelper for min del.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 jeg har våknet av at jeg har fått krampe i leggen tre ganger..(sånn skikkelig krampe som varer noen sekunder),det har kommet etter at jeg har strekt ut føttene skikkelig,så jeg passer på å ikke strekke ut føttene sånn veldig mye (kan selfølgelig strekke ut føttene da,men ikke sånn VELDIG strekk strekk liksom)..hehe,noen som forstod hva jeg mente?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Magnesium hjalp meg i første svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå