1+2=3barn Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 de kommer og går.. men gjør kjempe vondt når de er der... mellom ribbebeina i øvre del av magen.....akkurat som om det står noe å sprenger på inni der oppe... ringte legevakten men fikk beskjed om å ta to paraset... og så snakket de noe om urinveisinfeksjon... :S men jeg fikk ta paraset å se om det hjalp.. noen som har opplevd lignende smerter???
Mädchen Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg ville ringt føden, bare for å høre med noen andre også. Dessuten hvis det er urinveisinfeksjon bør du vel strengt tatt fått penicillin, ikke bare ta paracet? Men det må de i tilfelle teste for å fastslå.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Ikke for å skremme deg men, ring føden! det kan være starten på svangerskap forgifting. Jeg har fått klar beskjed om å ringe hvis jeg fikk vondt i mellomgulvet under ribbeina.
1+2=3barn Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2008 kan det utvikle seg så fort?? var på kontroll for nesten 2 uker siden.. da var alt fint....
--niffi-- Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Ja ring føden, jeg tror ikke legevakten er så flinke som føden på sånt akkurat...
3-prinser Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Har selv opplevd liknende smerter 2 ganger. Helt forferdelig vondt. Hos meg varte det 15-20 min før det ga seg. Smerten sitter mellom ribbeina og på oversiden av livmoren. Stemmer det hos deg? Det var så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Sjelden tårene kommer hos meg, men da spratt de. Første gangen jeg hadde det var vi på hytta uten tlf forbindelse og langt fra lege. Andre gangen var jeg hjemme og ringte føden. Der sa de at hvis det ikke ga seg innen en 1/2 time måtte jeg ringe de igjen for så å reise dit så de kunne undersøke meg. Det ga seg etter ca.20min, så det ble ingen undersøkelse. Men det de sa pr.tlf var at jeg antakeligvis hadde fått krampe i tarmene. Blir jo begrenset plass i magen med spiren som vokser. Tror allikevel jeg ville ringt føden for å være på den sikre siden.
1+2=3barn Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2008 det stemmer... akkurat der jeg har vondt.. men men smertene har vart i 4 timer.. ikke konstant.. men de kommer og går nesten som rier.. har en del kynnere innimellom og.... er verst i øverste del av magen og liksom over livmoren som du sier... der puppene hviler når du sitter framoverbøyd.. hehe
3-prinser Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Blås i legevakten og ring føden!!!!!!! Når det har vart så lenge, om så bruddvis, så må de bare undersøke deg. Har selv fått beskjed av jordmor at om det skjer noe så skal jeg ringe føden DIREKTE og bare gi blaffen i legevakta. Ønsker deg masse LYKKE TIL.
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Ville bare si at jeg for noen mnd siden (i januar) hadde smerter slik du beskriver.. Det startet en natt, og jeg var overbevist om at nå føder jeg.. Husker ikke helt hvilken uke jeg var i da (er i 35 nå).. Det var så inn i helvete vondt.. Jeg var hos fastlege, svangerskapspoliklinikk på Ullevål (fordi ALLE hang seg opp i at jeg var gravid, selv om jeg selv ikke var så bekymret for barnet siden smertene var så langt oppe og jeg hele tiden kjente masse bevegelse), Volvat osv... Hadde i tillegg blod i avføring osv.. Flere mente det var hemorider, selv om ingen av dem fant noen!! Saklig!! Var til slutt på gastro avd på Ullevål også, og fikk kamera opp i endetarmen..NICE!!! NOT! I alle fall, ingenf ant noen ting, og jegvet den dag i dag ikke hva det var. Hos meg varte det i nesten en uke!!! Avtagende etterhvert som dagene gikk, men de første to dagene kom smertene i skikkelige "tak", og de var DRIIIIT vonde! Men, i alle fall, som flere sier, så hadde jeg ringt føden og bedt dem sjekke at alt er ok. Jeg har i ettertid surfet litt på nette, og funnet ut at det kan ha vært "iirtert tarm" feks.... Men menm har nå i alle fall ikke hatt det mer, og gudsjelov!!! Lykke il!!
1+2=3barn Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. mars 2008 hei. jo takk det går greit.. ende opp på legevakten i går... hadde blodtrykk på 150/90 så ble sendt videre til kontroll på føden.. der ble det tatt en del kontroller og sparketester og slikt.. men alt viste seg å være fint..jentene vokser og hadde det greit. så de reknet med at siden det var tvillinger og ting var litt mer tyngre at smertene ble litt sterkere og.. men de reknet med at det var kynnere og sammentrekninger i livmoren som førte til smertene.. for de fant ikke noe gale utenom.. annet enn litt høyt blodtrykk og protein i urinen.. så skal på ny kontroll i påsken bare for å se at ting ikke forandrer seg =) så da får jeg krysse fingrene og håpe de holder seg der inne et par uker til og at smertene roer seg og forsvinner litt.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå