Habiba Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 var på 3 d ultralyd i dag,og fikk med cd med bilder, men det går ikk eann og åpne bildene.....det står den er lesbar og at det er dcm fil,noen som vet????har prøvd og åpne den i forskjellige programmer.... noen som akn hjelpe meg??
--niffi-- Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hm, .dcm er visst et vanlig filformat for medisinske bilder: "DCM means Digital Imaging and Communication in Medical Imaging". Om du bruker Windows er dette et programvare du visst kan konvertere fra .dcm til .jpg - som er det vanlige filformatet for bilder. http://www.imageconverterplus.com/how-to-convert/dcm_jpg.html Klikker du på "Download" linken så er det til og med en norsk versjon - og det virker som om det er gratis? Men nå har jge ikke prøvd selv altså! Ellers kan du google "convert dcm to jpg" og se hva mer som kommer opp!
Habiba Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 takk skal du ha :D skal prøve meg frem :D
Habiba Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2008 tihi fikk det til,men bildene får et stempel på seg så lenge jeg bruker det gratis
--niffi-- Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Uff, det var kjedelig - kan godt hende det fins andre gratis løsninger, men da må du sikkert søke mer på nettet. Teit at de ikke bare kunne gitt bildene til dere i et vanlig filformat da! Men bra at bildene i hvert fall ble synlige
Habiba Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2008 takker så masse,jeg skal irnge klinikken og spørre om di kan fikse det at jeg kan få ny cd,er jo ikke alle som har peiling på dette :)men takker masse,jeg fikk vaffal vist litt frem :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå