BergensBerta*gullgutt* Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 tar dere med sambo? skal no snart, så bare lurer..
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 neh..han tar jeg med på ultralyd..men ikke til jm..men nå er dette 3 mann og da..kanskje du synes d er kjekkere å ha han med hvis d er førstemann ?men d er jo ikke noe spesielt så skjer hos henne da..
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 ja for hører det er så mange som snakker med jm om problemer hjemme og sånt? så jeg tenkte han kunne vere med, men vil egentlig bare at han skal kjøre meg:P hehe
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 jeg synes d er greit å få snakket m jm selv jeg da.. hvis noen har problemer hjemme så kan de si d til jm..så kan hu sende videre til evt psykriatisk sykepleier eller famrådgivning..
lykketreff:-) Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Vi venter vårt første barn og samboeren min er med på timene hos jordmor, noe han har ønsket selv. Han har endel egne spørsmål og jeg syns det er greit at han får info uten at den går via meg. Vi får høre hjertelyden og det er jo alltid moro, både for mor og far :-) Jeg går alene til legen, men syns det er hyggelig at vi kan gå sammen til jordmora.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Min samboer angret veldig på at han ikke ble med til jordmor første gangen.. Jeg fikk høre hjertelyd, noe han hadde ønsket å være med på. Vi er ikke gift, så han måtte dessuten ha signert på erklæring av farskap, noe som er greit å gjøre mens man er der i tilfelle man har spørsmål o.l.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Mannen har vært med en gang til legen og en gang til jordmor. Han syntes det var utrolig gøy å høre hjertelyd, men ellers så henvender jo jordmor seg mest til meg. Han skal også være med når det nærmer seg slutten for å snakke om fødsel ect. Jeg går på kontroll litt oftere enn de fleste så hadde blitt mye fri fra jobben hans og om han skulle være med hver gang. Ville nok tatt han med første gang og de siste par gangene kanskje hvis jeg var deg:-)
ruffina Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Ta med samboer du. Er utrolig hyggelig for han også å få høre hjertelyden til barnet. Kanskje føler han seg mere tilstedet i svangerskapet. Min mann er med på absolutt alt, og det syntes vi begge er supert.
MiaTherese#HAR FØDT# Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Hvis du føler at du gjerne vil ha med deg mannen din så gjør det, det kan være godt for han og få høre og spørre om det han måtte lure på. Min mann har vært med første gang hos legen og første gang hos jordmora. også var han jo selvfølgelig med på UL. Og neste gang han skal være med nå det er på prekontroll på fødeavdelinga samt når vi skal snakke om fødsel hos jordmora..... Men jeg spør han alltid når jeg skal om han vil være med, for det kan jo være noe han vil spørre om. Da har han ihvertfall tilbudet:-) Vi venter første barnet 8 juli.... Men det er jo opp til hver enkelt om man vil ha med seg mannen sin på alt! Lykke til alle sammen!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 jeg tar bare med smaboer på UL og fosterlyd. men ellers hvis det ikke er noe spesielt tror jeg ikke at han skal være med på så mye annet enn fødselen;)
Asobi Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Mannen skal være med en gang til jordmor i uke 24. Det er fordi han vil høre hjertelyden. Synes også det kan være fint at han får høre litt hva jordmor har å si. Syntes det var veldig stas med UL og følte at han kom litt nærmere det lille nurket etterpå.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #12 Skrevet 19. mars 2008 mannen min er med på kontrollene. er ofte på kontroll hos lege og jordmor på sykehuset. han var ikke med på noen kontroller utover ul sist gang.... jeg syns det er veldig koselig å dra dit sammen med han. han har også mange spørsmål, og det er lettere å huske alt vi lurer på når vi er to. ofte spiser vi lunsj på cafe sammen etterpå, og det er fint å være kjærester!!!
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #13 Skrevet 19. mars 2008 Vi drar begge på alle kontroller hos jm/lege - hvis han har mulighet. Jeg sliter med fødselsangst og synes det er bra at han vet hva som blir sagt og gjort i den anledning... Vil at han skal ha oversikt over hvordan situasjonen er før vi "plutselig" er på føden (hvis det blir vaginal fødsel da...) Og så får vi alltid høre hjertelyden og det er stas for far også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå