Gå til innhold

Koke tannbørsten mellom hver puss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel må babyen være før man kan slutte å koke mellom hver puss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Begynte å pusse tennene til mine ved 5 mnd og 7 mnd alderen (når de fikk første tannen), men aldri blitt fortalt at jeg måtte koke tannbørsten......

Skrevet

Hmm..det har eg aldri gjort, men så fekk ho ikkje tenner før ho var 7 mnd heller da.

Skrevet

Nei guri!:P Står det noen steder at kosten skal kokes??

Jenta mi går hele dagen og tygger på en tannkost hun har fått for å leke med. Og den har jeg aldri kokt i tilfellet!:P

Skrevet

Hahahahaha! Hysteriet kjenner fortsatt ingen grenser.

Skrevet

Sorry altså, men ærlig talt, det er da vel ingen som koker tannbørsten til babyene?

hva med biteleker? Alle slags leker ? blir de kokt og eller?

Sorry igjen, ikke mening og henge ut folk som bare lurer på ting og tang, men dette grenser faktisk til hysteri.

en eller annen gang må jo disse stakkars små få litt bakterier innabords, hvordan ellers skal de utvikle immunforsvar?

Skrevet

Seriøst? Jeg mener ikke å gjøre narr av noen altså..men, jeg vil kalle det hysteri å koke tannbørsten..

Skrevet

aldri kokt tannbørsten til snuppa jeg, og jeg har pusset tennene hennes siden hun var 5mnd gammel!

Skrevet

Jeg koker tannbørstene til barna innimellom. Tar dem med i smokkerunden. Og er vi voksne sjuke så koker jeg våre også, eller så benytter vi anledningen og bytter ut børsteparken.

I'm clean, and I'm proud of it.

Skrevet

Til HI:

Koker du tannbørsten din mellom hver puss da ? Samme vits. Håper dette er tulleinnlegg :))

Skrevet

Det står jo på pakningen. Bruksanvisningen sier kok i 5 min, sett den på fingeren og masser gommene/puss tennene. Hvordan rengjør dere den da? Skal jo ikke bruke varmt vann fra springen til de små.

Skrevet

Har vanlig tannkost til de små,altså sånn til baby, men ikke sånn til fingeren. Jeg skyller den i kaldt vann etter hver puss, så byttes alle tannkoster ut ca annenhver måned uansett hvordan de ser ut,før/oftere dersom de ser stygg ut før den tid.

Skrevet

Jeg skyller av med kaldvann hver gang, slik som vi gjør med våre. :P

Og det har nok ikke noe å si at du skyller av med varmvann etter bruk. Disse små skal ikke drikke varmvann fra springen, men blir nok noe annet å skylle tannkosten.

Skrevet

Hei HI!

Det er ikke nødvendig å koke tannbørsten til barnet ditt. Den dagen barna får tenner, SKAL de kunne være immun mot evnt. bakterier den fører med seg fra produksjon. Aldri hørt at noen koker tannbørsten før/etter tannpuss! Hvertfall ville ikke jeg anbefalt noen av mine småbarnsmødre gjøre det!

Hilsen HS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...