Vannmann35 Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Snakket akkurat med faren min ang. nattmat - han mente vi burde ha dette. Vielsen er kl 14.15, og da er det vel ok med middag kl 17 eller? Dersom den varer 3 timer, så er vi ferdig ca kl 20 - og da er jo fortsatt kvelden lang... hva tenker dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 er jo vanlig med nattmat i bryllup...har vært i to-tre stk og det ble servert sodd i samtlige...må ihvertfall ikke være noe tung mat...
Eline på vei med nummer to Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Vi skal ha sodd eller pølse i brød tenker jeg. Er godt med noe salt på kvelden!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Vi skal ikke ha det.. Spiser middag rundt kl 17, og da er det to serveringer.. Så liten pause før det er kake.. Ser ikke poenget i å ha nattmat da..
Eline på vei med nummer to Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Vel, vi trenger ikke å være ute av lokalet tidlig slik at festen vår nok kommer til å vare hele natta. Og da er det absolutt vits med nattmat
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Ja, vi skal ha betasuppe og rundstykker. Må ha noe salt på natta. Kokken mente det var selvsagt, og det er også tradisjon der jeg kommer fra. Festen blir midt ute i ingenmannsland, så der er det ikke muligheter for å kjøpe seg en burger, kebab eller pommes frites på veien hjem.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 av erfaring er det veldig greit med nattmat. dagen er lang og i de fleste bryllup blir det konsumert mengder med alkohol. nattmaten lager et lite avbrekk i drikkingen og man får mat i magen igjen. ALLTID syntes det har vært kjempe godt med nattmat, selv om middag har blitt servert i 16-17tiden. Blir jo ofte bare med det måltidet om ikke nattmaten er med.
You can call me Dårris Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 Vi skal ha vielse klokken tre, middag klokken 18.00 Vanligvis kommer der nok en del taler, sanger osv, så jeg tipper vi sitter til bords til va 21.30 (?) Så kaker en times tid etter dette. Jeg hadde også tenkt til å ha nattmat, men da jeg nevnte dette for kokken,så bare lo han og lurte på når folk skulle få tid til å gjøre annet enn å spise:) Kommer til å sette fram noen skåler med snacks for "saltets" skyld, men vi dropper nattmat. Det spørs kanskje hvor lenge man skal holde på utover kvelden også da...
Renate :-) Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Pølse med brød her, enkelt og greit, og blir ikke en masse oppvask og rot heller :-) Veldig godt med sodd men jeg tenker mer middag jeg da enn nattmat, men smak og behag :-)
sæsti & sebbe Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Vi skal også ha pølse i brød/lompe sånn i 00-01 tiden. Har vært i flere bryllup, og noen ble det servert nattmat i, og andre ikke. Spekemat er også en god idé
☆Gudlo☆ Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Ja, her kaller vi det jage-suppe, så det blir det i vårt bryllup. Jage-suppe er betasuppe! Salt og godt:)
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 OI! Så mange som skal ha pølser med brød!! :) Det skal vi også ha, men jeg trodde egentlig vi var litt spesielle...hehe...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Blir pølse m/brød på oss =) Enkelt og greit. Tenkte på sodd eller noe slikt, men blir mye søl når folk begynner å bli litt fulle hehe.
ChellBell - har født! Skrevet 27. mars 2008 #16 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har aldri hørt om nattmat i et bryllup før, men på slottet vi skal gifte oss ved kommer det med i pakken. Utrolig koselig egentlig
Junipien Skrevet 27. mars 2008 #17 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Dette er bare et lite tips i planleggingen din. Det kan hende at det ikke stemmer i ditt bryllup, men jeg ville regnet med mer enn 3 timer til middagen. Jeg har vært toastmaster i bryllup og satt opp tidsplan for gjennomføring av middagen. Det skjer ALLTID uforutsette ting og middagen tar alltid lengre tid enn forventet. Regn med ihvertfall 4 timer. Er jo en del taler, skjenking av vin, servering av mat, dobesøk, røykepauser etc. Alt dette tar tid og må med inn i planleggingen og gjennomføringen av middagen. Bare et ørlite tips fra meg til deg. :-D
Snooopi Skrevet 27. mars 2008 #18 Skrevet 27. mars 2008 Vi skal ha hjemmelagde kjøttkaker og potetsalat tror jeg.. Kjøttkakene skal vi i hvertfall ha!
temine Skrevet 29. mars 2008 #19 Skrevet 29. mars 2008 Tanta mi leide en pølsebu, så var det to fra bryllupet som sto der inne å serverte pølse i brød/lompe kl 00.30:)
Billeboms Skrevet 30. mars 2008 #21 Skrevet 30. mars 2008 Vi har kommet frem til at det er greit med en slags fingermat, mindre søl og mindre å holde rede på Var inne på pølser, men endte opp med calzone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå