Gå til innhold

hjemmelaga potetstappe FOR DUMMIES

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaaaaa...jeg får det ikke til.

noen som kan lose meg gjennom det slik som dere gjorde da jeg skulle laga hvitsaus? uansett hvor mye jeg hadde lset på internett ble det bare tull med hvitsausen men etter at dere forklarte meg det gikk det supert, sååå...potetstappe ford ummies? og hvordan får dere den helt...most? min blir bare sånn klumpete....help me!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stavmikser, baby! Stavmikser!

Skrevet

ehm.. bruk en potetmoser eller en gaffel. Ha i litt smør, salt og matfløte. Mos til den er sånn du vil ha den. Jeg liker den med klumper i. Skal jo ikke ha kjøpe-potet-stappe-konsistens. YUK!

Skrevet

Hvis du stapper for hånd blir det klumper uansett.

Men bruk stavmikser du :o)

Skrevet

Kok poteter i små biter, det blir best om du velger en melen potetsort som Kerrs Pink, mandelpotet eller andre.

Ikke ha salt i kokevannet.

Når potetbitene er møre, tømmer du av kokevannet, og setter kjelen tilbake på plata og damper dem tørre.

Ta kjelen av plata og mos dem litt med mixmaster. Ha i ca en ss smør eller margarin, mos litt, og så sper du med melk (hel eller lett) spe lit etter litt (melka kan godt være kald) og kjør hele tida mixmasteren på laveste hastighet. Du kan spe forbausende mye, og potetmosen blir luftig og lett. Smak til med salt og pepper.

Om du vil ha en litt annerledes smak på stappa så har du et par fedd hvitløk i kokevannet og har oppi et par never med revet ost når du er ferdig med å spe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...